Hoogste snelheid op 2 wielen gereden.

Ik moet ook zeggen dat ik aan hoge snelheden geen plezier beleef. Op de snelweg kom ik, zeker de laatste jaren, zelden boven de 160, 170 uit. Maar sowieso kom ik nog maar zelden op de snelweg.

Exact!

Met de GS is het nog wel doenbaar er een vlot tempo in te houden.
Bij de Buell ben ik het al beu aan 110 kmpu _O-
 
Exact!

Met de GS is het nog wel doenbaar er een vlot tempo in te houden.
Bij de Buell ben ik het al beu aan 110 kmpu _O-
Op mijn GSA kruiste ik nog wel met tegen de 200, maar op mijn 1200S vind ik dat onacceptabel oncomfortabel.
Buell's zijn leuk! (en vast niet verder dan 110 ja ...)

Binnenkort maar een keer die kant op. de laatste keer lag hij uit elkaar omdat er een tik in de bak zat en er moest LPG worden ingebouwd.
Nu rijdt het weer dus een leuke uitdaging voor het mooie weer
Is dit toevallig je broer dan?
 
hoogste snelheid op de trapfiets (= geen E-bike) was 48 kmpu.
hoogste snelheid op gemotoriseerde tweewieler was 160 (met m'n vorige motor -> Fazer).

m'n huidige motor houd het bij 137 wel voor gezien.
maar omdat ik vooral binnenwegen uitkies, komt ie maar zelden boven de 120+ :) :]
 
230 in een jet helm, voelde als 350 km/h.
Ik haal eigenlijk niet zo'n kick uit hard rechtdoor.

Deel van de kick is voor mij 'even door de versnellingen heenjagen', het gevoel hoe er boven de 250 nog steeds aan je gesleurd wordt, gaat maar door, gaat maar door...
Eenmaal op top is voor mij de kick de topconcentratie waarin je verkeert, de tunnelvisie, de helm vol tegen je neus gedrukt, plat op je tank zoveel mogelijk uit de wind en dan onder het gebulder van de wind, achter het vaccuum van je ruitje met je kin op de tank, hoor ik mijn zx10r machtig krijzen vanuit de inlaat, maar ook de uitlaten, waar ze normaal met lage grom door de straten rijdt.

Alleen motorrijdens snappen dit gevoel. Kan het met mijn vader delen omdat hij het herkent door ervaring, maar niet met mn dagelijkse vrienden.
Dan even voel ik me zo levend als maar kan.
 
Deel van de kick is voor mij 'even door de versnellingen heenjagen', het gevoel hoe er boven de 250 nog steeds aan je gesleurd wordt, gaat maar door, gaat maar door...
Eenmaal op top is voor mij de kick de topconcentratie waarin je verkeert, de tunnelvisie, de helm vol tegen je neus gedrukt, plat op je tank zoveel mogelijk uit de wind en dan onder het gebulder van de wind, achter het vaccuum van je ruitje met je kin op de tank, hoor ik mijn zx10r machtig krijzen vanuit de inlaat, maar ook de uitlaten, waar ze normaal met lage grom door de straten rijdt.

Alleen motorrijdens snappen dit gevoel. Kan het met mijn vader delen omdat hij het herkent door ervaring, maar niet met mn dagelijkse vrienden.
Dan even voel ik me zo levend als maar kan.


Bijna poëzie
 
299 met een Blackbird in DE. Zumo gaf 282 aan als hoogste snelheid. Kon wellicht harder maar alles komt iets sneller dichterbij dus had niet genoeg vrije ruimte om het "veilig" te doen.
Moest het een keer gedaan hebben. Maar wat een tunnel zit je dan in..
 
Deel van de kick is voor mij 'even door de versnellingen heenjagen', het gevoel hoe er boven de 250 nog steeds aan je gesleurd wordt, gaat maar door, gaat maar door...
Eenmaal op top is voor mij de kick de topconcentratie waarin je verkeert, de tunnelvisie, de helm vol tegen je neus gedrukt, plat op je tank zoveel mogelijk uit de wind en dan onder het gebulder van de wind, achter het vaccuum van je ruitje met je kin op de tank, hoor ik mijn zx10r machtig krijzen vanuit de inlaat, maar ook de uitlaten, waar ze normaal met lage grom door de straten rijdt.

Alleen motorrijdens snappen dit gevoel. Kan het met mijn vader delen omdat hij het herkent door ervaring, maar niet met mn dagelijkse vrienden.
Dan even voel ik me zo levend als maar kan.
Dat ja! :Y Nou moet ik wel zeggen dat ik langzamerhand écht blij ben dat mijn BMW me die sensatie biedt terwijl ik toch maar een 'eindsnelheid' van zo rond de 160 heb. Want de FZ1 die ik een tijd geleden wegdeed moest toch echt zo rond de 250, 260 knallen voor ik een vergelijkbare kick kreeg.

Drie jaar geleden effe mijn rijbewijs kwijtgeraakt door op zondagochtend de lege Pleyroute in Arnhem op te accelereren op mijn Tuono, en daarna gelijk het gas weer los te laten ... toch nog gelaserd met 146 KM/h ... Toen ik de deur uitging twijfelde ik nog of ik de Tuono zou nemen of de FZ1. Ik nam de Tuono omdat die echt lekkerder over de dijkjes rijdt, en ik was extra blij met die beslissing toen ik me bedacht dat ik op hetzelfde punt waar ik nu met 146 gelaserd werd, de vorige week een aantal keren tussen de 250 en 260 reed. 😳

Zo'n BMW is zo gek nog niet, zeker niet als je de jongens met de big bang R1-tjes op de wegen waar het er toe doet, gewoon bij kunt houden.

(of ze moeten echt niet kunnen rijden, dan knal ik ze gewoon voorbij)
 
Een jaar of 16 of 17 geleden heb ik eens toen ik nog "jong en onbezonnen" was met een FJ1200 de 265 aangetikt. Was voor een paar keer spectaculair en ik heb het Later nog één of twee keer herhaald, maar om eerlijk te zijn was daarna de lol er wel af. Ieder zijn meug, maar voor mij zijn er andere zaken boeiend aan motorrijden dan botte snelheid.
 
Laatst bewerkt:
De teller stopte bij 299km/h, dus exact weet ik het niet.
Op mijn eigen Fazer ergens rond de 250km/h op de teller, is in werkelijkheid wel een stuk minder.
Met de racefiets 80km/h, maar dat was in de tijd dat ik het met een gemiddelde van 40km/h nog rustig aan had gedaan. Nu mag ik blij zijn als ik dat heel even als topsnelheid piek _O-

Maar.... Het zijn leuke cijfertjes om een keer bereikt te hebben zodat je in een topic als dit mee kan praten. Verder niet echt voor herhaling vatbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan