honen cylinder XR600R

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.601
16
Harderwijk
hallo,

ik heb een tweedehands cylindersetje gekocht.
maar ik ben niet blij, met de krassen die er in zitten(1 hele diepe)

mijn orginele cylinder was een nicasiel cylinder, en de herstellen is veeeeel duurder dan een alu bus herstellen (honen overmaat cyl en klaar)

het lijkt mij het slimste de cyl te laten ophonen, en een nieuwe zuiger erin...
wie weet een goed en goedkoop adresje waar ze een cylinder ophonen?
waar kan ik goedkoop een zuiger/veren bestellen (prox?)

bedankt

gr. anton 8-)
 
Weet niet wat jij een diepe kras noemt maar als je die eruit wil hebben zal die eerst wat opgeboort moeten worden en daarna pas gehoond.
 
Ik weet een goedkoop adres voor je, en jij weet dat ik een nieuwe zuiger heb staan in de eerste overmaat origineel honda :)

Moet er van af, kan het geld momenteel goed gebruiken.
 
mijn orginele cylinder was een nicasiel cylinder, en de herstellen is veeeeel duurder dan een alu bus herstellen (honen overmaat cyl en klaar)

het lijkt mij het slimste de cyl te laten ophonen, en een nieuwe zuiger erin...

Lees ik dit goed?
Wil jij een aluminium bus plaatsen en honen?
Kan alleen bij een stalen bus, let wel op dat je de juiste zuigerveren erbij haalt. Nikasil gebruikt andere veren dan de stalen bus.
 
hier een pluaaatje van de kras, opboren zal wel moeten?
krasinnwcyl7eu.jpg


en de cylinder

cylindernieuw32bo.jpg

cylindernieuw30jy.jpg

cylindernieuw23dp.jpg

cylinderzuigernieuw13ps.jpg
 
Lelijk krasje denk ik, had je niet gekeken voor je m kocht? :?

Hopelijk niet teveel voor betaald?
 
Ja eigenlijk wel ja. Zo heb je er weinig aan denk ik, had je beter die andere kunnen laten fixen.
 
Uit z'n andere topics weet ik dat hij van z'n Nicasil af wou omdat die duurder zijn om te reviseren (Nicasilen).
Een Zealot is een persoon van één of andere religieuze beweging maar waar hij dat haalt weet ik ook niet.
Of hij duur bezig is denk ik eigenlijk niet, gratis bestaat niet en nieuwe onderdelen zijn veel te duur...de bluts met de buil
 
naar bedrijfje brengen en daar laten boren en honen, en hen een zuiger erbij laten bestellen.
Weet je zeker dat er niets mis gaat en dan honen zij aan de hand van de zuiger.
 
wat is de staat van de zuigerveren en speling op cilinder/zuiger?
als die nog ok is, zou ik er eens met een hoonborstel doorgaan en gewoon monteren en zien hoe het loopt
 
Ik kan het niet goed zien, maar heb regelmatig meegemaakt dat er een hoop alu op de cilinderwand zit. Als dat eraf is ziet het er vaak anders uit. Nieuw wordt het natuurlijk niet.
 
bedankt voor jullie reacties! _O- _O- _O- :} :} :}

ik denk indd maar opboren dan, honen en een overmaat zuiger.
ik ga eens wat navragen en nabellen!
 
Is idd een lelijke kras ;( .Die gozer uit heibloem ken goed lullen zeker :? :X ,ben alleen benieuwd of de 1e overmaat nog past na uitboren.Zou als je toch moet boren en de 1e overmaat niet meer gaat,kijken of je er iets leuks van kan maken.Ze boren die dingen toch wel eens op naar +/-670 cc dan hebbie nog een beetje waar voor je geld.
 
Is idd een lelijke kras ;( .Die gozer uit heibloem ken goed lullen zeker :? :X ,ben alleen benieuwd of de 1e overmaat nog past na uitboren.Zou als je toch moet boren en de 1e overmaat niet meer gaat,kijken of je er iets leuks van kan maken.Ze boren die dingen toch wel eens op naar +/-670 cc dan hebbie nog een beetje waar voor je geld.

daarom heb ik het niet zo op die handelaartjes...
 
Terug
Bovenaan Onderaan