Hoofdpijn na rijden

ik zou ook inderdaad mijn ogen eens laten testen.

Wat voor vizier heb je op je helm? en pinlock? Als het vizier te donker is kan het zijn dat je ogen enorm hard moeten werken en ook een pinlock kan misschien scheef zitten waardoor je ogen / hersenen moeten compenseren wat weer hoofdpijn tot gevolg kan hebben.
 
ik heb een normaal vizier, met goed aangebrachte pinlock

ik kom net bij de ogenboer vandaan, en ik heb een kwart punt afwijking aan mn linker oog (ook nog eens niet mn dominante oog) dus dat is in elk geval niet het probleem
met de sterkte die nu in mn bril zit, zie ik ook nog scherp

dat wordt dus werken aan ontspannen rijden. lekker ervaring opdoen..... vervelend.. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik had eigenlijk het zelfde probleem, bleek dus echt de helm de oorzaak te zijn.
Helm was een nieuwe Schuberth.
Na een uurtje rijden moest ik echt afstappen omdat de koppijn niet te harden was.
Nu heb ik een Arai en kan uren blijven rijden.
Misschien even een andere helm testen, ga er een uurtje mee rijden en je weet het.
 
maar voelde je de helm ook knellen of zo als je hem op zette. of zat de helm juist wel goed?
mijn pet zit prima, knelt niet, en geen rare duwende randjes
 
Draag je een bril of zonnebril?

Ik heb verschillen zonnebrillen van een prima merk die allebei geen pijn doen wanneer ik deze icm een helm draag. Toch krijg ik bij de ene zonnebril hoofdpijn en bij de ander niet. Dit ligt puur aan een minimaal drukpunt die het ene montuur oplevert boven de oren en de ander niet. Het is bijzonder maar waar... en inderdaad na een paar minuten merk ik niets, maar na een half uurtje of langer krijg ik er werkelijk knallende koppijn van. Mocht dit het probleem zijn, dan toch eens opzoek naar een ander montuur met bijvoorbeeld rubberen pootjes.
 
Zo, net terug van een aardige rit. 5 kwartier gereden en geen last
alle mogelijke wegen heb ik meegepakt. langzame klinkerwegen tot een aardig stuk snelweg

ik heb er extra op gelet om nek, schouders te ontspannen, rug recht, armen losjes en niet te hard knijpen in de handvatten. ik denk inderdaad dat dit het kan zijn. ik hoop dat ik met de tijd steeds ontspannender kan rijden want het laatste kwartier begon ik toch weer gespannen te rijden

ik ga het in de gaten houden

nogmaals bedankt voor alle tips
 
Stap je bezweet af na een rit :?
Hoe lang rij je al :]
En anders ander werk zoeken, want gif menger :N -O-
Doe eens een circuit cursus dat geeft je meer zekerheid en leerd je de grenzen kennen van je motor en jezelf.
 
Moet je eens seks voorstellen, is een prima natuurlijke pijnstiller ;)
is die hoofdpijn zo over *D

dan moet je geen OORalesex hebben, anders het ze nog hoofdpijn :9~

ik heb mijn vriendin wijsgemaakt dat het normaal is om hoofdpijn te hebben voor de sex :9~
 
Laatst bewerkt:
Tijdens mijn motorrijlessen had ik een MDS helm (nog uit mijn brommer periode :P) welke steevast na 45 minuten hoofdpijn veroorzaakte. Ik had dan ook een rode vlek (van het drukpunt neem ik aan) op mijn voorhoofd.

Nu rij ik met een Shoei helm waar ik uren en uren mee kan rijden zonder enige vorm van last.

Probeer eens een andere helm zou ik zeggen :]




Edit: kawarules had dit al genoemd zie ik net :P
 
Laatst bewerkt:
Goeie zonnebril ?
Erg simpel ,maar is wel ontspannend voor de oogjes .
En dan niet zo'n lor met ingebouwde vervorming aan de randen , een goeie.

:^

Een goede sportbril doet wonderen.

Andere tip (al eerder ter sprake gekomen): als je ook hoofdpijn hebt na lang computeren, dan raad ik je aan om een keer een oogmeting te laten doen.
 
Genoeg drinken kan een hoop schelen, vooral met warm weer. Ik heb eigenlijk alleen last van hoofdpijn bij vochtgebrek. En ik heb ook een Arai chaser :P
 
paracetamol nemen is trouwes niet slim, want het heeft ook invloed op andere dingen zoals je reactie


Paracetamol is vrij onschuldig hoor, heeft normaal gezien geen invloed op je rijgedrag. ;)

Er zijn wel andere pijnstillers/medicijnen waar je wel degelijk mee moet oppassen, maar dit wordt vaak vermeldt op de verpakking.

Maar het bestrijdt sowieso de oorzaak niet, en ik geloof dat TS er wel achter is, en dat is toch te gespannen rijden.

Let er op, en ik hoop voor je dat het gauw overgaat. :)
 
Heb de rest nog niet gelezen, maar ik heb in het begin hoofdpijn gekregen van mijn helmmutsje. Het randje van de 'gezichtsopening' zat precies op mijn voorhoofd en precies onder de helm. De helm drukte het randje daardoor continu in mijn voorhoofd, waardoor ik een zeurderig hoofdpijntje kreeg. Dat ging ook vrij snel weer over nadat ik de helm afdeed, overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan