hoog stationair door verkeerde carb. synchr.?

da_snake

Rookie
7 feb 2004
3
0
Enschede
Na een kleine pakkingreparatie aan twee van mijn carbarateurs loopt mijn VFR RC24 nu te hoog stationair. Bij de reparatie heb ik de vlotters opnieuw afgesteld en lopen klooien aan de synchronisatie(zo goed als dat ging). Ook als ik de stationair schroeven helemaal dicht draai en de stelschroef op de laagste stand. Dit kan volgens mij liggen aan twee dingen (ik denk de eerste)?
1. De synchronisatie
2. De vlotterafstelling
3. Anders
Weet iemand dit?
De motor loopt verder wel goed en ik heb niet echt het idee dat ik minder vermogen heb.

groeten,

Guido
 
er zijn een paar situaties dat ik naar een dealer zou gaan.......
en dit is er een van

de synchronisatie kun je alleen maar meten, en vlotter afstelling zou volgens mij niets moeten uitmaken als ik me niet vergis.
 
Heb gelukkig al een afspraak staan bij de dealer voor as maandag. Morgen dan nog maar even kijken naar de hoogte van mijn vlotters (ik heb er twee aangepast en twee hetzelfde gelaten dus zou ook daar aan kunnen liggen, dat zou het dus kunnen zijn). Als het ligt aan de vlotters kan ik de boel altijd nog laten synchroniseren (en dat is sowieso niet mis).

bedankt voor de input
 
Als je de synchronisatie versteld (alleen met meetapparatuur svp!!!) wil het stationaire toerental wel eens veranderen (hoger worden). Dit kun je dan met die ene grote stationairschroef weer goed afregelen. Maar als je die niet kunt vinden, zou ik maar gauw naar de dealert gaan. O en voor de synchronisatie eerst even kleppen stellen en bougies controleren.
 
Het kan zijn, dat de synchronisatie toch per ongeluk is verbeterd en dan gaat hij sneller lopen. Als je ervaring hebt, kun je op het gehoor een heel eind komen, maar.... meten is weten!!! :)

Toch gok ik op een iets te hoog vlotterniveau, waardoor een paar cilinders nu meer brandstof krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan