Hoog stationair toerental racer?

Even een tipje:

Als je het stationair toerental gaat verhogen, doe dat dan als de motor echt op bedrijfstemperatuur is. Je zal de eerste niet zijn waarbij de motor in de paddock mooi 2.000 rpm draait en na een rondje rijden op 4.000 rpm staat te loeien....ik spreek uit ervaring... |( _O-
 
Ik hoorde hier voor het eerst over tijdens de circuitdag van 22-08. Mechanicalman vertelde mij hetzelfde (dik 1.500 toeren) om de "hickup" in het oppakken van onderuit op te lossen. De motor gaat vloeiender op het gas reageren.
Direct uitgeprobeerd en het werkt!

Doe ik al 23 jaar je rijdt veel sneller..motor valt minder terug Leuk voor de snelle ritjes met je maatjes.
 
Even een tipje:

Als je het stationair toerental gaat verhogen, doe dat dan als de motor echt op bedrijfstemperatuur is. Je zal de eerste niet zijn waarbij de motor in de paddock mooi 2.000 rpm draait en na een rondje rijden op 4.000 rpm staat te loeien....ik spreek uit ervaring... |( _O-

Hele goeie tip inderdaad... stond in mijn service manual idd uitdrukkelijk dat de motor eerst op temperatuur moest zijn om het stationair toerental aan te passen...
 
Direct nadat je de koppeling los laat gas er een streepje op. En plat de bocht door en dan geleidelijk het gas opendraaien en van binnen naar buiten laten waaieren zodat je helemaal bij de curbs uitkomt. Je zoekt de buitenkant met je gas dus op! Succes!
Dan hou je ook meteen wat meer de snelheid erin. Thanks voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan