Hoogste snelheid tijdens Kneedown

Fireblade 1998

Die hard MF'er
30 sep 2003
446
6
Wat is bij jullie de hoogste snelheid tijdens een Kneedown geweest?

Ik kom hierop door een artikel uit de Moto 73 uit 1996. Koen Alders (1 van de redacteuren aldaar.) was naar de introductie van de GSX600R geweest en was verbaast over de stabiliteit van die motor. Hij gooide hem in een snelle chicane van dat circuit met 220 Km./h zo plat dat de wijzer van de snelheidsmeter even doorschoot naar de 230 Km./h !!!

Als je zo plat gaat dat de teller ineens meer aangeeft moet je toch minstens je knie aan de grond rijden, of niet?
 
zit de meting van de snelheid bij een gsxr600 uit 96 dan aan het achterwiel? lijkt me moeilijk dat het voorwiel sneller gaat draaien bij iets aan de grond rijden...
 
Als je plat gaat dan wordt de omtrek van het wiel kleiner (althans, van het gedeelte waarmee je over de weg gaat). Dit betekent dus dat, om dezelfde snelheid te houden, het wiel sneller moet gaan draaien. Of, om dezelfde wielsnelheid te houden, zal de motor moeten vertragen. Gooi je de motor dus snel plat, dan zal de draaisnelheid van het wiel ineens ff toenemen en dus ook de aangegeven snelheid. Hiervoor maakt het niet uit waar de kilometer teller meet.

Hier is pas ook al een discussietje over geweest... Ff zoeken...

Edit: deze dus: Natuurkunde - bochten insturen <> toerental
 
Hmmm, weet niet precies. Op een circuit kijk ik niet echt op mijn snelheidsmeter, maar het zal zo rond de 210 zijn o.i.d.
 
Een paar keer met +180 bocht in. Dan gas er op en door.Ik denk een dikke 190. Dan kijk ik niet meer op de teller.
 
Laatst bewerkt:
snelle chicane van dat circuit met 220 Km./h

Een chicane van 220 km/u :? Welk circuit was dat?

Op donderdag 06 november 2003 21:02 schreef HansGSX-R het volgende:
Hmmm, weet niet precies. Op een circuit kijk ik niet echt op mijn snelheidsmeter, maar het zal zo rond de 210 zijn o.i.d.

:^

Ik ook zoiets, misschien ooit sneller op Francorchamps maar heb idd dan iets anders te doen dan op m'n teller te kijken... :)
 
Was je je veters aan het vastmaken? :)

Nop, met teenslipper blijven hangen aan schakelpookje, voorovergebogen door inhouden fiets, met korte broek aan tanktas gehaakt, de lucht in, met t-shirt windscherm proper gemaakt aan voorzijde en de grond gekopt, zonder helm.





Neenee, allebei graptjes. Kan geen KD: motor niet echt geschikt voor (RT), veeeeel te weinig ervaring en vééééééééééééééééééél te bekakt voor. :+
Ben eerder een :] van het :z -type. Relax, weet je wel.
 
Uhm...

Als je dat met 230 km/h doet....
Dan rijd je volgens mij aan de ZIJkant van een fly-over....hehehehehe

Of je rijdt tegen de onderkant van het asvalt...

Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet....

greetz
 
Op donderdag 06 november 2003 22:20 schreef Joe Tosh het volgende:Een chicane van 220 km/u :? Welk circuit was dat?Sorry geen chicane, enkel een snelle linkse knik op Circuit "Santa Monica", nabij "Misano Adriatico"

" de snelste bocht op het circuit van Misano is een knik naar links voor het opkomen van het rechte eind achterop het circuit. Zelfs met 220 km/uur op de klok laat de Suzuki zich daar moeiteloos platleggen (waarbij de teller dan opvallend even naar 230 doordraait, doordat je even op een kleinere bandenstraal rijdt.)"
Aldus Koen Alders.

Opvallend is dat hij even verderop schrijft dat de Suzuki aan het eind van het rechte stuk ongeveer 250 km/uur haalt, maar exact weet hij dat niet omdat hij dan wel wat anders te doen heeft dan op de snelheidsmeter te kijken, waar hij in die bewuste snelle knik blijkbaar geen moeite mee had. :?
 
Op vrijdag 07 november 2003 10:20 schreef Fireblade 1998 het volgende:
Opvallend is dat hij even verderop schrijft dat de Suzuki aan het eind van het rechte stuk ongeveer 250 km/uur haalt, maar exact weet hij dat niet omdat hij dan wel wat anders te doen heeft dan op de snelheidsmeter te kijken, waar hij in die bewuste snelle knik blijkbaar geen moeite mee had. :?

Ramshoek zat ik meestal wel over de 200.
(Sneller dan een maat van me, die daar 200 op de teller heeft staan. Ikzelf heb geen teller op mijn fiets)
Ik kijk liever/eerder in een bocht op mijn teller dan aan het eind van het rechte stuk. Hier volgt namelijk een bocht, waar je je rempunt moet bepalen en de bocht in moet kijken... (vraag me niet waarom, is gewoon zo...)
Oh ja... en vooral niet vergeten te remmen ;)
 
Ramshoek 190. Wel de eerste keer op Assen, dus het moet harder kunnen. Ook 190 op de rondweg bij Hoofddorp. Wat een onwijs lekkere bochten daar zeg. .
Het viel mij ook op dat ik wel ,in een korte oogwenk ín bochten op de teller keek,
maar absoluut niet vóór een bocht. Dan ben je inderdaad alleen maar bezig om hard af te (gaan)remmen en je lijn te bepalen.
Mzzls
 
Die knik op Misano ken ik ook,is vol accelerend in 5e versnelling,in Most heb je naar start-finish een slinger rechts links die je volgas in 6 neemt waarna je dus vol in 6 met misschien 250/260 een lange bocht naar links pakt op de limiet en dus kneedown,moet je ballen voor hebben :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan