Hoogste snelheid op 2 wielen gereden.

De hoogste snelheid kneedown is interessanter.

Had geen tijd om te kijken maar op Assen in meeuwenmeer (??) snelle knik naar rechts en dan per ongeluk met de slider de kerbs raken, moet wel rond de 200 of hoger zijn dacht ik ?!

Ook niet. Dat is afhankelijk van de motor die je rijdt en de bocht.
Ik heb bij 30 km/u spannender kneedowns gehad dan bij 200+.

Die van 30km/u wil ik wel eens zien, durf het zelf niet op zo n lage snelheid
 
Lukt ook alleen op m'n verbouwde GSX. Rare zithouding.
Boven 200 was op K1100rs. Dat ding liep onwaarschijnlijk strak in een bocht.
 
Ach, je hebt nog de zesde versnelling over. Kijk op YT voor de topsnelheden.

Ik heb mijn vtec bijna 3 jaar en nog steeds niet echt uitgeprobeerd, loopt vlot naar de 200 en verder geloof ik wel.... ;)

Is ook 'mijn' topsnelheid :P sneller durfde ik niet :)
 
Mijn Max topsnelheid was ooit iets van 347km/h op de Garmin.
Ik begreep er geen reet van, heb geen auto of motor die boven de 250 kon komen.
:?

Toen bedacht ik mij dat ik de Garmin mee had genomen op vakantie....

....met het vliegtuig:+
Bij aankomst stond ‘ie aan, verder niet bij nagedacht _O-

Verder was het waarschijnlijk op de FZR1000 in Dld, dik 250 op de teller.
1 malig, daarna interesseerde de Max snelheid van een motor mij 0,0
 
  • Haha
Waarderingen: JPi
Mijn Max topsnelheid was ooit iets van 347km/h op de Garmin.
Ik begreep er geen reet van, heb geen auto of motor die boven de 250 kon komen.
:?

Toen bedacht ik mij dat ik de Garmin mee had genomen op vakantie....

....met het vliegtuig:+
Bij aankomst stond ‘ie aan, verder niet bij nagedacht _O-

Verder was het waarschijnlijk op de FZR1000 in Dld, dik 250 op de teller.
1 malig, daarna interesseerde de Max snelheid van een motor mij 0,0

Dat geintje heb ik eens bewust geflikt tijdens een vliegreis oostenrijk /nederland.
Routeplanner was continue de weg kwijt.................bij een snelheid van 800+ 🤗
 
Toen ik een jaar of 10 geleden nog sportief was 92km/h op de racefiets.
Op de R6 242km/h op te tellert op Zandvoort (voor zover ik het heb gezien), op de openbare weg net over de 200 denk ik.
Ik vind dat hard rechtdoor rijden ook allemaal niet zo interessant. Trek m heus wel eens lekker door, maar tegen de tijd dat ik bij de 4e versnelling aankom heb ik het wel weer gezien.
 
Iets van 275. Je moet 't natuurlijk een keer gedaan hebben als je fiets het kan, maar ik kreeg eigenlijk vooral last van het lawaai, en van de geur van brandende euro's.
 
199 stond er op de teller van mijn GSX-R 600, daarna vond ik het ook eigenlijk wel best. :)
 
onderweg naar keulen afgesproken met maatje dat we volgas zouden gaan rijden op de autobahn, dan zouden we er lekker snel zijn.
toen we eindelijk rond de 280-285 reden...................maar een minuut of 2 volgehouden.
concentratie was zoooo hoog...niet normaal. en dan 1 keer de gadachte " als die auto nu gaat inhalen..dan is er nog steeds een snelheidsverschil van +140" is voldoende om het gas dicht te gooien........rustig 170 verder gegaan...was een stuk relaxeter
motor: vtrsp1
 
Volgas op deze brommert Iets van 210 km denk ik
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    433,3 KB · Weergaven: 3
Volgas op een GSXR1100W, en dan nog trappen op de pook omdat hij het rode gebied in liep, was al aan het einde van de teller
 
190 op de soes....dat was vorige zomer op de Duitse autobaan.
Hij had nog wel wat over maar het stuur begon iets te trillen en heb op dat moment het gas voorzichtig dichtgedraaid.
Geen idee wat de oorzaak is : onbalans in het voorwiel of iets anders..heb dat niet uitgezocht / laten uitzoeken omdat ik na die ene keer niet meer zo hard heb gereden.
 
Deel van de kick is voor mij 'even door de versnellingen heenjagen', het gevoel hoe er boven de 250 nog steeds aan je gesleurd wordt, gaat maar door, gaat maar door...
Eenmaal op top is voor mij de kick de topconcentratie waarin je verkeert, de tunnelvisie, de helm vol tegen je neus gedrukt, plat op je tank zoveel mogelijk uit de wind en dan onder het gebulder van de wind, achter het vaccuum van je ruitje met je kin op de tank, hoor ik mijn zx10r machtig krijzen vanuit de inlaat, maar ook de uitlaten, waar ze normaal met lage grom door de straten rijdt.

Alleen motorrijdens snappen dit gevoel. Kan het met mijn vader delen omdat hij het herkent door ervaring, maar niet met mn dagelijkse vrienden.
Dan even voel ik me zo levend als maar kan.

Precies dát, goed verwoord!
 
Terug
Bovenaan Onderaan