Hoogte bekeuring???

ArNo_gAs

MF'er
11 dec 2003
240
1
kampen
Word ik net (ZO 17.00u) door de politie gebeld: zij hebben me gisteravond om 19.30 twee kneedowns (links-rechts) zien maken en een stoppie. Vlak achter elkaar met een snelheidsovertreding van zo'n 50 km/u. Dit alles zo binnen 200 meter. Zij hebben dit alles van voren gezien vanuit een stilstaande onopvallende patrouilleauto. Geen radar of foto oid, alleen gezien. Ik ben daarna rechtsaf een brug over gegaan en zij hebben niet gevolgd of iets dergelijks, alleen mijn kenteken genoteerd. Er wordt nu proces-verbaal opgemaakt. Iemand een idee wat ik kan verwachten??? :?
 
tja, beetje overdonderd denk ik (en eigenlijk wil ik het ook niet weten, maar misschien bel ik ze nog wel even).
 
Hopelijk geen art 5... maar denk het niet.
Je rijbewijs ben je niet kwijt dan hadden ze alleen daar kunnen doen volgens mij.
 
Hopelijk geen art 5... maar denk het niet.
Je rijbewijs ben je niet kwijt dan hadden ze alleen daar kunnen doen volgens mij.

Dat kan inderdaad alleen bij een directe aanhouding volgens mij. Het komt ook niet voor de rechter begreep ik al van de agent. Vind het sowieso vreemde situaties omdat ze niks gemeten hebben oid.
 
inname rijbewijs is alleen bij staande houding.

Overtreding van snelheid kan volgens mij alleen beboet worden bij een officiele meting (vast of mobiel).

Stoppie en eventueel ander gevaarlijk gedrag (kneedown) kan wel beboet worden zonder aanhouding of vastlegging via appatuur (net als een roodlicht beboet kan worden zonder foto of staande houding.
 
Volgens mij kan je in ieder geval geen procesverbaal krijgen voor de snelheidsovertreding, want hoe hebben ze die dan geconstateerd??
Geen laser, geen radar en geen geijkte teller, want ze stonden stil.

Voor de kneedowns en het stoppie zouden ze op zich wel kunnen verbaliseren omdat ze dan vinden dat je het verkeer in gevaar brengt. Hiervoor is het zogenaamde artikel 5 in het leven geroepen.

Artikel 5WvW is een soort 'kapstok' artikel welk een agent je geeft als je gevaar of hinder aan het overig verkeer toebrengt. Dit artikel gaat volgens de wet pas in als je daadwerkelijk gevaar of hinder aan het overige verkeer toebrengt.
 
inname rijbewijs is alleen bij staande houding.

Overtreding van snelheid kan volgens mij alleen beboet worden bij een officiele meting (vast of mobiel).

Stoppie en eventueel ander gevaarlijk gedrag (kneedown) kan wel beboet worden zonder aanhouding of vastlegging via appatuur (net als een roodlicht beboet kan worden zonder foto of staande houding.

Daar was ik inderdaad ook al een beetje vanuit gegaan. Misschien moet ik me aansluiten bij de hells-angels ( hoewel, met een R6 :) ). Of op een kamp gaan wonen... of net als duitsland en frankrijk m'n boetes niet betalen... Ben ik de enige die zich in dit soort situaties zwaar genaaid voelt? Ik kan hier in de stad zo een stuk of 5 drugspanden aanwijzen die al jaren draaien en die ******* pakken mij dan weer. Een verder heel normale brave hardwerkende belastingbetalende burger die AF en TOE 's z'n duurverdiende motor de sporen geeft. Ik word daar HEEEEEL erg moe van...
 
So it goes....

Check het verhaal van Napo (werd ook gebeld)... staat misschien wat ideeën in.

Hooguit voor de stoppie en de KD's... maar dan kan het toch wel oplopen...
 
euhm je betaald helemaal niets. Maak er een rechtzaak van! agenten moeten jou aanhouden op het moment dat ze het zien. Doen ze dit niet zijn ze fout. Me buurman was hier toevallig en die is wout.
 
Geldt dat ook voor flitsen? Ik kreeg er gisteren 1 voor 174 waar je 100 mag. Ik mag dus voorkomen. Ik verwacht eigenlijk dat ik 'm in mag leveren voor een paar maanden :? Is dat zo?
Dat is wat ik ook wil weten '(
Hoe lang duurde het voordat je je bekeuring kreeg? Ik ben net verhuist, kan het zijn dat de fanmail van het CJIB op dat adrs aankomt? Hoe weten zij dat ik verhuist ben?

Ben nml bang dat ik een eventuelen bekeuring nog op het oude adres krijg, waar ik dan dus niks van weet ... (+200 op snelweg).
 
Laatst bewerkt:
Dat is wat ik ook wil weten '(
Hoe lang duurde het voordat je je bekeuring kreeg? Ik ben net verhuist, kan het zijn dat de fanmail van het CJIB op dat adrs aankomt? Hoe weten zij dat ik verhuist ben?

Ben nml bang dat ik een eventuelen bekeuring nog op het oude adres krijg, waar ik dan dus niks van weet ... (+200 op snelweg).
Een week. :o Die snelheid ben ik niet van ze gewend. :+

Nog iets anders; de kans is groot dat ik de oproep voor de zitting krijg als ik in het buitenland zit voor m'n werk. Dan kan ben ik dus niet aanwezig. Dit gaat niet in m'n voordeel werken, plus dat ik er dan misschien bij de douane tussenuit wordt gehaald, op weg naar huis. Daar zit ik niet op te wachten. Kan ik zelf een datum regelen, of is dat teveel 'klanten'service :? Baksteen :?

Voordeel is dan wel dat m'n nasi het komende half jaar snel klaar is. :+
 
jammer hoor... kost je € 7,= per te hard gereden kilometer, althans als ut je eerste keer is, anders € 8,= per kilometer. ;( en een beetje bus-geld, je ken namelijk (met een beetje pech) 4 maanden lang van het openbaar vervoer genieten.. zelf op een brommer mag je niet meer rijden :] *leert de ervaring*
 
Hoe weten zij dat ik verhuist ben?

Ben nml bang dat ik een eventuelen bekeuring nog op het oude adres krijg, waar ik dan dus niks van weet ... (+200 op snelweg).
Als je je op je nieuwe adres hebt laten inschrijven, wordt je automatisch uitgeschreven op je ouwe adres en dat gaat naar alle overheidsdiensten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan