Hoog enduro spatbord op motor zonder

KTM Nick

Die hard MF'er
6 jan 2009
875
245
Utrecht
Beste forummers,

Voordat ik het wiel Opnieuw uit ga vinden... ik heb dadelijk een nieuwe KTM 390 Adventure, nu heeft een 790 Adventure R een hoog spatbord en ik vind dat veel mooier. Zo zie ik vaker Teneres, Adventures, Africa Rwins, noem het maar op met zulke spatborden.

Dan zou je denken, koop zo’n ding en schroef hem op de onderste kroonplaat. Maar, die Adventure heeft daar geen enkele vorm van bevestigingspunten zitten!

Zijn er dus iets van universeelsystemen die je met klemmen op vorkpoten maakt oid, of een soort plaat die hiervoor gemaakt is? Hoe lossen anderen dit op?

Thanks!
 
Volgens mij wordt er regelmatig zelf iets gefabriceerd.

Je zou kunnen denken aan een plaat met aan het einde 2 halve cirkels eruit zodat het tussen je poten past en die je bijv. met ty-raps vastzet. Dan is het ook nog makkelijk te demonteren. Of je maakt een substantieler iets door een beugel over je onderste kroonplaat te maken. Wel opletten dat het niet met je stuuruitslag problemen gaat geven.

Heeft @Erwin P niet iets gemaakt voor op zijn Versys 300??
 
1593069943798.png


Zo zit het bij een Africa Twin. De omgezette hoekjes met 2 gaten aan elke kant schroef je mee met het dichtdraaien van je onderste kroonplaat. Dan wel even iets langere schroeven gebruiken.
 
Ow damn thanks, dit zijn inderdaad de oplossingen die ik zoek. Ik ga het eens uitzoeken dit.
 
Zelf iets gefabriekt.
Te beginnen met een plug/keilbout o.i.d. in de stuurpen.
Ik heb hier een rubber dop tussen 2 dikke carrosserie platen aangedraaid waardoor hij zich vast zet.
Daarop kon ik weer een zelf gefabriekte steun plaatsen waar het spatbord aan vast zit.
Nooit in je kroonplaten boren.

IMG_3438.jpeg
 
Een keilbout... het klinkt... niet best, maar het resultaat is er wel naar. Gaat dat niet rotten daarbinnen? Thanks voor deze info!
 
Terug
Bovenaan Onderaan