hoog verbruik bandit 1200s

bandit123

Rookie
31 mrt 2008
1
0
nieuwegein
goededag

daar ben ik weer kan iemand mij even helpen

ik rij een bandit uit 96 het is een 1200s alleen hij gebruikt erg veel bezine

de laastte tijd .
heeft iemand een idee hierover
 
Laatst bewerkt:
Maar goed nu een antwoord waar je mogelijk wel wat aan hebt, mijn 2004 Bandit gebruikt gemiddeld zo,n liter euro 95 per 16,5 km. In de zomer kan het wel eens 18km zijn in de winter 15,5 km. Ik rijd snelweg en provinciale wegen meestal 40km per enkele reis.
 
goededag

daar ben ik weer kan iemand mij toch even helpen

ik rij een bandit uit 96 het is een 1200s alleen hij gebruik erg veel

de laastte tijd heeft iemand een idee hierover

wat noem jij erg veel?

als het bv 1:9 is dan kan het zijn dat het vlotterniveau te hoog staat.
maar er zijn legio redenen waardoor het brandstof verbruik hoger wordt dan zou behoren tezijn.
 
misschien nog dingen opgeleukt aan je bandit ? Dynokitje geplaatst ? daar wil ie volgens mij ook nog wel eens onzuinig van gaan lopen. Gasnaalden versleten ?

Volgens mij moet een bandit inderdaad 1: 15-17 kunnen halen maar helaas verbruikt die die van mij ook iets van 1:11-12, bij echt koud weer zelfs 1:10. Veel te veel als je het mij vraagt.

Ik denk dat ik binnenkort eens langs een testbank ga voor een run.

S.B.
 
misschien nog dingen opgeleukt aan je bandit ? Dynokitje geplaatst ? daar wil ie volgens mij ook nog wel eens onzuinig van gaan lopen. Gasnaalden versleten ?

Volgens mij moet een bandit inderdaad 1: 15-17 kunnen halen maar helaas verbruikt die die van mij ook iets van 1:11-12, bij echt koud weer zelfs 1:10. Veel te veel als je het mij vraagt.

Ik denk dat ik binnenkort eens langs een testbank ga voor een run.

S.B.


Maak je van die korte ritjes dan? 1op 15 is voor mijn B12 echt het absolute max qua gebruik, zit er eigenlijk altijd boven,.... richting 1op 17 a 18 bij goed weer

Rij best pittig door moet ik zeggen :X O-)
 
Laatst bewerkt:
Maak je van die korte ritjes dan? 1op 15 is voor mijn B12 echt het absolute max qua gebruik, zit er eigenlijk altijd boven,.... richting 1op 17 a 18 bij goed weer

Rij best pittig door moet ik zeggen :X O-)

Ik rij overwegend woon-werk en dan ongeveer 25 km enkele reis. In de zomer wil ik wel doorrijden maar als het wat kouder wordt of nat op de weg dan ben ik een beetje oud wijf.
Ik weet ook niet waar het aan ligt. Wel dat ik zelf een dynojet heb (zat er al op toen ik hem/haar kocht) en daar schijnt ie ook niet zuiniger van te worden.

Ik denk dat bij mij iets van de gasnaalden versleten zijn ofzo. In elk geval reed ik ongeveer 2,5 jaar geleden nog 1:13-14 en da's nu een stukkie minder geworden.


Dus denk ik binnenkort maar naar een testbank maar en dynojet eruit (laten) slopen en weer de orinele naalden erin kost iets van 350 euri heb ik al nagevraagd -O-
 
Ik rij overwegend woon-werk en dan ongeveer 25 km enkele reis. In de zomer wil ik wel doorrijden maar als het wat kouder wordt of nat op de weg dan ben ik een beetje oud wijf.
Ik weet ook niet waar het aan ligt. Wel dat ik zelf een dynojet heb (zat er al op toen ik hem/haar kocht) en daar schijnt ie ook niet zuiniger van te worden.

Ik denk dat bij mij iets van de gasnaalden versleten zijn ofzo. In elk geval reed ik ongeveer 2,5 jaar geleden nog 1:13-14 en da's nu een stukkie minder geworden.


Dus denk ik binnenkort maar naar een testbank maar en dynojet eruit (laten) slopen en weer de orinele naalden erin kost iets van 350 euri heb ik al nagevraagd -O-

Hoeveel kilometers staan er op de teller dan? Als zoiets versleten raakt?
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kilometers staan er op de teller dan? Als zoiets versleten raakt?

ik heb nu 30000 km op de teller staan.

Ik weet niet of originele suzuki gasnaalden erg slijtage gevoelig zijn (ik dacht het niet).
Ik heb wel elders op internet gelezen (ook wel op MF) dat bij aangepaste naalden (metname die van dynojet) er eerder sprake zou zijn van slijtage (ergens tussen de 25.000-45000 km wordt genoemd als ontstaan van problemen met name bij de bandit/oude 1100 gsx blokken.

nb. ik weet ook niet zeker OF dat bij mij het probleem veroorzaakt, maar ik denk dat. Misschien scheelt een keer goed afstellen ook wel weer wat.
 
ik heb nu 30000 km op de teller staan.

Ik weet niet of originele suzuki gasnaalden erg slijtage gevoelig zijn (ik dacht het niet).
Ik heb wel elders op internet gelezen (ook wel op MF) dat bij aangepaste naalden (metname die van dynojet) er eerder sprake zou zijn van slijtage (ergens tussen de 25.000-45000 km wordt genoemd als ontstaan van problemen met name bij de bandit/oude 1100 gsx blokken.

nb. ik weet ook niet zeker OF dat bij mij het probleem veroorzaakt, maar ik denk dat. Misschien scheelt een keer goed afstellen ook wel weer wat.

Die van mij nu 44000km en nergens last van, gebruik is nog steeds hetzelfde. :?
 
als het bv 1:9 is dan kan het zijn dat het vlotterniveau te hoog staat. :)

dat zie ik namelijk niet helemaal voor me of ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt

het komt uit een praktijk geval. de klacht was dat het verbruik 1:9 is.
bij een testrun bij Hoegee kwam uiteindelijk aan het licht dat het vlotternveau veel tehoog stond.
natuurlijk is dit gecorrigeerd en toen was het verbruik ook weer 'normaal'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan