hoogte boete bij open demper?

hoken

Die hard MF'er
20 jan 2008
329
0
wat voor boete kan ik verwachten als ik word aan gehouden met een open stoptdemper zonder e keur merk.
 
wat voor boete kan ik verwachten als ik word aan gehouden met een open stoptdemper zonder e keur merk.

Inname kentekenbewijs welke je pas terug krijgt na herkeuring RDW en een boetebedrag dat door de officier van justitie bepaald word, custom made aan de hand van het aantal DB dat je teveel hebt.

Reken maar op veel euro's.
 
wat voor boete kan ik verwachten als ik word aan gehouden met een open stoptdemper zonder e keur merk.

Komt naar mijn idee vrij weinig voor dat je daarvoor gepakt word of het moet speciale gelegenheden zijn (lees TT etc.)
 
Je wordt er niet vaak mee gepakt. Ik heb zelf jaren met open temingoni's gereden op mijn Duc. Nooit een probleem geweest. (in Nederland, dan)
Maar als je bijvoorbeeld heel asociaal gaat rijden en ze willen je op alles pakken wat ze kunnen vinden dan ben je wel de klos.

Meestal zeggen ze er niks van of je moet ervoor zorgen dat je een dag later op het politiebureau verschijnt met de originele dempers erop. Altijd bewaren dus. ook voor als je een keer naar Duitsland wilt. En als je van motorrijden houdt, dan wil je dat!
 
Fabriekinstelling +4dB daarboven krijg je een boete afhankelijk hoeveel dB je erboven zit
 
Inname kentekenbewijs welke je pas terug krijgt na herkeuring RDW en een boetebedrag dat door de officier van justitie bepaald word, custom made aan de hand van het aantal DB dat je teveel hebt.

Reken maar op veel euro's.


Mwahh.. da's wel érg volgens het Maestro Spee regime boekje he.. :)

Het lijkt me dat je zoiets pas doet als hij/zij gesnaaid wordt in een winkelstraat waar hij/zij zich ernstig misdraagt, of opzettelijk dikke vette (geluids) overlast veroorzaakt of bij aso rijgedrag ofzo...
Zou jij dat zo oplossen als je bijvoorbeeld een motorrijder aan de kant gooit voor door rood crossen ofzo, en het blijkt dattie met stoute dempers rijdt ??

Het is een middel wat ze kúnnen toepassen, maar je kan mij niet vertellen dat elke politieagent meteen je papieren in zijn zak stopt -O-
 
Laatst bewerkt:
dus als ik mij een beetje gedraag komt het wel goed en ja de orcineele uit laat heb ik nog en zal ik zekker er op zetten als ik naar de tt ga en naar duitsland.

maar heb nu echt een supper geluid. bsm sport demper.
 
Heb er een keer een waarschuwing voor gehad, was toen aangehouden voor mn snelheid, en toen keek ie ook even met zn maclite in mn uitlaat |(
Hier wil ik je de komende weken niet meer mee zien zij ie :X
Dus dat was mazzel maar je moet op zon moment natuurlijk niet bijdehand gaan doen want als ie wil krijg je em wel ;)
 
Heb er een keer een waarschuwing voor gehad, was toen aangehouden voor mn snelheid, en toen keek ie ook even met zn maclite in mn uitlaat |(
Hier wil ik je de komende weken niet meer mee zien zij ie :X
Dus dat was mazzel maar je moet op zon moment natuurlijk niet bijdehand gaan doen want als ie wil krijg je em wel ;)

ja dat snap ik en zal als ik word aan gehouden voor bv snelheid ook zeker niet moeilijk doen je ben er op dat momend zelf schuldig aan en dat weet je dus moet je in mij ogen daar ook niet over gaan zeuren.
 
Ik heb er pas ducati performance carbon dempers onder zitten zonder e merk toch maar een paar killers besteld vanmiddag.
Op mijn type plaatje(van mijn Motor) staat vermeld 94db, staat dat bij iedere motor op het type plaatje?
 
Laatst bewerkt:
gewoon je Db killer meenemen, wordt je aangehouden zeg je gewoon ja ik weet het Agent het is zo mooi geluid en alleen hard bij optrekken, bij constante snelheid helemaal niet hard. (is echt zo) vervolgens schroef je je Db killer erin en probeer je iedereen te vriend te houden..

als je meteen gaat roepen EY JOH KLOJO's tis maar een uitlaat hoor !!!!

tja dan heb je de kans dat men er met je groene papiertjes mee vandoor gaat.
 
Is verschillend dacht ik. Baksteen heeft wel de zwaarste optie gegrepen. Dat zou inderdaad wel het ergste zijn dat ze papieren innemen. Maar dan ook nog dus die herkeuring. En het is zoals ze het hier al zeggen. Pakken ze je op iets, dan kunnen ze verder kijken waar ze je nog meer op willen pakken. En mochten je uitlaatjes teveel geluid maken in de oren van de desbetreffende agent(en) dan krijg je boete of dus zelfs inname kentekenpapieren, en volgende dag op bureau komen met originele uitlaten OF ze zeggen zelfs dat je voor een herkeuring moet gaan bij de RDW.

Ik zelf heb er nooit problemen mee gehad. Had een open -niet gekeurde- Micron demper, maakte iets meer lawaai als normaal, maar niet extreem veel, maar wel gerust hard. Niemand die er naar om keek. Zelfs een keer midden in amsterdam de motor gestart (s'avonds) met 4 motoragenten naast me die koffiepauze aan het houden waren precies naast mijn motor. (toeval? :P ) Ze keken even "verschrikt" opzij, en gingen daarna weer verder met praten. Dus tja... you tell me...

Binnenkort (morgen) een Mivv GP carbon erop. dB-killer kan erin, maar neem ik mee onder me duozadel, mochten ze er een echt probleem van maken, pleur ik die killer erin. Probleem opgelost.

Ik moet zeggen dat als je Blik op de Weg kijkt of Wegmisbruikers, ze er (best vaak) een drama van maken als je met open dempers rijdt. Maargoed, daar overdrijven ze soms wel meer in dingen... Amusement moet toch ergens vandaan komen he?

EDIT:

Even nagekeken bij mijn fiets. Mijnes mag 95 dB maken bij 6000 toeren. Die Mivv GP carbon, maakt zonder dB killer 103 dB bij 12.500 toeren. En met dB killer 100 dB. Ik dacht dat 3 dB verdubbeling van het geluid betekende. Dus tja. 95 dB of 103 dB. Dat ga je wel horen denk ik... :o

*O*
 
Laatst bewerkt:
Fabriekinstelling +4dB daarboven krijg je een boete afhankelijk hoeveel dB je erboven zit

Onzin.

Iedere moderne motor heeft het max aantal BD op het kentekenbewijs staan en op het typeplaatje.

Vanaf 2 dB daarboven word geverbaliseerd ter waarde van 180 euro en boven de 4 dB word de boete door de officier van Justitie bepaald en zou volgens de richtlijn het kentekenbewijs ingenomen moeten worden.




Mwahh.. da's wel érg volgens het Maestro Spee regime boekje he.. :)

Het lijkt me dat je zoiets pas doet als hij/zij gesnaaid wordt in een winkelstraat waar hij/zij zich ernstig misdraagt, of opzettelijk dikke vette (geluids) overlast veroorzaakt of bij aso rijgedrag ofzo...
Zou jij dat zo oplossen als je bijvoorbeeld een motorrijder aan de kant gooit voor door rood crossen ofzo, en het blijkt dattie met stoute dempers rijdt ??

Het is een middel wat ze kúnnen toepassen, maar je kan mij niet vertellen dat elke politieagent meteen je papieren in zijn zak stopt -O-

Wat en hoe ik waarmee omga is niet iets wat hier ter discussie gesteld hoeft te worden.
Iig heb ik nog nooit een motorrijder voor open uitlaten geverbaliseerd :P

Er word een vraag gesteld, er blijken weinig mensen te zijn die een antwoord kunnen geven, ik kan dat wel en neem daar ook de moeite voor.
Geen reden om mij dan gelijk a la Spee regime neer te zetten |(
 
11 db teveel.....(na wettelijke corectie)
papiertjes kwijt en die kon ik pas weer ophalen na goedkeuring rdw.
+220 PLEURO boete.

+ dat ik een dag vrij moest vragen voor de rdw
 
Wat en hoe ik waarmee omga is niet iets wat hier ter discussie gesteld hoeft te worden.
Iig heb ik nog nooit een motorrijder voor open uitlaten geverbaliseerd :P

Er word een vraag gesteld, er blijken weinig mensen te zijn die een antwoord kunnen geven, ik kan dat wel en neem daar ook de moeite voor.
Geen reden om mij dan gelijk a la Spee regime neer te zetten |(

Zo was het ook niet bedoeld, maar ik vond dat kentekenverhaal wel erg kort door de bocht ;)
Wat ik bedoelde is, dat er irl wel wat meer optie's zijn als meteen het kentekenbewijs innemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan