hoog stationair toerental

boneracer

MF'er
13 feb 2008
39
0
limburg
mijn duc. (750ss uit 1994)heeft het volgende "probleempje" Als de duc. netjes en rustig in warm gelopen (gereden) en ik rij er een tijdje mee, blijft mijn stationair toerental hangen op 2000 rpm. Echter als ik hem in de 1e versnelling zet zakt hij terug naar 1300 rpm.
s`morgens start de duc. zeer goed," choke" klein stukje open,start en sprint gelijk aan. Kan in principe ook gelijk de choke er vanaf halen en blijft dan lekker roffelen op 1100 rpm.
moet er bij zeggen dat de duc ongeveer een maandje of 7 heeft stil gestaan. misschien ter info heeft leo vince sbk uitlaten,weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Ciao...............................grtzz boneracer


:)
 
In ieder geval zo gauw mogelijk vers spul (bij)tanken, drab is slecht en kan vér doorwerken. Flesje reiniger-toevoeging verdeeld over 2-3 beurten in de tank helpt tamelijk vaak vooral bij (nog) "wazige" klachten na lange stilstand.

Heeft carburateur(s) denk ik .... en kunstrubber spruitstuk(ken) tussen carb en blok.

Spuit op dat tussenrubber bij stationair lopende motor eens deodorant, maar niet zo woest dat je luchtfilter het ruikt want dan onzuivere proef. Verandert hierdoor het stationair toerental dan weet je dat er Valse Lucht binnenkomt dus dat daar iets niet potdicht is, misschien rubber gescheurd of poreus (meest aan de onderkant) of onvast/onglad gemonteerd.

Rubbers voor soepele (her)montage altijd eerst in heet water leggen en/of tijdens klus bijwarmen met haarföhn.

Stationairgas fijn inregelen alleen aan warmGEREDEN motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan