tobitronics
Die hard MF'er
- 12 jan 2015
- 328
- 11
Hallo allen,
Sinds een paar maanden trotse bezitter van een Suzuki GSR600. Afgelopen oktober aangeschaft in Duitsland met 1 jaar garantie.
Nu de pekel weg is en ik wat kilometers heb kunnen maken vallen me 2 zaken op:
- Het brandstofverbruik ligt aardig hoog. Ik haal ongeveer 1:12,5/1:13 met zowel woon-werk als langere ritten met een rustige rijstijl (opschakelen bij 6-7k, netjes uitrollen etc.).
- De brandstofmeter is digitaal met 5 blokjes. De 1e 2 kan ik elk ca. 60km mee rijden, de laatste 3 verdwijnen om de ca. 20km. Je zou denken dat de blokjes gelijkmatig moeten verdwijnen.
Motor is dealeronderhouden, afgelopen december is het luchtfilter vervangen (HiFlo oem filter) samen met een olie+filterwissel (10w40 syntheet + hiflo oem filter). Ook is er een GPR ghost slip-on met DB killer onder gegaan. Verder is er niets veranderd.
Bij aanschaf bij de rit terug naar huis uit Duitsland had ik ongeveer 1:15,5 met continu snelweg en 1:13 bij B wegen in DE. Dit is wel gebaseerd op herinneringen en tankbonnetjes, zeker weten doe ik het niet.
Ik ruik verder geen bezinedampen en merk geen raar rijgedrag. Krijg ook geen foutcodes op het dashboard. Het gas heeft een beetje een aan/uit gedrag maar dit schijnt te horen bij het model en het brandstofinspuitings systeem.
Wat zouden punten kunnen zijn waar ik op kan checken?
Alvast bedankt!
Sinds een paar maanden trotse bezitter van een Suzuki GSR600. Afgelopen oktober aangeschaft in Duitsland met 1 jaar garantie.
Nu de pekel weg is en ik wat kilometers heb kunnen maken vallen me 2 zaken op:
- Het brandstofverbruik ligt aardig hoog. Ik haal ongeveer 1:12,5/1:13 met zowel woon-werk als langere ritten met een rustige rijstijl (opschakelen bij 6-7k, netjes uitrollen etc.).
- De brandstofmeter is digitaal met 5 blokjes. De 1e 2 kan ik elk ca. 60km mee rijden, de laatste 3 verdwijnen om de ca. 20km. Je zou denken dat de blokjes gelijkmatig moeten verdwijnen.
Motor is dealeronderhouden, afgelopen december is het luchtfilter vervangen (HiFlo oem filter) samen met een olie+filterwissel (10w40 syntheet + hiflo oem filter). Ook is er een GPR ghost slip-on met DB killer onder gegaan. Verder is er niets veranderd.
Bij aanschaf bij de rit terug naar huis uit Duitsland had ik ongeveer 1:15,5 met continu snelweg en 1:13 bij B wegen in DE. Dit is wel gebaseerd op herinneringen en tankbonnetjes, zeker weten doe ik het niet.
Ik ruik verder geen bezinedampen en merk geen raar rijgedrag. Krijg ook geen foutcodes op het dashboard. Het gas heeft een beetje een aan/uit gedrag maar dit schijnt te horen bij het model en het brandstofinspuitings systeem.
Wat zouden punten kunnen zijn waar ik op kan checken?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: