hoofdsproeier vraagje

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.366
0
Den Haag
Volgens mijn handboek moet er een 175 hoofdsproeier in mijn dellorto en mn mixschroef op 1,5 hele slagen uit.
Op dit moment zit er een 165 in. Dat is door de vorige eigenaar gedaan. (uitlaatklep was toen goed aan gort, en heb nu alles gereviseerd)

Graag wil ik hem fabriekstandaard krijgen. Wel heb ik een 180 sproeier liggen. Kan ik die voor de komende paar dagen gebruiken?
Moet ik dan mn mix bijstellen?

Wat kan er gebeuren als ik door blijf rijden met een 165 ipv 175? met mix op 1,5
Wat kan er geberuren als ik nu ga rijden met een 180 ipv 175? met mix op 1,5
full


HEEFT IEMAND EEN IDEE WAAR ROND DELFT DELLORTO SPROEIERS VERKRIJGBAAR ZIJN??
 
Wat kan er gebeuren als ik door blijf rijden met een 165 ipv 175? met mix op 1,5

Dan loopt de motor arm en wordt het in de cilinder warmer en kunnen je kleppen verbranden als die te arm draait en te lang onder een belaste toestand.

Wat kan er geberuren als ik nu ga rijden met een 180 ipv 175? met mix op 1,5
Dan loopt de motor rijker en kan je bougie vet slaan (kans is nihil, verschil is te klein). Maar je loopt er geen motorschade mee op.

HEEFT IEMAND EEN IDEE WAAR ROND DELFT DELLORTO SPROEIERS VERKRIJGBAAR ZIJN??

Een eventuele optie zou zijn die 165 op te boren naar 175 als je weet welke maat het is. Maar dat is laatste keuze als je geen orginele sproeier vindt.
 
Laatst bewerkt:
als je van 175 naar 165 gaat , levert dat eigenlijk geen problemen op, net als wanneer je van 175 naar 180 gaat. De hoofdsproeier is eigenlijk alleen bepalend voor de 3/4 tot volgasstand, dus alleen bij langere stukken waar je ook nog eens een keer veel vermogen moet leveren, is de hoofdsproeier dus bepalend voor de benzine toevoer. Dus simpel gezegd bij volgas.
Kijk maar eens of de naalden toevallig niet te laag staan, en of je andere sproeiers wel de juiste maat hebben. Hoe liep de motor met die 165ers, was de klep wel goed gesteld, er zijn zoveel factoren die een klep kunnen laten verbranden, en hoe zijn de andere uitlaatkleppen.
Met de 180ers zit je in ieder geval aan de veiligere kant van je waardes, en hoef je voor "vetslaan"niet bang te zijn hoor.
 
Moet ik mn mixture gewoon op 1,5 laten staan nu ik die 180 eronder ga gooien?
Je hoofdsproeier heeft geen invloed op de luchtstelschroef.
Als hij nu goed stationair loopt dan gewoon zo laten staan.
Heb je de originele uitlaat er nog op?
Anders mag er gerust 180 in
 
Terug
Bovenaan Onderaan