hoogte bekeuring zonder rijbewijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

C0bra

MF veteraan
18 jul 2004
1.435
0
Enschede
Ik vroeg me af wat er gebeurt als ik nu ga rijden op me motor en ik wordt aangehouden.... Moet ik de motor dan inleveren? of krijg ik een bekeuring met een rijontzegging zodat ik me rijbewijs nie kan halen?

Iemand enig idee?
 
Enig idee wat er gebeurt als je iemand aanrijd? Of iemand rijdt jou aan?
edit:
Hmm sorry als het moraalridderig klinkt :) Maar ik zou het risico niet nemen.

Weet verder niet wat er gebeurt als ze je aanhouden.
 
Als je er echt mee de weg op gaat ben je niet slim... niet verzekerd e.d. bij ongevallen :(

Boete is volgens mij zo'n 200 euro, kijk ff op http://www.boetebase.nl (www.boetebase.nl).
 
Als je er echt mee de weg op gaat ben je niet slim... niet verzekerd e.d. bij ongevallen :(

Boete is volgens mij zo'n 200 euro, kijk ff op http://www.boetebase.nl (www.boetebase.nl).

Hmja ik kan me bijna niet meer inhouden namelijk. Dat beestje roept me continue!. Ik wil namelijk eens naar duitsland jagen (vlakbij hier 1 km ofzo) en dan het gas eens compleet los gooien. Kijken hoe snel die gaat max (op de snelweg).

Niemand last van gehad zeker toen ze nog geen rijbewijs hadden O-) ben btw wel met lessen bezig.
 
Hmja ik kan me bijna niet meer inhouden namelijk. Dat beestje roept me continue!. Ik wil namelijk eens naar duitsland jagen (vlakbij hier 1 km ofzo) en dan het gas eens compleet los gooien. Kijken hoe snel die gaat max (op de snelweg).

Niemand last van gehad zeker toen ze nog geen rijbewijs hadden O-) ben btw wel met lessen bezig.

lijkt me heel verstandig om dat te doen zonder rijbewijs |(
 
Daarom dus ook geen motor kopen vóórdat je je rijbewijs hebt :) - ik zit in hetzelfde schuitje, heb hier een net opgehaalde zzr600 staan uit duitsland.. de keuring is pas 8 september, maar mij zie je er echt niet op rijden!
 
stupid.gif


Zou het niet doen als ik jou was...
 
Ik ben heel nederland doorgeweest, zonder rijbewijs. Maar: Met instructeur!!!!! Een hele dure manier van motorrijden. Het heeft tot gevolg gehad dat ik veel meer dan 100 uur les heb gehad EN mijn rijbewijs in 1 keer cum laude gehaald heb.

[me] Jaq wil niks meer weten over d'r uitstapje naar Belgie[/me]
 
[lijkt me heel verstandig om dat te doen zonder rijbewijs |( ]


indd is slim in duitsland zijn ze nog strenger,vooral doen daar is de politie heel blij mee.Dan denken ze ha daar hebben we weer 1 te pakken zonder rijbewijs :X
Gevolg: rij ontzeging en een hoge boete, ik zou het niet doen wachten tot je het papiertje hebt. ;)
 
Laatst bewerkt:
hmja had zelfs een heel verhaal gepost in "ongekend wat is er loos" maar toch is het moeilijk hoor. Ondanks dat ik weet dat het onverstandig is wil ik er graag op rijden.

Maar ik probeer me in te houden tot nu toe maar 1 keer gereden nog stiekum, en dat was toen ik hem opgehaald was (ik dacht voor jij de garage in gaat wil ik zelf nog ff rijden).

Sindsdien nu braaf in de garage ;(

ff doorbijten dus nog.
 
Ik zou volgende aanraden: Moto in camionette en ermee naar een gesloten piste rijden, daar ingang betalen en dan lekker rondtoeren. Er zijn pistes die hun baan soms verhuren. Weet wel niet welke.
Mischien is er al een topic over geweest?

<off topic>
* Jaq wil niks mer weten over d'r uitstapje naar Belgie
:P Vertel....of waar staat het geschreven???? :P
 
ken die niet, maar je doelt zeker op het feit dat het dom is en niet verstandig. Dan heb je helemaal gelijk.
Kan hem niet vinden... ging over een gast die reed zonder rijbewijs (omdat de BOB dronken was)... en is aangehouden.

Gozer is hiero toch redelijk door de mangel gehaald...
 
gewoon doen joh, als ze je aanhouden kunnen ze je rijbewijs toch niet afpakken.

















tering, en dan zijn er nog mensen die zeggen dat stomme vragen niet bestaan
 
Ik rij met enige regelmaat op mijn motoren terwijl ik nog geen rijbewijs heb, maar echt niet op een snelweg om te kijken hoe hard ik wel niet kan, alleen een beetje door de polder en andere rechte overzichtelijke wegen.

Ik weet dat het niet mag en ben me redelijk bewust van de risico's die ik neem. Ik knap ze namelijk op en moet toch ff kijken of ze weer goed lopen en goed afgesteld zijn :P

Maar als het bij aanhouding idd op rijontzegging uit kan lopen ga ik de rest van de tijd wel een beetje kappen schuren en spuiten :r

Ik heb al zoveel vertraging gehad met mijn rijbewijs :( en als ik dan ook nog tot mijn 21 ofzo moet wachten wegens die rijontzegging pleeg ik denk ik zelfmoord.
 
Kan hem niet vinden... ging over een gast die reed zonder rijbewijs (omdat de BOB dronken was)... en is aangehouden.

Gozer is hiero toch redelijk door de mangel gehaald...

Deze gozer bijt wel van zich af O-) en die gasten zijn mega schijnheilig want hun reden vroeger zeker geen 70 CC, 80CC's of 120CC's! domme vergelijking? dacht het niet! op dat moment ben je ook niet verzekerd en ging je ook wel kijken hoe hard je bike ging met je nieuwe opvoersetje. Dus ongezien de boom voor die gasten met hun kinder opmerkingen ;) .
 
ik had 't zelfde.. was net 17 en had een xr gekocht :D heb gewoon ff lekker gereden, over de weg en het veld in en heb m daarna weg gezet.. "even" rijden moet toch kunnen vind ik. Je moet alleen gewoon een veilige plaats zoeken.
 
ik had 't zelfde.. was net 17 en had een xr gekocht :D heb gewoon ff lekker gereden, over de weg en het veld in en heb m daarna weg gezet.. "even" rijden moet toch kunnen vind ik. Je moet alleen gewoon een veilige plaats zoeken.

Sterker nog 90% van alle 50+ spinnewebben hier hebben nooit moeite hoeven te doen voor hun rijbewijs (vroegah kreeg je dat ding gewoon praktisch) en nu bleren onverstandig terwijl die gasten amper een verkeersbord kennen of nog kunnen lezen!.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan