Honden rugzak voor op de scooter/motor

Ed Neervoort

Rookie
16 jan 2020
5
1
Ik heb sinds een week een Jack Russel puppy van 11 weken. Zou hem graag meenemen op de scooter en/of motor en overweeg een rugzak te kopen. Heb echter geen idee of dit een goede keuze is en zou graag weten of en zo ja of er scooter/motorrijders zijn die ervaring met een hondenrugzak.
 
Koffer-hond.jpg
Kan je hondje niet achterop zetten in een 'topkoffer'? Een 2e handsje en dan de zaag erin!
 
Ik heb sinds een week een Jack Russel puppy van 11 weken. Zou hem graag meenemen op de scooter en/of motor en overweeg een rugzak te kopen. Heb echter geen idee of dit een goede keuze is en zou graag weten of en zo ja of er scooter/motorrijders zijn die ervaring met een hondenrugzak.
Schijten ze je de rugzak niet onder of vol 😁
dan is een topkoffer beter kun je de tuinslang instoppen
of kompleet onder de douche zetten
 
Mijn hond blijft gewoon thuis als we met de motor weggaan. Waarom zou hij mee willen, wat heeft hij daaraan?
En hoe ga ik 45 kilo hond meenemen?
Mijn man mag ook niet mee achterop, dus de hond ook niet.
Hond mist er niks aan.
 
RG-gamma die snapt 't niet, maar ik snap 't best dat je je hondje wil meenemen.
Het is dat mijn kat te eigenwijs is, anders nam ik 'm ook mee! 😸
 
Ik heb sinds een week een Jack Russel puppy van 11 weken. Zou hem graag meenemen op de scooter en/of motor en overweeg een rugzak te kopen. Heb echter geen idee of dit een goede keuze is en zou graag weten of en zo ja of er scooter/motorrijders zijn die ervaring met een hondenrugzak.
Ja daar is wel een oplossing voor te vinden. Oom van m’n vrouw rijd ook met hond op de motor achterop. Speciale honden tas.
 
Mijn broertje neemt zijn hondje "gewoon" los op de tank mee. Zit daar heerlijk uit de wind op een BMW K?? Maar dan wel alleen kleine (45 minuten) ritjes. Anders blijft het beestje thuis.
 
Ik snap niet dat mensen zoiets willen stel dat er wat gebeurd is de kans groot dat die dieren ook iets overkomt.

Modbreak:


Reageer aub zelf eens normaal. Je hoeft niet te flamen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar een hond vind het helemaal niet erg om in de wind te zitten, zet 'm maar bij het open raam achter in de auto. Die houding in zo'n rugzag is natuurlijk niet echt natuurlijk en je moet je afvragen of dat lang uit te houden is. En op de tank wil die misschien wel vooruit kijken. 280 met een hond in een taco op de tank is not done


1579330044672.png
 
Beste reageerders, bedankt voor de reactie. Soms onbegrijpelijk negatief mijn vraag was juist oriënterend en verzocht om ervaringen. Ik heb namelijk geen auto en gebruik mijn scooter/motor als primair vervoermiddel, ben zeker niet van plan lange ritten met mijn hondje in een rugzak te gaan rijden, bedoeling zijn korte stadsritten waarbij ik graag mijn hondje meenemen ipv alleen thuis te laten zitten. Teleurstellend is het dat mensen zonder dat zij mij of mijn zorg en liefde voor het hondje kennen op basis van een vraag kwalificaties als dierenbeul o.i.d. bezigen Verder leek het of ik beëindigd had maar dat lijkt een handelingsfout, ben er gewoon nog steeds maar gezien de ongenuanceerde reacties en waarde oordelen stap ik met alle plezier uit dit forum .
 
Een oom heb zo’n speciaal ding, kan voor en achterop mee. Die honden vinden het geweldig. Zolang het geen sint-bernard is dan hè.
 
Beste reageerders, bedankt voor de reactie. Soms onbegrijpelijk negatief mijn vraag was juist oriënterend en verzocht om ervaringen. Ik heb namelijk geen auto en gebruik mijn scooter/motor als primair vervoermiddel, ben zeker niet van plan lange ritten met mijn hondje in een rugzak te gaan rijden, bedoeling zijn korte stadsritten waarbij ik graag mijn hondje meenemen ipv alleen thuis te laten zitten. Teleurstellend is het dat mensen zonder dat zij mij of mijn zorg en liefde voor het hondje kennen op basis van een vraag kwalificaties als dierenbeul o.i.d. bezigen Verder leek het of ik beëindigd had maar dat lijkt een handelingsfout, ben er gewoon nog steeds maar gezien de ongenuanceerde reacties en waarde oordelen stap ik met alle plezier uit dit forum .
Is geen kwestie van dierenbeul,maar denk eens na wat er gebeurd als je bij een aanrijding betrokken raakt en je valt van die motor,wat voor
kans heeft zo,n beestje dan?En je kan dan zeggen maar ik rij voorzichtig,alleen zitten er nog van die sufgerukte koekblikkers op de weg
die niet opletten juist in de stad en dan ben je het haasje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan