Hoog toerental in tunnel, strafbaar?

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Kheb van mijn rij-instructeur tijdens het lessen een leuk, ongetwijfeld bekend, truukje geleerd.

Je rijdt met je motor op een spoorwegtunnel af, je schakelt 2 versnellingen terug en je gaat met een ongelooflijke pleurisherrie door die tunnel heen })

Gisteren dus ff gedaan met m'n VFR met laser-uitlaat erop. Klonk gewoon :9~ :9~

Na de tunnel stonden een paar mensen bij een oversteekplaats te wachten en die keken me aan alsof ik net hun kat had vermoord o.i.d. :?

Wanneer daar nu een agent had gestaan, had me dit dan een bekeuring op kunnen leveren, ervan uitgaande dat ik niet te hard reed en mijn uitlaat toegestaan is?
 
Mwoah, misschien een boete voor overlast oid. als je een zeikerige agent hebt? :?

Ik doe het ook veel, is wel cool. :)

Sommige mensen kunnen open dempers alleen niet echt waarderen, zoals die ouwe l#l die vanmiddag op de zeedijk zijn middelvinger opstak omdat we (rustig) langsreden. :? :j

Gewoon doen dus, lekker door tunnels heen jakkeren. :9
 
Ja, in pricipe zou ie je daar een bekeuring voor kunnen geven. maar dan mag je die persoon wel meteen de mierenneuker van het jaar award geven.
 
Alles is te bekeuren...
Artikel 5 van het RVW.
Als zo'n wout je handeling gevaarlijk vind, hang je...

Twee versnellingen terugschakelen = gevaarlijk? Dan ja...
 
Ik kan het bijna nooit laten... voor ik het door heb zit ik al een paar versnellingen lager... en dan blazeeehhhhh... hahaha :]

Laatst stopte we bij een benzinestation vlak na een tunnel.. kwam er een man naar me toe en vroeg of wij "dat" waren in de tunnel.. hij zei dat hij zich dood schrok en dacht dat er een vliegtuig binnen kwam vliegen *D hij vond het helemaal geweldig !!!
 
Hoi Sjoske,

Zie artikel 57 RVV:

Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers en snorfietsers mogen met hun voertuig geen onnodig geluid veroorzaken.

Dusz... :]
 
Ja, dat staat er wel, maar hoe kan dat geinterpreteerd worden? Ze kunnen je ook niet verplichten bij 5000rpm op te schakelen of zo.

Voor mensen die boos naar je gaan gebaren als je (nog) niet eens te hard rijdt heb ik twee opties:

-Zo vrolijk mogelijk terug zwaaien *D
-Terugschakelen en meer gas geven })
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens een aantal mensen heel pissig gekregen door onder zo'n klein viaductje in Limburg eens flink te revven waardoor hun schoothondje psychotisch werd.

Jaja, dierenmishandeling zal het wel weer zijn, maar stiekem toch erg leuk }) :P

Schakel trouwens bijna altijd wel ff terug voor een tunnel :9
 
Laatst stopte we bij een benzinestation vlak na een tunnel.. kwam er een man naar me toe en vroeg of wij "dat" waren in de tunnel.. hij zei dat hij zich dood schrok en dacht dat er een vliegtuig binnen kwam vliegen *D hij vond het helemaal geweldig !!!


Heheheh er zijn wel mensen die het begrijpen... :)
 
Ik heb eens een aantal mensen heel pissig gekregen door onder zo'n klein viaductje in Limburg eens flink te revven waardoor hun schoothondje psychotisch werd.

Jaja, dierenmishandeling zal het wel weer zijn, maar stiekem toch erg leuk }) :P

Schakel trouwens bijna altijd wel ff terug voor een tunnel :9
Sinds mijn nieuwe demper, is terugschakelen bij een tunnel een automatisme geworden....ghe ghe :+

By the way, nog gereden vandaag?
 
Sinds mijn nieuwe demper, is terugschakelen bij een tunnel een automatisme geworden....ghe ghe :+

By the way, nog gereden vandaag?
[off-topic]
Nee, waardeloos weer. Ben wel bij Geboers geweest, als het goed is volgende week zaterdag een proefrit. 2002 GSX-R600 + Akrapovic titanium demper + rijklaar = €10.700
[/off-topic]
 
[off-topic]
Nee, waardeloos weer. Ben wel bij Geboers geweest, als het goed is volgende week zaterdag een proefrit. 2002 GSX-R600 + Akrapovic titanium demper + rijklaar = €10.700
[/off-topic]

[Off-On Topic]

En dan weer lekker door tunnels rijden he 8-)
By the way, you've got mail

[off-on Topic]
 
Heb een tijdje geleden in belgie met ongeveer 20 ducaties door een tunnel gereden
Volgens mij kwamen de tegels ongeveer van het plafon af
Het was een geweldige herie :9~
 
Heb een tijdje geleden in belgie met ongeveer 20 ducaties door een tunnel gereden
Volgens mij kwamen de tegels ongeveer van het plafon af
Het was een geweldige herie :9~
dat lijkt me wel kicke zoveel tractoren bijelkaar :9~





;) , echt kicke dus :9
 
Ja das helemaal lekker. Toen mijn motor nog in elkaar stond wilde ik hem ook een keer starten. Was vergeten dat de dodemansknop op off stond. Dus ook gas gegeven toen ik wilde starten. Dus ik zet de dodemans knop op on en kick weer.

Kabaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!!!! Die klap weerkaatste tegen een grote loods 150 meter verderop. Echt heel gaaf om te horen. Kwamen mijn maten ineens naar buiten met verschrikte gezichten, zo van wat is hier gebeurd????

Ikke: }) }) })
 
denk dat het grootste deel hiero terugschakelt voor een tunnel,ik ook,alleen hoor je niets van met orginele demper ;(
 
niemand die de dodemansknop ff beroerd in de tunnel? }) })
Nog beter. Al enkele jaren geleden, maar blijft mooi. Zijn aan het blazen met een paar vrienden van de DCN, zitten we achter zo'n koekblik op de linkerbaan. Koekblik eindelijk naar rechts, maat voor me op de 748SP schakelt 3x terug, geeft gaaaaaaaaas en een steekvlam van ca. 1 mtr komt uit de Termignoli's.
ff de vulling eruit gevlamd.
Pleususweif in dat koekblik schrok zich het apezuur en ik viel bijna om van het lachen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan