hoog verbruik bandit 1200s

bandit123

Rookie
31 mrt 2008
1
0
45
nieuwegein
goededag

daar ben ik weer kan iemand mij even helpen

ik rij een bandit uit 96 het is een 1200s alleen hij gebruikt erg veel bezine

de laastte tijd .
heeft iemand een idee hierover
 
Laatst bewerkt:

Ola

MF veteraan
30 jul 2007
1.550
0
32
Veenendaal
alweer zo'n junk, is het coke? of is het VERbruikt. :P

te rijk afgesteld? geen lek in de benzine slang?
 

-=Marien=-

MF veteraan
13 mei 2006
15.625
0
1e post, veel spellingsfouten, geen search gebruikt. Niet in het juiste topic gepost.
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.214
228
Maar goed nu een antwoord waar je mogelijk wel wat aan hebt, mijn 2004 Bandit gebruikt gemiddeld zo,n liter euro 95 per 16,5 km. In de zomer kan het wel eens 18km zijn in de winter 15,5 km. Ik rijd snelweg en provinciale wegen meestal 40km per enkele reis.
 

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.746
1
48
vlodrop
Bezoek site
goededag

daar ben ik weer kan iemand mij toch even helpen

ik rij een bandit uit 96 het is een 1200s alleen hij gebruik erg veel

de laastte tijd heeft iemand een idee hierover
wat noem jij erg veel?

als het bv 1:9 is dan kan het zijn dat het vlotterniveau te hoog staat.
maar er zijn legio redenen waardoor het brandstof verbruik hoger wordt dan zou behoren tezijn.
 

Juupke

MF veteraan
21 sep 2004
1.650
0
37
Gronsveld
Bezoek site
idd een verbruik van 1:11-12 is trouwens bij die van mij normaal :X , en trouwens al helemaal niet op de benzinemeter letten want daar wordt je pessimistisch van :X :9
 

Soes Boef

Die hard MF'er
3 sep 2005
566
0
46
Haarlem
misschien nog dingen opgeleukt aan je bandit ? Dynokitje geplaatst ? daar wil ie volgens mij ook nog wel eens onzuinig van gaan lopen. Gasnaalden versleten ?

Volgens mij moet een bandit inderdaad 1: 15-17 kunnen halen maar helaas verbruikt die die van mij ook iets van 1:11-12, bij echt koud weer zelfs 1:10. Veel te veel als je het mij vraagt.

Ik denk dat ik binnenkort eens langs een testbank ga voor een run.

S.B.
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.214
228
misschien nog dingen opgeleukt aan je bandit ? Dynokitje geplaatst ? daar wil ie volgens mij ook nog wel eens onzuinig van gaan lopen. Gasnaalden versleten ?

Volgens mij moet een bandit inderdaad 1: 15-17 kunnen halen maar helaas verbruikt die die van mij ook iets van 1:11-12, bij echt koud weer zelfs 1:10. Veel te veel als je het mij vraagt.

Ik denk dat ik binnenkort eens langs een testbank ga voor een run.

S.B.

Maak je van die korte ritjes dan? 1op 15 is voor mijn B12 echt het absolute max qua gebruik, zit er eigenlijk altijd boven,.... richting 1op 17 a 18 bij goed weer

Rij best pittig door moet ik zeggen :X O-)
 
Laatst bewerkt:

Soes Boef

Die hard MF'er
3 sep 2005
566
0
46
Haarlem
Maak je van die korte ritjes dan? 1op 15 is voor mijn B12 echt het absolute max qua gebruik, zit er eigenlijk altijd boven,.... richting 1op 17 a 18 bij goed weer

Rij best pittig door moet ik zeggen :X O-)
Ik rij overwegend woon-werk en dan ongeveer 25 km enkele reis. In de zomer wil ik wel doorrijden maar als het wat kouder wordt of nat op de weg dan ben ik een beetje oud wijf.
Ik weet ook niet waar het aan ligt. Wel dat ik zelf een dynojet heb (zat er al op toen ik hem/haar kocht) en daar schijnt ie ook niet zuiniger van te worden.

Ik denk dat bij mij iets van de gasnaalden versleten zijn ofzo. In elk geval reed ik ongeveer 2,5 jaar geleden nog 1:13-14 en da's nu een stukkie minder geworden.


Dus denk ik binnenkort maar naar een testbank maar en dynojet eruit (laten) slopen en weer de orinele naalden erin kost iets van 350 euri heb ik al nagevraagd -O-
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.214
228
Ik rij overwegend woon-werk en dan ongeveer 25 km enkele reis. In de zomer wil ik wel doorrijden maar als het wat kouder wordt of nat op de weg dan ben ik een beetje oud wijf.
Ik weet ook niet waar het aan ligt. Wel dat ik zelf een dynojet heb (zat er al op toen ik hem/haar kocht) en daar schijnt ie ook niet zuiniger van te worden.

Ik denk dat bij mij iets van de gasnaalden versleten zijn ofzo. In elk geval reed ik ongeveer 2,5 jaar geleden nog 1:13-14 en da's nu een stukkie minder geworden.


Dus denk ik binnenkort maar naar een testbank maar en dynojet eruit (laten) slopen en weer de orinele naalden erin kost iets van 350 euri heb ik al nagevraagd -O-
Hoeveel kilometers staan er op de teller dan? Als zoiets versleten raakt?
 
Laatst bewerkt:

Soes Boef

Die hard MF'er
3 sep 2005
566
0
46
Haarlem
Hoeveel kilometers staan er op de teller dan? Als zoiets versleten raakt?
ik heb nu 30000 km op de teller staan.

Ik weet niet of originele suzuki gasnaalden erg slijtage gevoelig zijn (ik dacht het niet).
Ik heb wel elders op internet gelezen (ook wel op MF) dat bij aangepaste naalden (metname die van dynojet) er eerder sprake zou zijn van slijtage (ergens tussen de 25.000-45000 km wordt genoemd als ontstaan van problemen met name bij de bandit/oude 1100 gsx blokken.

nb. ik weet ook niet zeker OF dat bij mij het probleem veroorzaakt, maar ik denk dat. Misschien scheelt een keer goed afstellen ook wel weer wat.
 

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.214
228
ik heb nu 30000 km op de teller staan.

Ik weet niet of originele suzuki gasnaalden erg slijtage gevoelig zijn (ik dacht het niet).
Ik heb wel elders op internet gelezen (ook wel op MF) dat bij aangepaste naalden (metname die van dynojet) er eerder sprake zou zijn van slijtage (ergens tussen de 25.000-45000 km wordt genoemd als ontstaan van problemen met name bij de bandit/oude 1100 gsx blokken.

nb. ik weet ook niet zeker OF dat bij mij het probleem veroorzaakt, maar ik denk dat. Misschien scheelt een keer goed afstellen ook wel weer wat.
Die van mij nu 44000km en nergens last van, gebruik is nog steeds hetzelfde. :?
 

Sebo

MF veteraan
4 apr 2004
2.016
0
Heb er nu 47000 km. op staan, bij normaal rijden "met het verkeer mee" 1 op 18, een alpenpas op en neer 1 op 14 en alles er tussen.
 

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.746
1
48
vlodrop
Bezoek site
als het bv 1:9 is dan kan het zijn dat het vlotterniveau te hoog staat. :)

dat zie ik namelijk niet helemaal voor me of ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt
het komt uit een praktijk geval. de klacht was dat het verbruik 1:9 is.
bij een testrun bij Hoegee kwam uiteindelijk aan het licht dat het vlotternveau veel tehoog stond.
natuurlijk is dit gecorrigeerd en toen was het verbruik ook weer 'normaal'.
 

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
1
30
Mechelen (Vlaanderen)
het komt uit een praktijk geval. de klacht was dat het verbruik 1:9 is.
bij een testrun bij Hoegee kwam uiteindelijk aan het licht dat het vlotternveau veel tehoog stond.
natuurlijk is dit gecorrigeerd en toen was het verbruik ook weer 'normaal'.
En wat is normaal bij jou? Heb je een idee hoe dat vlotterniveau aangepast wordt?