hoog stationair?

archy

MF'er
23 okt 2002
101
0
zaandijk
Haai all,

Daar ben ik weer even.... Heb eindelijk mn motor aan de praat. Even resumeren, gsx750e uit '80. Heb de carbs gereviseerd en zijn gesynct, luchtfilterhuis vervangen door luchtfilterkelkjes, de standaard sproeiers vervangen door 10% grotere van 121 naar 130.
Efin, hele vreemde problematiek om hem te starten. Ik heb er zo'n rampen benzinekraan zonder kraan op zitten en die is ook nog eens stuk. Hij schijnt niet af te sluiten. Als je aan het vacuum stukje zuigt zou hij volgens mij af moeten sluiten maar dat is in welke stand dan ook niet het geval.
In ieder geval als ik de motor start gaat hij meteen rond de 8000 rpm draaien. Buiten dat dat niet bevorderlijk is voor het blok, schijn ik er ook niets aan te kunnen stellen. Er zit in het midden van de carbs een stelknop voor het stationair draaien maar daaraan draaien heeft geen invloed op het hoge toerental. De carbs zijn goed aangesloten en zuigen geen valse lucht aan.

Waar zou ik nog aan kunnen sleutelen om het toerental af te stellen. Of wellicht iets anders......

Grtz,
Archy '(
 
Meten is weten; kijk ff rond op andere draden wat je veilig op die rubbers kunt sproeien om een effect waar te nemen. Je moet minstens kunnen afstrepen wat iets NIET is om idiote kosten te voorkomen.
 
Het is altijd moeilijk zoeken naar storingen die zo af en toe optreden.
Maar ik vraag me af wat er gebeurd is voordat je met de carburateurs bezig bent geweest.
Je hebt in ieder geval problemen met benzine toevoer omdat de choke veel effect op het toerental heeft.
Het kan zijn dat er vuil of een vuil filter in de tank zit.
Vooral als je motor een tijd stil gestaan heeft is die kans aanwezig.
Dat vuil zwerft rond onder in je tank en kan zo af en toe voor problemen zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft het niet iets met de kelken te maken ? .Als die te weinig weerstand geven aan de inlaatlucht kan ie dus alleen maar of te veel lucht aanzuigen bij een stationiair toerental,dat daardoor dus veel te hoog wordt door benzinegebrek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan