hoog olie verbruik

mr zephyr

Die hard MF'er
12 jan 2003
767
0
hoofddorp
de laatste tijd verbruikt mijn zr1100 onwijs veel olie. het ene moment is het nog goed op pijl en het andere moment zit ie onder de min en moet ik weer een liter olie bijvullen...

het vreemde is dat het niet konstand zakt maar het ene ritje wel en het andere ritje niet...

is dit "een" pakking probleem of is er een andere oorzaak die dit vreemde geval doet verschijnen...

iemand een idee?
 
de laatste tijd verbruikt mijn zr1100 onwijs veel olie. het ene moment is het nog goed op pijl en het andere moment zit ie onder de min en moet ik weer een liter olie bijvullen...

het vreemde is dat het niet konstand zakt maar het ene ritje wel en het andere ritje niet...

is dit "een" pakking probleem of is er een andere oorzaak die dit vreemde geval doet verschijnen...

iemand een idee?

Als de olie er niet ergens zichtbaar uitloopt, even in je luchtfilterbox kijken en controleren of de overloop het nog doet. Onderin je luchtfilterbox zit je carter ontluchting.

Maar als het er daar niet uitloopt, kan het haast alleen verbranden en dat moet je achter je zien, soort van rookgordijn dat je dan achter je fabrikeert...

Olie verbranden kan een heel stel vervelende oorzaken hebben, hoef ik vast niets over te zeggen. Was je Zephyr laatst niet bij de voormalige eigenaar voor onderhoud?
 
Terug
Bovenaan Onderaan