Honda XR600R How-to Topic

Hallo Oma,

Ik zit met een lekkende tank, nu heb ik een nieuwe o-ring besteld maar krijg de benzinekraan niet los. Beide bouten draaien door. Iemand die nog een tip heeft om deze los te krijgen zonder hoeven te slijpen/ boren.

Groeten,
Kees
 
Hallo Oma,

Ik zit met een lekkende tank, nu heb ik een nieuwe o-ring besteld maar krijg de benzinekraan niet los. Beide bouten draaien door. Iemand die nog een tip heeft om deze los te krijgen zonder hoeven te slijpen/ boren.

Groeten,
Kees

Tank lek.....word een andere tank dus.
Of lekt hij bij het kraantje?
Boutjes krijg je haast niet los omdat de gekartelde moertjes in je tank zitten gegoten.
Met proberen te boren word het nog erger en gaan ze nog meer mee draaien.
 
ja lekt bij kraantje, zie dat je los wel een benzinekraansetje met moertjes erbij kan bestellen
maar die krijg je er natuurlijk moeilijk weer in
 
Laatst bewerkt:
Nog even een tip. Vergeet ook niet regelmatig het zeefje in je blok schoon te maken ;)
full
 
Nog even een tip. Vergeet ook niet regelmatig het zeefje in je blok schoon te maken ;) [afbeelding]


blokzeefje is ook belangrijker dan het framebuis zeefje ("zeefje des doods" zoals sommige hem noemen).
De meest zooi in je blok zijn: vloeibare pakkingresten en metaaldeeltjes.
Die gaan eerst door de blokzeef heen om vervolgens rond gepompt te worden en te eindigen in de framebuis.

Blokzeefje is dus pure noodzaak idd om goed schoon te maken.
Bij een blokrevisie dus geen liters vloeibare pakking gebruiken! het dicht echt wel goed af met die zooi, maar in je motorblok verstopt het leidingen met alle gevolgen van dien. Een heeeeeel klein beetje moet voldoende zijn als je met nieuwe pakkingen werkt. Hergebruik je pakkingen en gebruik je vloeibare zooi.... dan krijg je van dit soort gevulde zeefjes :-)
 
OMA!!! HALLO

Vraagje, ik was wat aan het zoeken om mijn xr wat op te kietelen...
Maar nu dacht ik aan een stage 1 nokkenas en een hoge-compressie zuiger.
Overal waar ik maar zoek zijn er nokkenassen vanaf 1988-2000 en geen 87? En laat ik nou net een 87'er hebben. :')

Ik weet dat de nokkenas ketting van de nieuwere moddelen dunner zijn. ? maar is de nokkenas daarom zo anders?

alvast bedankt *O*
 
Ik kon ook geen andere nokkenstok voor mn 87er vinden.

Toen maar een moderne kop er op gezet :+
 
OMA!!! HALLO

Vraagje, ik was wat aan het zoeken om mijn xr wat op te kietelen...
Maar nu dacht ik aan een stage 1 nokkenas en een hoge-compressie zuiger.
Overal waar ik maar zoek zijn er nokkenassen vanaf 1988-2000 en geen 87? En laat ik nou net een 87'er hebben. :')

Ik weet dat de nokkenas ketting van de nieuwere moddelen dunner zijn. ? maar is de nokkenas daarom zo anders?

alvast bedankt *O*

Er staat een nieuw type cilinderkop op mp te koop.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=6

Zit geen nokkenas bij :-) dus kun je gelijk een stage 1 monteren met nieuwe slepers. Gelijk 100% in orde.
 
Ik kon ook geen andere nokkenstok voor mn 87er vinden.

Toen maar een moderne kop er op gezet :+


Hoe zit dat ook alweer met de distributieketting? Die van de 85-87 modellen zijn anders qua breedte dan de 87+ modellen of niet? Gaat dat zo met de NAK tunnel of moet je dan ook nog een nieuw type ketting /tandwiel op krukas?
 
Ketting is anders inderdaad. je moet t onderste kettingwiel op de krukas ook mee vervangen!. Geleiders weet ik niet meer zeker, denk het haast wel.
 
Ben aan het rondkijken voor een xr600r uit 1992, ik vroeg mij af hoe bang ik moet zijn voor het inscheuren van de cilinderkop van het bougie gat naar de uitlaatklep?

Kan dit punt niet terug vinden in de zwakke punten? Heeft iemand hier meer informatie over, eventuele kosten wanneer je dit repareert. En of dit na de fix geheel verholpen is, of dat het een terugkomend probleem is?

Of rijd iedereen er gewoon mee door?
 
Mijn XL600R uit '87 loopt erg onrustig bij koude start (hikt). Wanneer de motor warmer wordt, loopt ie netjes stationair en heb ik weinig problemen meer. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zie onderstaande link voor een filmpje:


Recentelijk is het blok gereviseerd. Hierbij is er een nieuwe cilinder, zuiger, 2 nieuwe kleppen, nokkenasketting, bougie, etc in gekomen. Ik kan er wel mee rijden, maar het hoort natuurlijk niet zo.
 
Ontstekingsspoel ?
Edit: je koppakking lekt niet toevallig?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het een afstellingsprobleem is. Heb exact hetzelfde gehad, is alweer een poos geleden. Wat voor sproeiers heb je erin zitten en wat zijn de standen van de clips vd gasnaalden. Heb je het model met het extra klepje in de kop?
 
Even wat stof wegblazen hier :P
Na wat vertraging ivm werk, verhuizing en verbouwing toch eindelijk de supermotard ombouw voltooid 👍
Nog even nieuwe banden scoren en monteren en dan kan ie de weg op.

Om wat comfortabeler op de weg te rijden alleen nog op zoek naar een zwaardere veer voor de achterschokbreker.
Iemand toevallig nog 1 in de schuur liggen? Zoek een veer voor +/- 100kg

IMG_9777.JPG
 
Voorvork heb ik eerst geprobeerd met olie en luchtkamer. Maar dit heeft weinig uitgehaald. Zal op zoek naar progressieve veren om de voorkant stabieler te maken onder het remmen
 
Hallo XR rijders. Ben nieuw op dit forum. Ben sinds kort in bezit van n XR600R uit 86. Dubbele carburateur. Nu lekte de carburateurs en koppakking. DEen pakkingen vernieuwd maar start niet meer. Ja op Breakclean. Ik denk dat het dus met afstelling van de carburateurs te maken heeft. Maar mijn reparatie boek heeft het alleen over enkele carburateur. Heeft iemand van hier misschien afstelgegevens van dubbele XR carburateurs?
 
Hallo XR rijders. Ben nieuw op dit forum. Ben sinds kort in bezit van n XR600R uit 86. Dubbele carburateur. Nu lekte de carburateurs en koppakking. DEen pakkingen vernieuwd maar start niet meer. Ja op Breakclean. Ik denk dat het dus met afstelling van de carburateurs te maken heeft. Maar mijn reparatie boek heeft het alleen over enkele carburateur. Heeft iemand van hier misschien afstelgegevens van dubbele XR carburateurs?


Let wel op, ik heb nog geen een oud model gezien die lekker loopt op sproeiers 122 122. Meestal doen ze het beter rond de 132/135
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191230-113947_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20191230-113947_WhatsApp.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan