Hondermiljoenmiljardste eerste motor topic

Vandaar dat ik gebruik wil maken van jullie ervaringen met deze motoren.

Leuke motoren waar jij een oogje op hebt, rij zelf ook een ss en kan je vertellen dat daar uiteraard wat nadelen aanzitten, maar het is aan jou of die onoverkomelijk zijn.

Extreme zithouding met belasting op polsen en handen, weinig comfortabel zadel en altijd je hoofd in de nek om de verkeerslichten in de stad te kunnen zien.
Maar daar staat tegenover een geweldig sturende motor, met veel feedback en natuurlijk de looks.

Ik heb een vakantie naar Zweden op mijn ss gedaan en kan je vertellen dat dit oncomfortabel, maar echt wel te doen is, de reden dat ik hem niet voor ww gebruik is dan ook meer vanwege het voortdurende omkleden (Leren overall).

Vroeger op mijn naked bike zat ik voortdurend in de wind, ook dat went, maar een kuip vind ik toch wel heerlijk.
Er zijn hier zat tips gegeven, dus die ga ik niet herhalen, het enige wat je mee zou kunnen wegen is de marktwaarde, hoe snel kun je dit model weer verkopen als je toch iets anders wilt.
Succes met de koop en veel plezier bij het testrijden, zal blijven volgen om te zien wat het geworden is. :W
 
Naar welke motoren gaat je belangstelling zoal uit? Dat maakt het voor ons wat makkelijker om je te adviseren.
Had ik al proefrijden gezegd ?
 
heeft TS zijn proefritjes al gemaakt?
Ahum...nou, nog niet. Die stonden voor vandaag gepland, maar het is natuurlijk schijtweer. Had ik ook wel kunnen verwachten, maarja iets met werk en deadlines. Ga het nu morgen maar proberen, alhoewel de vooruitzichten ook niet echt geweldig zijn.

Anders rondje door de showroom :+ -O-
 
ik gok dat ts de z750 heeft gekocht.....
Ik neig er stiekem wel heel erg naar. Ook omdat ik dingen hoor als goedkoper in onderhoud enzo. Dat spreekt me wel aan. Mijn hart zegt nog steeds SS, vind ze simpelweg mooier. Maar een dikke naked heeft ook wel wat, en sluit ik nu zeker niet meer uit!

Ik ga ze beide rijden, dus dan heb ik over de rijeigenschappen ook eindelijk een mening.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet hoe lang jij bent maar die soes en die honda zijn aardig kleine fietsjes. Ikzelf ben 1,95 en zit op zo'n motor met m'n benen achter m'n oren.

Die zx6r zit wel wat ruimer.
 
- Van die 4 motoren die je noemt, is de styling onderling toch wel echt verschillend, is er niet één waarbij je al een beetje bevooroordeeld bent?
- Proefrijden
- Van de 4 die je noemt zou ik de Kawasaki nemen; vind ik het mooiste, maar is ook de modernste uit je rijtje en hij rijdt niet slecht. Ik rijd momenteel op een rsv mille en ik had hiervoor een rs250. Ik begin zelf steeds meer te twijfelen over of ik nog wel supersport wil rijden :)
 
- Van die 4 motoren die je noemt, is de styling onderling toch wel echt verschillend, is er niet één waarbij je al een beetje bevooroordeeld bent?
- Proefrijden
- Van de 4 die je noemt zou ik de Kawasaki nemen; vind ik het mooiste, maar is ook de modernste uit je rijtje en hij rijdt niet slecht. Ik rijd momenteel op een rsv mille en ik had hiervoor een rs250. Ik begin zelf steeds meer te twijfelen over of ik nog wel supersport wil rijden :)
Modernste als in?
Kwa uiterlijk vind ik de Suzuki en de Kawa het mooist uit het rijtje. Hoe de Kawa rijdt weet ik niet, ik heb zelfs zo'n zelfde GSX-R600 K4, en vind het wel lekker rijden (maar ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal met andere supersports). Kwa 'setup' zijn de Kawa en de Suzuki wel het leukst uitgevoerd (upsidedown voorvork, radiale remmen, braced achterbrug en de Kawa een seatpipe, maar daar moet je weer van houden)
 
Zou voor de Honda gaan dat zonder twijfel.

Het is weliswaar een laffe 600 maar het is een zwarte en dat maakt veel goed.
 
Jaren ww gereden op de motor.
Suz. VX800, nieuw gekocht, ging wel maar echt tevreden, nee. Vooral in de winter was die niet meer vooruit te branden.
Ik vraag mij nu af wat er gedaan is voor het geld dat in rekening is gebracht.

BMW, jammer dat die zoveel last had van de KFR kwaal, anders was dat best een aardige motor. Bij de dealer veel onzin verteld waarom die niet goed liep maar nooit gerept over het KFR kwaal (tje).

Als ik op de dag van vandaag weer een keuze moest maken was het een super simpele Honda. Een waar je met niet al teveel gereedschap en kennis zelf het onderhoud kan plegen.

Niet te veel cylinderinhoud, luchtgekoeld, eventueel een cardan.
Een niet te klein windscherm want je zit nogal eens in de regen.


Ik heb een 1100 gs en geen last kfr omdat ik een andere uitlaat op heb zitten zonder kat. Het belangrijkste is dat een zekering is door geknipt zodat de motor rijker staat. Het verbruik ging iets om hoog maar ik daardoor wel nog meer moter plezier
 
Heb al heel wat supersportjes gehad.
R1
Fireblade's
RSV Mile
GSX-R 750
R6

Thundercatjes (niet echt super, maar wel sport)
(in willekeurige volg orde uiteraard. en mijn huidige is zéér braaf)

En mijn mening, de Thundercatjes waren toch het prettigst..

Dus ja.
Ieder heeft zijn eigen idee over een brommert.
Doen waar je je zelf het prettigst bij voel :+
 
Wat heb ik toch een heerlijk simpel leven...

Mijn eerste motor;
Mijn vader; Ik heb 'n collega die zien motor wel wil verkop'n, een off the roadje!
Ik; Das mooi! Kost dat?
Mijn vader; 800 guld'n
Ik; Ok, wanneer kun'n we em ophal'n?
Mijn vader; Zoaterdag!
Ik; Ok.

Klonk wel goed daar, dus ding maar op de aanhanger gezet, 13 jaar plezier van gehad.

;)
_O- _O- _O-
Dat is te simpel tegenwoordig :+
 
Ik heb niet heel veel ervaring met het kopen van een motor, ben zelf ook nog met de eerste bezig. Volgens mij zijn het allemaal betrouwbare motors, neem gewoon de geen die het lekkerst zit, rijd en welke jij het mooist vind.
Denk dat wij advies kunnen geven maar niet kunnen aanraden. Iedereen heeft een andere lichaamslengte en lichaamsverhouding en dat is iets waar jij alleen over kan beoordelen en dat geld ook voor smaak.
 
Martin Barbier heb ik hele goed ervaringen mee.
Ik vind het een fijne vent!

Kwa motor zou ik voor de kawa gaan, deze heeft radiale remklauwen en rempomp een slipperclutch.
En de meeste power van de 4, ik heb zelf ook een 2006 met ruim 65000 km pure mishandeling.
Wheelie's, burnouts, circuit dagen zonder problemen.
De vering is standaard ook erg goed.
Even af laten stellen en je hoeft er eigenlijk niets meer aan te doen.

De GSXR vind ik ook erg mooi om te zien, prachtige motor.
Ik heb zelf ooit getwijfeld tussen de GSXR en Ninja.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar geleden ook een motor gekocht bij deze zaak. Was toen volgens mij nog vrij nieuw. Weinig bijzonderheden; kleinigheidje na aankoop werd prima opgelost. Leuke lui, prettige zaak.
 
Ach, de 1e motor, het blijft altijd een discussie, maar het is niet zo moeilijk

Als beginnend motorrijder koop je gewoon wat je op dat moment leuk vindt en wat je tegenkomt.
Gedurende je motor rijdende periode ga je vanzelf ervaren wat voor motorrijder je gaat worden.

Na een tijd rijden merk je vanzelf of je groottoerist, zandhapper, scheurijzer of bochtenridder bent.
Voor elk type motorrijder zijn er meerdere passende fietsen te vinden.

Enigste advies is om niet iets heel duurs te kopen, met in het achterhoofd dat je na een aantal jaren eens kunt wisselen naar een fiets die aansluit bij jou wensen op dat moment.

Die momenten kunnen veranderen door de jaren heen, door werk, leeftijd en ervaringen.
Het leuke is dat je met allerhande motoren deze "behoeften"" kunt invullen.
En zo nu en dan een andere motor is gewoon leuk.

Gewoon beginnen met motorrijden en dan komt de rest wel.
 
Prima motorzaak. Staat nog veel meer mooi spul in de showroom. Heb mijn r6 daar gekocht. prima fiets!
 
Terug
Bovenaan Onderaan