Honda XR600R Supermoto Project

NeoGeniX

MF veteraan
22 feb 2004
5.768
26
Utrecht
Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden een XR600R uit 1986 gekocht. (zelfde bouwjaar als ikzelf :P )

Ik heb mn rijbewijs nog niet. Inmiddels bezig met lessen. Dus de komende tijd mag ik nog niet rijden. Dus mooi tijd om de XR op te knappen en aan te passen naar mijn smaak.

Startpunt:

opgehaald1.jpg


opgehaald2.jpg


opgehaald3.jpg


Dit zat erop toen ik de XR kocht:

- Supertrapp uitlaat met FMF Powercore 4 demper (met spark arrestor)
- Akront 17 inch Supermoto velgen
- Kayaba Upside down voorvork van een Kawasaki KX500, ook de rempomp en remklauw denk ik.
- Braking wave remschijf voor
- Stalen remleidingen
- Renthal stuur
- Acerbis voorspatbord
- Acerbis handkappen
- Polisport voorlicht
- Tecnosel zadel cover

De motor loopt goed en heeft net een olie verversing,kleppencheck,nieuwe oliefilter en kleine beurt gehad. Het is wel een kreng om aan te krijgen (krijg t niet voormekaar op mn sportschoentjes). Binnenkort maar eens proberen met mn motorlaarzen.

Mijn plannen:

photoshop1.jpg


- Al het roest en viezigheid verwijderen, hij moet weer als nieuw worden
- Witte CR250 kappenset
- Een ophangsysteem maken zodat ik de CR250 radiator kappen over de tank kan monteren
- Zwarte cover voor de tank (van leer ofzo)
- Wit voorspatbord
- Misschien een trailtech vapor dashboard
- Contactslot eropbouwen
- Knipperlichten erop bouwen
- Misschien een kleine spiegel

Eerste stappen. Achterspatbord en dergelijke verwijderd. Zadel eraf. Roest onder het zadel valt erg mee. Beetje hammerite doet wonderen :p Ik heb al precies de goede kleur gevonden.

fix1.jpg


fix2.jpg


Rechterzijnummerbord erop gebeund.

achtermods.jpg


Staat wel mooi vind ik. Moet nog wel een beetje trimmen om hem wat strakker langs de uitlaat te krijgen. Let niet op mn tijdelijke houten bevestiging :p Er komt nog een kunsstof driehoek naast het nummerbord die het gat ernaast vult.

achtermods1.jpg


Ook ben ik een beetje met de radiatorkappen bezig geweest. Wordt een hoop werk maar gaat wel goed komen. Die kappen passen er nog verassend goed op.

achtermods2.jpg


Ik heb btw besloten een hoes te maken voor de tank zodat die mooi zwart wordt. Kwam deze tegen op ebay(in alle kleuren te bestellen):

[NORML]http://www.sablatnig.de/verkauf/images/blauseit.jpg[/NORML]

Maar is 80 euro...ik ga het eerst zelf proberen en als t niet lukt kan ik altijd nog zo'n hoes kopen.

Laat maar komen die reacties.
 
Laatst bewerkt:
Heb de plannen al eerder op scooterforum gezien ;) .
Maar ik ben der niet zon fan van om die kappen op je orginele tank te monteren.
Heb ik nog niet eerder gezien, en ik denk niet dat het mooi gaat worden.

Een paar mensen op dit forum hebben voor deze kappenset op een xr600 een alu tank gelast, en volgens mij staan de mallen daarvoor ook nog ergens op internet. Dat staat gelijk een heeeel stuk strakker :)
 
Ik heb die mallen al door 4 verschillende mensen inclusief de maker zelf aangeboden gekregen. Zelfs door een amerikaan zijn ze me aangeboden :P Maar het blijft nog ff low budget en ik heb zelf nog nooit een lasapparaat aangeraakt. Ik ga het gewoon proberen, wordt het niet mooi kan ik ze er nog altijd aflaten.
 
Laatst bewerkt:
Haha blijft een mooi ding die van jou. Heb je hele topic doorgelezen :)

Ik ga het met zwart kunststof doen, vind ik wat mooier dan alu.
 
Vorig week woensdagavond weer lekker gesleuteld aan de XR (staat bij mn ouders)

Had wat nieuwe spullen binnen gekregen:

-zwarte tankhoes handgemaakt uit duitsland
-wit voorspatbord
-led achterlicht
-nieuwe handvatten(of vaten :p )

Hoes om die tank krijgen was echt een helse kutklus maar was zeker de moeite waard. Eindelijk van die lelijke tank af.

Tank & zadel eraf.

tank1.jpg


Hoes eromheen na een hoop bloed,zweet en tranen.

tank2.jpg


Begint erop te lijken (alles hangt nog los in elkaar) Sorry van de pic was al laat te weinig licht. En telefoon stond op lage resolutie.. :/

tank3.jpg


En nog pic van het voorspatbord en ander spul

tank4.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan