HondaCB500

Hondafreak

MF'er
17 jul 2001
106
0
A'dam
goededag motor-luitjes ,

Ik heb een vraagje en die luidt zo : Weet iemand iets af van HondaCB500-club(s)? Ik kan clubs en verenigingen vinden van bijna elk model Honda behalve van deze dus , en nou weet ik dat het misschien niet de meest spectaculaire motor is maar er moeten er toch heel wat rond rijden volgens mij . En ik ben toch wel tevreden met mijn CB500R (afgezien dan dat het een 25kw is , zie mijn reactie elders in dit forum) , dus ik kan me voorstellen dat andere mensen het daarmee eens zijn misshien. Anyway , ik zou graag wat reacties horen over deze motor en of er dus clubs ofzo zijn . Ok dan ik ben benieuwd! *D
 
goededag motor-luitjes ,

Ik heb een vraagje en die luidt zo : Weet iemand iets af van HondaCB500-club(s)? Ik kan clubs en verenigingen vinden van bijna elk model Honda behalve van deze dus , en nou weet ik dat het misschien niet de meest spectaculaire motor is maar er moeten er toch heel wat rond rijden volgens mij . En ik ben toch wel tevreden met mijn CB500R (afgezien dan dat het een 25kw is , zie mijn reactie elders in dit forum) , dus ik kan me voorstellen dat andere mensen het daarmee eens zijn misshien. Anyway , ik zou graag wat reacties horen over deze motor en of er dus clubs ofzo zijn . Ok dan ik ben benieuwd! *D

Ik ken geen clubs voor je Hondaatje, heb wel gelest op een CB500 met vol vermogen. Vond het alleen een beetje lompe machine in vergelijking met mijn GS500e, misschien door het gewicht ofzo... kreeg die CB500 trouwens niet eens harder dan 160, wel vreemd, neem aan dat een CB500 harder kan...
Verder wel een aardige machine, maar je ziet ze echt bijna nergens rijden, ja, als lesmotor ;)
 
JK , weet je zeker dat je op een vol vermogen cb heb gereden??.....de mijne is dus 25 kw en die heeft een max. van iets over de 150 (ik heb er zelfs een keer toen er behoorlijk wat wind in de rug stond en een ligte heuvel af , bijna 180 gehaald *D )...maar goed je hebt misschien wel gelijk dat het een echte lesmotor is en dat je ze dus ook meestal in die vorm ziet rijden....enne is jouw motor zoveel lichter dan JK?.........nah ik hoor het wel weer dan *D
 
dit is mijn cbtje trouwens.......

1609.jpg


:]


edit : hij was weer een / vergeten

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-07-31 17:06 ]
 
JK , weet je zeker dat je op een vol vermogen cb heb gereden??.....de mijne is dus 25 kw en die heeft een max. van iets over de 150 (ik heb er zelfs een keer toen er behoorlijk wat wind in de rug stond en een ligte heuvel af , bijna 180 gehaald *D )...maar goed je hebt misschien wel gelijk dat het een echte lesmotor is en dat je ze dus ook meestal in die vorm ziet rijden....enne is jouw motor zoveel lichter dan JK?.........nah ik hoor het wel weer dan *D

Die CB500 waar ik op had gereden was zeker een met vol vermogen. Dat was een van de lesmotoren van de rijschool, waarop je dus mocht rijden als je een rijbewijs wilde halen voor vol vermogen. (Er werden dus ook de examens op afgereden). Ik ben 20, toen ik bezig was met m'n rijbewijs was ik 19, dus moest 25kw afrijden. Vandaar op een GS500e afgereden (met een ongelovelijke lelijke koplamp kuip ECht om te :r )
Maar die reed bijna 180 ! En die was deels geknepen (ja of ook niet hoor, maar er werd gezegd van wel, hij was feller dan de CB500!)

De CB500 niet verder gekregen dan 160 met lessen, erg vreemd, ze moeten toch makkelijk 185 halen, net als mijn GS500e ALS ie niet geknepen is.

Wat betreft het gewicht van een CB500 en een GS500e, ik weet het verschil niet. een GS weegt 169 droog, mijne heeft nog een kuip eromheen dus kom uit op 175 droog ofzo. Ik vond de CB500 volgens mij iets zwaarder, maar kan het mishebben. Is ook alweer een jaar terug :)
 
Je CB ziet er wel heel erg gelikt uit. ook met kuip dus, net als ik een kuip erom heen heb wat er standaard niet omheen hangt ;)
Je woont toch in Utrecht? Misschien zie ik je nog wel een keertje daar ergens rijden... je moet makkelijk te herkennen zijn.. menig CB500 heeft geen kuip :)
 
thx frits , en jah op die foto zit wel wat poetswerk....met zo'n zwart ding blijf je ook aan de gang...elk vlekje zie je zitten....maar jij moet dat ook wel weten..jij bent toch de man van de cb350...zo'n oldtimer wordt toch ook wel vertroeteld :) (weet jij trouwens hoe het zit met de 25kw regeling op zo'n motorfiets....moet je die speciaal laten keuren op 25kw of is zo'n cb350 automatisch gewoon klein rijbewijs :? )

JK , het is inderdaad wel waar dat je ze niet vaak ziet rijden met kuip , ik heb nog maar een andere gezien en die saat te koop in de zelfde zaak als waar ik deze heb gekocht.....maar misscien kijk ik niet goed genoeg :+ ........en het blijf t een vreemd verhaal van die slome motor.....misschien was er iets mis mee ;) . Ook ik heb gelest en afgereden op een 25kw cb500 , en die reed in principe prima en hard genoeg voor een 25kw......alleen jammer dat net NADAT ik geslaagd was mijn lesinstructeur twee gloednieuwe frazers kocht , dat zijn toch wel toffe machines......en sneller })
 
thx frits , en jah op die foto zit wel wat poetswerk....met zo'n zwart ding blijf je ook aan de gang...elk vlekje zie je zitten....maar jij moet dat ook wel weten..jij bent toch de man van de cb350...zo'n oldtimer wordt toch ook wel vertroeteld :) (weet jij trouwens hoe het zit met de 25kw regeling op zo'n motorfiets....moet je die speciaal laten keuren op 25kw of is zo'n cb350 automatisch gewoon klein rijbewijs :? )

Yep, ik ben de man van de CB350, waar ik menig vinger aan stukgepoetst heb :) . Volgens mij hoef je hem niet speciaal te laten keuren omdat zo'n machine af fabriek al 25 kW is (en dan ook echt precies 24 kW => 34 pk). Ik heb overigens wel een zwaar rijbewijs.
 
Ik heb m'n rijles gehad op een CB500 (zwaar rijbewijs) en die ging toch echt wel harder dan 160 hoor. :)

Met redelijk gemak haalde ik 160, en hij wou nog wel door, ik schat nog wel een 25 km/h alleen dat kon ik niet maken tijdens rijles. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan