Honda XR600R How-to Topic

Sproeiers eindelijk binnen. De 135 gisteren en de 132 vandaag.

Die moesten een eind wegkomen. Ik bestel ze gewoon in NL:+

Ik heb eindelijk mn achterveer klaar om te monteren. Zwaardere veer erin, nieuwe olie en keerringen.
 

Bijlagen

  • 20200124_161456.jpg
    20200124_161456.jpg
    236,8 KB · Weergaven: 10
Die moesten een eind wegkomen. Ik bestel ze gewoon in NL:+

Ik heb eindelijk mn achterveer klaar om te monteren. Zwaardere veer erin, nieuwe olie en keerringen.
Netjes. Bij mij achterveer lijkt slangetje te kort te zijn. Stikstoffles past niet netjes in zijn houder? Ik moest goed zoeken voor die 135. 132 was geen probleem om te krijgen.
 
De '88-91 modellen hebben inderdaad een korter slangetje. Het stikstofreservoir zit verticaal tegen het frame ipv horizontaal bij t 85-87 model
 
Oké. Dan is mijn schokbreker dus niet de orginele. Toch altijd lastig dat verschil in onderdelen maar toch van zelfde type motor aanduiding.
 
Is niet heel simpel om even te verstellen inderdaad, wat ik vooral jammer vind is dat de carbs eraf moeten om het "even" te verstellen. En het zwart linkcilindertje lubbert vaak uit, zeker na demontage-montage zie je vaak ruimte erop zitten
Ja klopt. Ik voel nog wel n klikje als ik hem erop duw. Als je dat niet meer voel kan het zomaar uit elkaar vallen lijkt mij.
 
Maar aangezien ik wel n kawa freak ben en n klx 250R en 650R in bezit heb gehad vind ik het sleutelen aan de XR makkelijker. Ook het alluminium is beter. Bij de kawa,s moet je al gauw helicol bij de hand hebben.
 
Nu de carburateurs zijn aangepast nog niet echt kunnen testen. Wel merk ik dat de motor nog hikt. Net of hij n slag over slaat. En met het starten de lucht schroef maar n halve slag open. Verder n gebruiks vriendelijk beest.😊😎
 
Hi XR fanaten,
Heeft iemand de service manual voor mij? De link op de OP werkt namelijk niet (meer)...
---
Update: Laat maar. gevonden :-D
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Heb mijn oog laten vallen op een XR600R. Binnenkort proefritje maken. Zijn er nog zaken die specifiek aandacht behoeven/naar gekeken moet worden? Had in de OP al gelezen over het doorschieten van de koppeling.

mvg,

chilled
 
Met zulke motoren word over het algemeen niet zuinig gedaan. Zeker de R type. Ik had wat dingetjes zoals de dubbele carburateur, startklepmechanisme en nokkenaskettingspanner. Maar als je naar 1e pagina van dit topic ga kan je er veel over lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan