hoofdpijn van Caberg helm

~~no name~~

Die hard MF'er
20 okt 2004
300
0
Hoi,

even een vraagje, heb een nieuwe helm "Caberg Easy" small 55-56,
maar krijg na een half uur rijden hoofdpijn van dat ding |( ,vooral
achterop waar je schedel eigenlijk het dikste is een branderig gevoel.
Met passen had ik nergens last van '( , wie heeft hier ook ervaring mee
en weet hier een oplossing voor?? :?

Thnx
 
Ik heb de Caberg brutus helm, maat L geloof ik

Bij passen zat ie perfect maar na 2 maanden op de snelweg met 140 km
dacht ik dat ik die helm zou verliezen !! zo los als dat deze zat !!
Met 80 had ik er geen last van.

Ik heb noppenschuim gekocht en dat onder de binnenvoering geplakt en hij zit
nu helemaal naar wens!!

Kan zijn dat ie bij jouw echt te strak zit!!

Wordt wel beter hoor maar is niet fijn!
 
Dan zit de helm op een bepaald punt gewoonweg te strak.

Heb ik ook gehad, maar dan bij mijn voorhoofd. Na het wegschillen van een halve millimeter heb ik er nooit meer last van gehad (niet doorvertellen hoor O-)
 
ik zou zeggen gewoon even doorheen bijten. helmen dikken in. kreeg mijn huidige bij aanschaf nauwelijks op mijn hoofd, maar nu (maandje later) zou ik bijna zeggen dat ie aan de losse kant is!
 
ik zou zeggen gewoon even doorheen bijten. helmen dikken in. kreeg mijn huidige bij aanschaf nauwelijks op mijn hoofd, maar nu (maandje later) zou ik bijna zeggen dat ie aan de losse kant is!
een helm hoort strak te zitten maar mag nergens knellen. als die dus op een bepaald punt echt knelt is de pasvorm gewoon niet goed voor je hoofd. je zou het kritieke punt zelf kunnen bijwerken door wat vulling weg te halen maar beter is het kopen van een helm met wel de juiste pasvorm.

@thumper: als je helm in een maand zoveel losser is gaan zitten lijkt me dit niet echt goed, was dit soms een hele goedkope of een dure helm?
 
t was/is een schuberth c2.

en bij 140 km/u zou ie van mij wel wat strakker mogen zitten. maar goed, iedere keer neem ik me voor 'dit keer koop ik een helm waarvan ik denk: die gaat nooit goed zitten' (want paradoxaal genoeg zijn dat de helmen die uiteindelijk wél goed gaan zitten)

maar toch kom ik dan altijd weer thuis met een helm die in de winkel wel redelijk strak maar nog wel comfortabel zat en naderhand toch weer meer naar het ruime dan naar het strakke neigt.
 
ik zou zeggen gewoon even doorheen bijten. helmen dikken in. kreeg mijn huidige bij aanschaf nauwelijks op mijn hoofd, maar nu (maandje later) zou ik bijna zeggen dat ie aan de losse kant is!


opzetten, afdichten, gaatje aan de bovenkant laten boren en opvullen met PURSCHUIM..

gegarandeerd dat ie als gegoten zit :+
 
Caberg, Lazer, zijn toch wel de mindere helmen qua levensduur dus kwaliteit.
Nu begrijp je ook waarom die wat goedkoper zijn dan Shoei of Schubert.

Voorbeeld: ik heb een systeemhelm van Lazer die (als je hem niet in de uitverkoop heb gekocht) toevallig duurder is dan een Schubert.
Hee Schubert?? die heb ik toevallig ook.
Die Lazer helm was na een jaar al niet meer passend, die Schubert zit na 3 jaar nog goed.
(alleen na 3 jaar mag je als motorrijder wel weer naar een nieuwe helm gaan uitkijken)
 
Hoi,

even een vraagje, heb een nieuwe helm "Caberg Easy" small 55-56,
maar krijg na een half uur rijden hoofdpijn van dat ding |( ,vooral
achterop waar je schedel eigenlijk het dikste is een branderig gevoel.
Met passen had ik nergens last van '( , wie heeft hier ook ervaring mee
en weet hier een oplossing voor?? :?

Thnx
Lang haar? Dan iig zorgen dat dit onder je helm zo plat mogelijk zit. ;)

Mijn nieuwste helm is de eerste waar ik niet te los - strak in zit, da's ook een caberg. Maar elk indivueel hoofd past weer net goed in een bepaalde helm. Is moeilijk vooraf te voorspellen.
 
Caberg, Lazer, zijn toch wel de mindere helmen qua levensduur dus kwaliteit.
Nu begrijp je ook waarom die wat goedkoper zijn dan Shoei of Schubert.

Voorbeeld: ik heb een systeemhelm van Lazer die (als je hem niet in de uitverkoop heb gekocht) toevallig duurder is dan een Schubert.
Hee Schubert?? die heb ik toevallig ook.
Die Lazer helm was na een jaar al niet meer passend, die Schubert zit na 3 jaar nog goed.
(alleen na 3 jaar mag je als motorrijder wel weer naar een nieuwe helm gaan uitkijken)

Moet nog geld overhouden voor de kapper *D

maar prijskaartje zegt ook niet altijd alles, heb hem trouwens bij aankoop
van m'n motor gekregen :)
 
niet mee doorrijden.

Ik heb hetzelfde bij mijn voorhoofd. En na een weekend met 1200km+ was het een rode plek waar na 2 dagen zelfs de huid los ging zitten.
Dat is niet zo goed he.

Advies van Martijn's: verhit een lepel tot handwarmte, en ga met de lepel langs de piepschuimen laag waar de knelling zit.
 
niet mee doorrijden.

Ik heb hetzelfde bij mijn voorhoofd. En na een weekend met 1200km+ was het een rode plek waar na 2 dagen zelfs de huid los ging zitten.
Dat is niet zo goed he.

Advies van Martijn's: verhit een lepel tot handwarmte, en ga met de lepel langs de piepschuimen laag waar de knelling zit.
Huid los zitten?? volgens mij is dat LEPRA!!, helpt zo'n lepel ook niet meer :+
 
Ik heb ook een Caber (Brutus), heb er ook last van gehad.

Bij mij knelde de helm op mn voorhoofd, naarmate ik m vaker op had ging t beter.
Moet dus gewoon naar je hoofd vormen.

Dit kun je versterken door met een hete lepel oid tegen de drukplek van de helm te drukken.
Hierdoor druk je het iets in.

Suc6 ermee!
 
ook ik heb last van mijn voorhoofd na een tijd rijden (caberg-helm)
de lepel-tip ga ik zeker uitproberen.

extra:

je kan hetzelfde doen met je duim en dan de piepschuim laag waar je last van hebt wegdrukken.
Alleen veert dit na verloop van tijd weer terug.

De verwarmde lepel gaat dit tegen.
Pas alleen op dat je de lepel niet te heet maakt.
Je moet hem nog net aan kunnen raken.

Ik ga hetzelf ook doen dit weekend, want zo'n leuke rode plek op je voorhoofd is ook niks.

Sommige vroegen al of ik bekeerd was naar indiaas geloof :+
 
Perfect zoveel tips, ga het zeker uitproberen met die warme lepel,
is echt niet lekker dit, het verpest de lol van het rijden want
ik wil zo snel mogelijk die helm af |(

Bedankt alvast, hou jullie op de hoogte

:] :] :] :] :] :]
 
ik wil zo snel mogelijk die helm af

Zonder helm zie je er ook een stuk beter uit :9

Ik had het met mijn vorige helm ook op het voorhoofd. Dit was een Shoei.
De helm die ik nu heb, is gewoon een maatje groter (ook Shoei), maar merkte dat deze meer lift bij hogere snelheden. Geloof dat ik een tussenmaatje nodig heb.

Volgens mij heb ik mijn helm nu al weer zo'n 5 jaar. Volgend jaar ook maar eens kijken voor een nieuwe. Liefst met een klepje onder de kin, want er waait wind van onder naar binnen en komt recht op me linker oog. DAT is pas irritant.

Cheers, Marc
 
Zonder helm zie je er ook een stuk beter uit :9

Ik had het met mijn vorige helm ook op het voorhoofd. Dit was een Shoei.
De helm die ik nu heb, is gewoon een maatje groter (ook Shoei), maar merkte dat deze meer lift bij hogere snelheden. Geloof dat ik een tussenmaatje nodig heb.

Volgens mij heb ik mijn helm nu al weer zo'n 5 jaar. Volgend jaar ook maar eens kijken voor een nieuwe. Liefst met een klepje onder de kin, want er waait wind van onder naar binnen en komt recht op me linker oog. DAT is pas irritant.

Cheers, Marc

Thnx *D

maar mag niet zonder helm rijden, en met rijwind zie je er ook niet op
z'n best uit haha krijg ik van die wapperwangen ;)

maar als je helm lift is ie toch te groot, of je hals is te wijd vang je
veel wind of ehhhh niet zo hard rijden B|

recht op je linker oog :? ken een song van Bon Jovi "This Left Feels Right"
maar ja gaat in dit geval niet op hè

groetjes
 
Hoi allen,

heb de tip van het piepschuim indrukken opgevolgd,
met een paar sterke handen van een goede vriend :}
heb nergens geen last meer van dus nu veel rijplezier :]


Thnx

:] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan