UPDATE 30-6: de carbs zijn vervangen door anderen exemplaren en daarmee zijn de problemen ook opgelost
Catje loopt nu weer rond de 1 op 20, maar wat nou het probleem was.. geen idee
mijn lieve trouwe thundercatje die mij nooit in de steek laat heeft de vervelende eigenschap dat ze nog wel een slokje lust. Als ik het zo eens bijhoud kom ik op een verbruik van rond de 1:15, terwijl mijn collega-thundercatrijders ruim boven de 1:20 zitten
Ter illustratie: we zijn een paar weken terug naar zuid-frankrijk geweest waarbij er nog een andere cat meereed. Tot aan luxemburg was 291km en die benzinepomp heb ik op de laatste druppels gehaald. Bij het tanken ging er 18,3 liter in de tank, terwijl de andere catter er maar 14 liter inkreeg na die 291 km (en ja, we hadden tegelijk getankt toen we wegreden ). Een verschil van ruim 4 liter!
Iemand die enig idee heeft waar ik dat hoge verbruik zou moeten zoeken en wat er aan te doen valt? Het is geen standaard catje, ik heb een Bos uitlaat, een K&N luchtfilter en een Factory-kit. Maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken?
Wie weet hoe ik mijn verbruik wat kan terugdringen? (Minder rijden is geen optie )
Zie mijn update:
Catje loopt nu weer rond de 1 op 20, maar wat nou het probleem was.. geen idee
mijn lieve trouwe thundercatje die mij nooit in de steek laat heeft de vervelende eigenschap dat ze nog wel een slokje lust. Als ik het zo eens bijhoud kom ik op een verbruik van rond de 1:15, terwijl mijn collega-thundercatrijders ruim boven de 1:20 zitten
Ter illustratie: we zijn een paar weken terug naar zuid-frankrijk geweest waarbij er nog een andere cat meereed. Tot aan luxemburg was 291km en die benzinepomp heb ik op de laatste druppels gehaald. Bij het tanken ging er 18,3 liter in de tank, terwijl de andere catter er maar 14 liter inkreeg na die 291 km (en ja, we hadden tegelijk getankt toen we wegreden ). Een verschil van ruim 4 liter!
Iemand die enig idee heeft waar ik dat hoge verbruik zou moeten zoeken en wat er aan te doen valt? Het is geen standaard catje, ik heb een Bos uitlaat, een K&N luchtfilter en een Factory-kit. Maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken?
Wie weet hoe ik mijn verbruik wat kan terugdringen? (Minder rijden is geen optie )
Zie mijn update:
schopje
Ik heb laatst de cat op de bank gehad bij Paul Ritzen en hij blijkt dus rijkelijk te rijk te lopen. How come? De sproeiers zijn een beetje uitgesleten door het gebruik. Volkomen normaal na dik 45.000 km Het vervangen van de sproeiers is echter een prijzig geintje aangezien er dan én nieuwe sproeiers in moeten én de cat moet terug op de bank om af te stellen. Zou het mogelijk zijn om de hele carburateurs eraf te halen en er een andere set carburateurs (met originele naalden en sproeiers) erop te zetten? (En uiteraard ff synchroniseren).
ik heb hier nog een set originele carburateurs liggen van een cat, vandaar
Laatst bewerkt: