hoog stationair toerental motor

boneracer

MF'er
13 feb 2008
39
0
limburg
hoi,ik ben in bezit van een Honda Vf 750 f interceptor uit 1985, en mijn probleem is als volgt,
Als mijn motor warm begint te worden loopt het stationaire toerental omhoog naar ongeveer 3000-3500 rpm.Ik krijg het toerental niet gereduceert naar de oorspronkelijke waarde van 1000-1100 rpm.(stelschroef staat al op zijn uiterste punt uitgedraaid).
Hij heeft een tijdje stil gestaan(volgens de verkoper)en had daar nooit problemen mee gehad.Ik heb nu carburateur reiniger toegevoegd aan de benzine maar veel verbetering is er niet.Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
alvast bedankt. :)
 
het sluiten van de choke zou kunnen,hoe kan ik deze het beste afstellen dat hij weer goed dicht gaat,heb nml al nagekeken of er een knik of iets dergekijks in de buitenkabel zat,maar dit was niet het geval.bedankt voor de snelle reactie
 
hoi,ik ben in bezit van een Honda Vf 750 f interceptor uit 1985, en mijn probleem is als volgt,
Als mijn motor warm begint te worden loopt het stationaire toerental omhoog naar ongeveer 3000-3500 rpm.Ik krijg het toerental niet gereduceert naar de oorspronkelijke waarde van 1000-1100 rpm.(stelschroef staat al op zijn uiterste punt uitgedraaid).
Hij heeft een tijdje stil gestaan(volgens de verkoper)en had daar nooit problemen mee gehad.Ik heb nu carburateur reiniger toegevoegd aan de benzine maar veel verbetering is er niet.Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
alvast bedankt. :)
.. gaskabel loopt soepel ? (miss blijft hij hangen)
.. CO schroeven ter controle in/uit gedraait om te kijken hoeveel slagen ze open staan ?
..met spuitbus haarlak/remmenreiniger op de inlaatrubbers spuiten ter controle: gaat hij harder lopen ? is er een lek
..reageerd de motor op de choke (kan ook blijven hangen)

zo,.. ik zou zeggen: kijk dit eerst eens na :)
 
waar kan ik de inlaat rubbers vinden?Choke kabel loopt soepel,gaskabel loopt soepel.Naar mijn idee inderdaad aanzuiging valse lucht.Als ik de choke openzet valt het toerental terug.
grt john
 
speling van de gaskabels heb ik inderdaad nog niet gecontroleerd,zal ik gelijk nazien of er bij de inlaat rubbers geen valse lucht wordt aangezogen.
wordt vervolgd.........
bedankt voor de reacties
 
Als ie het weer doet, probeer de choke eens met de hand op de carburateur terug te drukken. Hele eenvoudige ingreep en geeft gelijk uitsluitsel of die blijft hangen of niet.
 
hoi,ik ben in bezit van een Honda Vf 750 f interceptor uit 1985, en mijn probleem is als volgt,
Als mijn motor warm begint te worden loopt het stationaire toerental omhoog naar ongeveer 3000-3500 rpm.Ik krijg het toerental niet gereduceert naar de oorspronkelijke waarde van 1000-1100 rpm.(stelschroef staat al op zijn uiterste punt uitgedraaid).
Hij heeft een tijdje stil gestaan(volgens de verkoper)en had daar nooit problemen mee gehad.Ik heb nu carburateur reiniger toegevoegd aan de benzine maar veel verbetering is er niet.Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
alvast bedankt. :)

Heb hetzelfde probleem met mijn zxr400.. Heb al naar valse lucht gekeken, en was idd zo dus er komen over 2 weken nieuwe inlaatrubbers in.
Voor de rest worden ook de carbs gesynchroniseerd, en daar zou het ook aan kunnen liggen. Miss even (laten) nakijken? :?

Succes :]
 
spuit met remmenreiniger tijdens een draaiende motor op de inlaatrubbers.
Als het toerental gaat veranderen dan zijn je rubbers lek, gewoon vervangen dan en zeker de carburateurs synchroniseren, en dat is een lekker klusje voor de leek ha ha
 
Terug
Bovenaan Onderaan