Hoog verbruik, weinig vermogen Honda CBX 750 F2

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Hoi,

ik heb een vraag over mijn Honda CBX 750 F2 van '89. Het beestje heeft weinig km's gelopen (21.500), ziet er als nieuw uit.

Echter ; hij zuipt dat het een lieve lust is. Ben gisteren naar Delft gereden en weer terug (260 km) met bijna twee keer een tank bezine. Verder krijg ik hem niet boven de 160 (overigens wind tegen)

Kortom: Hoog verbruik, weinig vermogen.

Wie heeft een oorzaak en een oplossing ?

groeten

Maarten Peters
 
luchtfilter en bougies ; Kan zijn ; heeft nog weinig onderhoud gehad, wellicht omdat ie weinig heeft gelopen. Vandaag sloeg ie nadat ik van de snelweg kwam bij het stoplicht af (2x).

Stationair loopt ie goed, hoge toeren, voor zover ik dat kan beoordelen, ook...
 
Heeft 1500 km geleden een beurt gehad, heb hem toen na laten kijken, maar motor was ok. Wel viel het weinige vermogen al op. Zal toch de bougies en luchtfilter gaan vervangen. Denk overigens (omdat ie afsloeg) dat het mengsel eerder te rijk is ; als je dan voor een stoplicht stopt, ga je over het randje heen en stopt ie ermee (?)
 
Heeft 1500 km geleden een beurt gehad, heb hem toen na laten kijken, maar motor was ok. Wel viel het weinige vermogen al op. Zal toch de bougies en luchtfilter gaan vervangen. Denk overigens (omdat ie afsloeg) dat het mengsel eerder te rijk is ; als je dan voor een stoplicht stopt, ga je over het randje heen en stopt ie ermee (?)

Zou best kunnen, als je wegrijd bij het stoplicht kan dat dan rustig met 1500-2000tpm? Dat is namelijk ook iets wat duid op een veel te rijk mengsel.
 
Denk overigens (omdat ie afsloeg) dat het mengsel eerder te rijk is ; als je dan voor een stoplicht stopt, ga je over het randje heen en stopt ie ermee (?)
Kan best, klopt ook met de theorie van oud vies luchtfilter. ;)


Maar 'te arm' is gewoon 'n standaard reden die voor te heet blok kan zorgen. Maar dan zou de hitte tussen je benen moeten opvallen, als ie daardoor niet meer stationair wil lopen.
 
kerel, bedankt !!
Niet te vroeg juichen. ;)


Hoe vaak ik al gedacht heb dat al m'n problemen weer de wereld uit waren. O-)

[me]Maar ik geef je 'n goeie kans op succes.[/me]

Op dinsdag 25 februari 2003 12:53 schreef triaatje het volgende:
Nee, die klachten heb ik niet gevoelt...
Dan vlug je luchtfilter & bougies eens bekijken. Waarschijnlijk mogen de carbs ook wel eens gereinigd worden & opnieuw gesynct.
 
Terug
Bovenaan Onderaan