Geachte motormensch,
Mijn Suzuki GS500e is aan een revisie toe. Verbruikt olie, en er zit een vreemde resonantieratel in het blok bij 2500 en 5000 tpm. Waarschijnlijk ook wel bij 7500 en 10000, maar die kan ik niet zo goed horen. Soms ratelt hij ook bij 4000 tpm. Ik heb geen idee wat het is, het is in ieder geval niet de nokkenasketting. Soms zit ik te denken aan de oliepomp. Hij lijkt ook meer te ratelen met minder olie in het blok. Hij begint nu echt te rauw te worden, dus ik wil er wat aan doen: revisie dus.
Nu heb ik een paar vraagjes.
1. Wat kost het honen ongeveer? En opboren?
2. Tot welke boring, of tot hoeveel cc kan ik veilig opboren?
3. Hoeveel vermogenswinst valt er ongeveer mee te behalen? Sowieso komen er ook K&N filters op, en andere, meer open, uitlaat en wordt de carburatie natuurlijk goed afgesteld met grotere sproeiers.
4. Moeten bij het opboren ook andere balansassen gemonteerd worden omdat de grotere zuiger wel eens iets zwaarder zou kunnen zijn?
5. Zijn er lichtere vliegwielen te krijgen, of kun je die zelf wat lichter maken?
6. Kunnen stevigere voorvorkveren, zoals van een GSX600F, probleemloos in de standaard voorvork? Of is het aan te raden om een andere voorvork te nemen. En zo ja, wat voor voorvork?
7. Als ik een stuk van het achterframe afzaag, moet de motor dan ook weer officieel gekeurd gaan worden?
Verder, heeft er iemand ervaring mee met het omturnen van een GS500e naar caferacer?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!
A+, Jokertje
Mijn Suzuki GS500e is aan een revisie toe. Verbruikt olie, en er zit een vreemde resonantieratel in het blok bij 2500 en 5000 tpm. Waarschijnlijk ook wel bij 7500 en 10000, maar die kan ik niet zo goed horen. Soms ratelt hij ook bij 4000 tpm. Ik heb geen idee wat het is, het is in ieder geval niet de nokkenasketting. Soms zit ik te denken aan de oliepomp. Hij lijkt ook meer te ratelen met minder olie in het blok. Hij begint nu echt te rauw te worden, dus ik wil er wat aan doen: revisie dus.
Nu heb ik een paar vraagjes.
1. Wat kost het honen ongeveer? En opboren?
2. Tot welke boring, of tot hoeveel cc kan ik veilig opboren?
3. Hoeveel vermogenswinst valt er ongeveer mee te behalen? Sowieso komen er ook K&N filters op, en andere, meer open, uitlaat en wordt de carburatie natuurlijk goed afgesteld met grotere sproeiers.
4. Moeten bij het opboren ook andere balansassen gemonteerd worden omdat de grotere zuiger wel eens iets zwaarder zou kunnen zijn?
5. Zijn er lichtere vliegwielen te krijgen, of kun je die zelf wat lichter maken?
6. Kunnen stevigere voorvorkveren, zoals van een GSX600F, probleemloos in de standaard voorvork? Of is het aan te raden om een andere voorvork te nemen. En zo ja, wat voor voorvork?
7. Als ik een stuk van het achterframe afzaag, moet de motor dan ook weer officieel gekeurd gaan worden?
Verder, heeft er iemand ervaring mee met het omturnen van een GS500e naar caferacer?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!
A+, Jokertje