Hoodie of doorwaai jas?

Je rijdt motor en wilt er hip uit zien dan krijg je zulke producten. veiligheid pfff hou op zolang je met dit soort producten het circuit niet op mag zegt dat toch meer dan genoeg.
 
Inderdaad. Echt waardeloos. Toen ik hem kocht geen aandacht aan besteed maar op de snelweg gewoon waardeloos. Ik werd gewoon gewurgd door m'n eigen jas...
Bij veel hoodies kan je de capuchon eraf ritsen trouwens. Dat kon niet bij de mijne.

waarom koop je dan zoiets 🤔
 
Duidelijk :t

daarom had ik ook genoemd dat ik niet zo snel kon vinden wat er wel/niet op die booster hoodie van toepassing is ;).
jeans test.
voor de jeans,

voor hoodies en vesten
 
Je rijdt motor en wilt er hip uit zien dan krijg je zulke producten. veiligheid pfff hou op zolang je met dit soort producten het circuit niet op mag zegt dat toch meer dan genoeg.
Je mag ook niet met een tank het circuit op, zou die dan ook onveilig zijn want dat zegt toch genoeg?
Ja nou, er zal maar een kind oversteken, met een gieter. Wat een toestand zal dat worden zeg..
:N
 
Afgelopen vrijdag met doorwaaijas (alpinestars) en een koelvest eronder een kleine toertocht gemaakt, ging prima zo. Thuis aangekomen was mijn koelvest bijna droog na de rit van een paar uur.....

Maar ik ga nu niet rijden, lekker gedeisd houden en onder de boom hier....en natuurlijk gekoelde drinken in de koelbox vlakbij... :W
 
Je rijdt motor en wilt er hip uit zien dan krijg je zulke producten. veiligheid pfff hou op zolang je met dit soort producten het circuit niet op mag zegt dat toch meer dan genoeg.
het is vaker van
mijn motormaatjes hebben dat ook
dus je koopt er ook een voor het kudde gevoel
 
Absoluut onwaar.

Rijstijl heeft niets met de beschermingsfactor van je kleding te maken. Dan heb je geen enkel pak nodig als je maar voorzichtig genoeg rijdt? Helaas heb je niet de hele wereld in de hand.

Daarnaast zijn veel van dit soort producten (hoodies, jeans etc) van ronduit slechtere slijtageklasse dan fatsoenlijke kleding van de bekendere merken. Kortgezegt is de CE keur waarmee gescherm wordt vaak alleen van toepassing op de hardere beschermingsdelen (impact), de stof zelf is vaak ongekeurd.

Als een kledingsstuk geen EN 13595 keur heeft op de stof, mag je er vanuit gaan dat je net zo goed een H&M sweater kan aantrekken. Van specifiek de booster hoodie heb ik nog geen indicatie kunnen vinden dat hij een slijtvastheidskeur heeft.

Rev'it heeft er een leuk stukje over geschreven REV'IT!
Mijn Alpinestars leren pak heeft geen EN 13595 keur, is dat erg?
 
Mijn Alpinestars leren pak heeft geen EN 13595 keur, is dat erg?
Pak van voor 2002?

EDIT: Sinds 2018 is het toepassen van de EN13595 pas op Europees niveau geregeld. Net even in mijn Rev'it pak gekeken (van voor 2018) en daar staat het inderdaad niet in het label.
 
Laatst bewerkt:
Je mag ook niet met een tank het circuit op, zou die dan ook onveilig zijn want dat zegt toch genoeg?
Ja nou, er zal maar een kind oversteken, met een gieter. Wat een toestand zal dat worden zeg..
:N
Precies daarom zien wij ook mensen die dat denken met hun teenslippers op de motor in hun t shirt. gelijk bedankje van het ambulancepersoneel..
 
Precies daarom zien wij ook mensen die dat denken met hun teenslippers op de motor in hun t shirt. gelijk bedankje van het ambulancepersoneel..

Om nou met teenslippers het circuit op te gaan? Nah, doe mij die tank dan maar. Kan die hoodie prima en m’n Meindl venediger schoenen ook trouwens.
Zal ook wel niet goed genoeg zijn voor op het circuit dus een nono in het dagelijkse verkeer op plezierritjes.
Willem denk liever voor zich zelf dan dat anderen de norm voor hem bepalen.

Vond laatst een mooie nieuwe helm voor mezelf.
lekker hip net als ’me’ vrienden.
92D1383D-4D50-4673-9162-CA91A11E85D0.jpeg
 
Doorwaai jas want hoodies zijn voor wheelie-trekkende jongetjes zonder uitlaat 8-)

Maar een hoodie is toch veel warmer dan een doorwaai-jas?

DIT is overigens een hoodie die zeker op zelfde niveau bescherming geeft als een 'gewone' motorjas.
 
Doorwaai jas en koelvest, neen, niet voor het bier. :+
Voor de veiligheid is het beter dat een jas vast geritst zit aan de broek, bij een hoodie heb ik zo'n rits nog niet gezien maar ik kijk er dan ook zelden naar. Als je op een tuftuf snelheid rijdt zal het allemaal nog meevallen maar voor de hogere snelheden lijkt het me niet verstandig. Ook is er wat verschil in de "spijkerbroeken", zijn alleen de slijtplekken van kevlar of is de hele broek zo uitgevoerd, maar ik zie ze op de tuftuffert ook met hele dunne leren broeken die volgens mij ook weinig bescherming geven.
 
Hoody is toch alleen voor Patje-peejers?
Beetje stoer doen met zo n capuchon,alsof je dat ding over je helm kunt trekken 🙄
 
Ik heb beide, en heb de 'hood' van de hoodie af laten halen... echt het domste wat ze kunnen verzinnen op een motorjas. Ding vangt wind en trekt de jas tegen je keel aan. Lekker man! :t
Verder een fijne jas, maar met temperaturen boven de 25 graden gaat de doorwaaijas aan.

Ligt dus wel aan de motor waar je op rijdt.
Ik op mijn K100RT heb daar totaal geen last van. Ook niet met 160+km/u.
Blijft gewoon braaf op mijn rug liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan