hoogte boete bij open demper?

Moet je die kopen

ik weet niet of dat zo maar kan het is een open pijp en zit ook geen gaatje in de uitlaat waar je de db killer mee vast kunt zetten en hij zal toch wel goed moeten passen anders gaat het rammelen.
 
op de heenweg naar het crcuit is assen.
daar stondende heren in het blauw te controleren op die parkeerplaats.
mijn maat konden ze niet meten (nieuwe r1)
toen was ik dus aan de beurt.
gecontroleerd en de papiertjes konden blijven liggen.
3 weken later kon ik pas bij de rdw terecht in almelo.


pikant detail... het jaar er voor een bekeuring gehad voor mijn achterband. op dezelfde parkeerplaats
 
Ik heb er pas ducati performance carbon dempers onder zitten zonder e merk toch maar een paar killers besteld vanmiddag.
Op mijn type plaatje(van mijn Motor) staat vermeld 94db, staat dat bij iedere motor op het type plaatje?
Mag ik ook vragen waar je die hebt besteld? Ben zelf ook nog op zoek naar een paar killers, heb ook die performance carbon dempers eronder zitten en heb liever toch een paar killers achter de hand voor het geval dat. :)

edit: zie hierboven je link dus neem aan dat ze daar vandaan komen, mag ik ook vragen welke? De bos misschien?
 
Laatst bewerkt:
Mag ik ook vragen waar je die hebt besteld? Ben zelf ook nog op zoek naar een paar killers, heb ook die performance carbon dempers eronder zitten en heb liever toch een paar killers achter de hand voor het geval dat. :)

edit: zie hierboven je link dus neem aan dat ze daar vandaan komen, mag ik ook vragen welke? De bos misschien?


De 48 mm met een inwendig 35mm pijp Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
 
Laatst bewerkt:
Hier in Groningen wordt af en toe alles wat veel geluid maakt van de weg gehaalt (auto's en motoren) en gemeten. In veel gevallen wordt het kenteken in beslag genomen en mag je dus geen meter meer rijden.
 
Hieronder mijn nieuwste aanwinst sinds gisteren. Met E-keur + dB Killer. (Gelukkig maar)

kawasakimivvgp1ia0.png


TIP:

Als je gepakt wilt worden voor een fikse boete of kentekenpapieren inname. Moet je deze demper zonder dB killer rijden en dan lekker doorrijden. (en dan vooral 's avonds als iedereen lekker ligt te slapen) Slagingspercentage is 99.9% Succes gegarandeerd!

Baksteen misschien heb jij hier een antwoord op? :

Als je aan de kant gezet wordt door de politie ivm je uitlaat. En je zet ter plekke je dB killer er (weer) in. Is dat dan goed? (in de meeste gevallen?)
 
Hieronder mijn nieuwste aanwinst sinds gisteren. Met E-keur + dB Killer. (Gelukkig maar)

[afbeelding]

TIP:

Als je gepakt wilt worden voor een fikse boete of kentekenpapieren inname. Moet je deze demper zonder dB killer rijden en dan lekker doorrijden. (en dan vooral 's avonds als iedereen lekker ligt te slapen) Slagingspercentage is 99.9% Succes gegarandeerd!

Baksteen misschien heb jij hier een antwoord op? :

Als je aan de kant gezet wordt door de politie ivm je uitlaat. En je zet ter plekke je dB killer er (weer) in. Is dat dan goed? (in de meeste gevallen?)

Officieel gezien kan dat natuurlijk niet. Zelfde als dat je zonder helm gaat rijden en hem op zet als je wordt aangehouden.
 
Hieronder mijn nieuwste aanwinst sinds gisteren. Met E-keur + dB Killer. (Gelukkig maar)

[afbeelding]

TIP:

Als je gepakt wilt worden voor een fikse boete of kentekenpapieren inname. Moet je deze demper zonder dB killer rijden en dan lekker doorrijden. (en dan vooral 's avonds als iedereen lekker ligt te slapen) Slagingspercentage is 99.9% Succes gegarandeerd!

Baksteen misschien heb jij hier een antwoord op? :

Als je aan de kant gezet wordt door de politie ivm je uitlaat. En je zet ter plekke je dB killer er (weer) in. Is dat dan goed? (in de meeste gevallen?)

dat is ook een mooie demper maar maakt die db killer echt zo veel uit. en ik weet niet of er wel een goed passen de db killer voor mijn bsm demper is.en zo wel dan heb ik nog steeds geen e keur merk er op zitten.
 
dat is ook een mooie demper maar maakt die db killer echt zo veel uit. en ik weet niet of er wel een goed passen de db killer voor mijn bsm demper is.en zo wel dan heb ik nog steeds geen e keur merk er op zitten.

Ja die dB killer maakt in de zin van "geluid" killen wel uit. Betekent niet dat die daarna gelijk geen geluid meer geeft. Zeker niet. Hij blijft nog steeds hard klinken alleen zal het onderin de toeren wat "vriendelijker" klinken in plaats van dat gebulder ala MotoGP. Enige verschil is dus onderin toeren is die wat "Scheller". Hij is niet zo zwaar en vol van geluid, maar nog steeds heel mooi en fel. Zonder killer erin dan begint hij vanaf 1500 toeren al keihard te brommen...en als je hem dan opentrekt richting het midden gebied, nou dan weet je niet wat je overkomt, zo een enorme zware grom komt er dan uit. En met killer heb je alleen op hogere toeren een keihard gebrul. Het geluid wordt over de gehele linie wat "gesmoord". Onderin toeren met killer rijdt het gewoon een stuk rustiger qua geluid (nog steeds hard), maar zonder dat die dan al een asociaal geluid maakt. Ik persoonlijk vind hem zonder killer erin, 's avonds rijdend door de stad, eigenlijk wel te hard. Het is wel mooi. Maar het is gewoon echt te hard... (misschien kwam het ook omdat ik geen oordoppen in had die ik normaal wel in heb, en dus sowieso moet wennen aan het duidelijk horen van de uitlaat...maar ik betwijfel dat bij deze echt wel... ;) )

In je BSM demper zonder E-keur kan je wel een killer doen, hetzij fabrieks of zelfgemaakt, maar dat is alleen als jij vind dat die teveel geluid maakt. Want in Duitsland kan je wel een killer hebben in je demper, maar geen E-keur kan toch boete betekenen, of erger mits die nog steeds (veel) te veel geluid maakt.
 
Ja die dB killer maakt in de zin van "geluid" killen wel uit. Betekent niet dat die daarna gelijk geen geluid meer geeft. Zeker niet. Hij blijft nog steeds hard klinken alleen zal het onderin de toeren wat "vriendelijker" klinken in plaats van dat gebulder ala MotoGP. Enige verschil is dus onderin toeren is die wat "Scheller". Hij is niet zo zwaar en vol van geluid, maar nog steeds heel mooi en fel. Zonder killer erin dan begint hij vanaf 1500 toeren al keihard te brommen...en als je hem dan opentrekt richting het midden gebied, nou dan weet je niet wat je overkomt, zo een enorme zware grom komt er dan uit. En met killer heb je alleen op hogere toeren een keihard gebrul. Het geluid wordt over de gehele linie wat "gesmoord". Onderin toeren met killer rijdt het gewoon een stuk rustiger qua geluid (nog steeds hard), maar zonder dat die dan al een asociaal geluid maakt. Ik persoonlijk vind hem zonder killer erin, 's avonds rijdend door de stad, eigenlijk wel te hard. Het is wel mooi. Maar het is gewoon echt te hard... (misschien kwam het ook omdat ik geen oordoppen in had die ik normaal wel in heb, en dus sowieso moet wennen aan het duidelijk horen van de uitlaat...maar ik betwijfel dat bij deze echt wel... ;) )

In je BSM demper zonder E-keur kan je wel een killer doen, hetzij fabrieks of zelfgemaakt, maar dat is alleen als jij vind dat die teveel geluid maakt. Want in Duitsland kan je wel een killer hebben in je demper, maar geen E-keur kan toch boete betekenen, of erger mits die nog steeds (veel) te veel geluid maakt.

ja hij maakt zekker teveel geluid maar ik vind het wel mooi maar om echt grote geld boetes je voor komen. ik ga maar eens kijken of ik heb ergens kan laten meten hoeveel db er nu echt uit komt en hoe ver ik er boven zit.
 
Ik ga altijd een versnelling hoger rijden als er politie in de buurt is O-)
Hehe precies, of even de koppeling in en door rollen. Ik heb gelukkig een dood punt in mijn uitlaten zitten, als ik rond 6500 toeren rijdt is het een heel beschaafd geluidje. Ik heb dan wel E-keur in mijn akra's alleen katalysator is wel exit en de db killer ligt op zolder :9
 
ik knijp ook altijd de koppeling in als ik vlak langs politie rij, heb een devil uitlaat, wel met E merk maar zonder demper dus officieel niet meer goed gekeurd. En een geluid dat daar uit komt, waar wordt je echt doof van _O-

zo nu en dan doe ik die demper ook wel weer in, als ik weet dat ik ergens ga rijden met veel mensen bijv. maar meestal rij ik dan ook wel voorzichtiger en met lage toeren, dus dan valt het sowieso wel mee.
 
Ik heb compleet open uitlaat systeem op me r1 blok en open filters :D:D:D

Hoeveel decibel wil je niet weten. Db-killer erin schilt ook niet al te veel:D

Akrapovic megaphone.....super sound!
 
Ik heb de dB killer maar weer in me Mivv gedaan. Teveel mensen keken me aan. Dat vind ik opzich geen probleem, maar dan moeten ze wel glimlachen. En niet zo gefronst gaan kijken...

Lage toeren of hoge toeren met mijn Mivv GP zonder dB killer erin, dat maakt geen drol uit, op elk toerengebied is het gewoon HARD... dat is het probleem, geen "stil" punt, geen "dood" punt geen "rustig" toerengebied... dus erop of eronder met die pijp. En zelfs met dB killer erin is die nog best hard en schel. :+

*D
 
Ik heb de dB killer maar weer in me Mivv gedaan. Teveel mensen keken me aan. Dat vind ik opzich geen probleem, maar dan moeten ze wel glimlachen. En niet zo gefronst gaan kijken...

Lage toeren of hoge toeren met mijn Mivv GP zonder dB killer erin, dat maakt geen drol uit, op elk toerengebied is het gewoon HARD... dat is het probleem, geen "stil" punt, geen "dood" punt geen "rustig" toerengebied... dus erop of eronder met die pijp. En zelfs met dB killer erin is die nog best hard en schel. :+

*D
maar voor de rest heb je geen vervelende ervaringen met je pijp ?

als je bv naar de tt gaat of in duitsland rijd of andere evenementen.
 
Ik heb compleet open uitlaat systeem op me r1 blok en open filters :D:D:D

Hoeveel decibel wil je niet weten. Db-killer erin schilt ook niet al te veel:D

Akrapovic megaphone.....super sound!

Geweldig. Jij bent flink ...

De "aso van de week" misschien???
 
Laatst bewerkt:
Ik was laats bij een zaak met een testbank. Wat blijkt herrie en Pk's gaan niet gelijk op. Gewoon eentje met een e-tje erop met een bijpassend sportief geluid. Geen naaimachine dus.
 
Ik was laats bij een zaak met een testbank. Wat blijkt herrie en Pk's gaan niet gelijk op. Gewoon eentje met een e-tje erop met een bijpassend sportief geluid. Geen naaimachine dus.

Dat zie je verkeerd - elke Sjonnie golf 44 kw diesel met rioolpijp uitlaat haalt zeker 250 kmh.( "begrenst; je weet wel..."); elke motor met een bak lawaai komt uit de MotoGP _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Hieronder mijn nieuwste aanwinst sinds gisteren. Met E-keur + dB Killer. (Gelukkig maar)

[afbeelding]

TIP:

Als je gepakt wilt worden voor een fikse boete of kentekenpapieren inname. Moet je deze demper zonder dB killer rijden en dan lekker doorrijden. (en dan vooral 's avonds als iedereen lekker ligt te slapen) Slagingspercentage is 99.9% Succes gegarandeerd!

Baksteen misschien heb jij hier een antwoord op? :

Als je aan de kant gezet wordt door de politie ivm je uitlaat. En je zet ter plekke je dB killer er (weer) in. Is dat dan goed? (in de meeste gevallen?)

Nope, stelde ik ook voor toen ik staande werd gehouden, maar moest echt mee naar het buro. 116db :X dag kenteken bewijs, tot er een motoragent de hoek om kwam die zei dat de meeting niet geldig was op motoren.

Bij een waarschuwing gebleven. en de motoragent natuurlijk HEEL erg bedankt :}
 
Nope, stelde ik ook voor toen ik staande werd gehouden, maar moest echt mee naar het buro. 116db :X dag kenteken bewijs, tot er een motoragent de hoek om kwam die zei dat de meeting niet geldig was op motoren.

Bij een waarschuwing gebleven. en de motoragent natuurlijk HEEL erg bedankt :}

dus als ze mij aan houden en ik moet mee op de db te meten dan kunnen ze mij daar geen bekeuring voor geven? en moet ik terug komen met mijn orcieneele uit laat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan