Hooikoorts en motorrijden

Hooikoorts

  • Nu onwijs veel last mei / juni (niet rijden)

    Stemmen: 9 3,9%
  • Redelijk last (wel rijden)

    Stemmen: 136 58,6%
  • Geen last (de mazzelaars)

    Stemmen: 87 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    232
Ik heb dus ook hooikoorts en draag zachte maandlenzen. Als ik erg last heb dan krijg ik troep in m'n ogen. M'n lenzen gaan dan irriteren. Lijkt alsof ze vol zitten met eiwit ofzo. Ik kan ze dan ook meteen weggooien. Soms moet ik om de drie tot vier dagen nieuwe lenzen nemen. Meer mensen hier last van? En oplossingen???
 
Ik heb ook last van hooikoorts, en draag ook zachte (maand)lenzen. Als ik een nacht niet goed of kort geslapen heb dan krijg ik op de middag of avond last van mijn lenzen moet moet ze uitdoen. (kan ze de volgende dag wel weer gewoon dragen.)
Het mooie is echter, zolang ik op de motor zit en kan blijven rijden heb k eigenlijk geen last van mijn hooikoorts :+ .Geldt trouwens ook voor als ik aan het fietsen ben ofzo. Als ik een tijdje stilzit (dus niet op de motor) dan begint t allemaal te lopen en soms ook te irriteren (lenzen.)
 
Volgens mij iss hier al een keer een topic over gestart.

Ik heb matig last van hooikoorts, zodanig dat ik er iig last van heb als ik niks inneem (rode branderige ogen, hoofdpijn, algemeen gevoel van lusteloosheid en een doffe kop).

Ik gebruik zelf elke ochtend Pollinosan DRUPPELS en dan ben ik nagenoeg klachtenvrij overdag. De tabletversie werkt dus niet bij mij, gek genoeg.

Omschrijving van Vogel Pollinosan:
Homeopathisch geneesmiddel toegepast bij hooikoorts en allergische neusklachten door overgevoeligheid voor huisstof.

Samenstelling van Vogel Pollinosan:
De actieve bestanddelen zijn Ammi visnaga Ø=D1 14,2%, Aralia racemosa D2 14,3%, Cardiospermum halicacabum D2 14,3%, Paloondo D2 14,3%, Luffa operculata D6 14,3%, Okoubaka aubrevillei D2 14,3%, Galphimia glauca D3 14,3%.

Alcoholgehalte ca. 70% v.v.

Wijze van gebruik en dosering van Vogel Pollinosan:
Tenzij anders is voorgeschreven, 3x daags 20 druppels met wat water innemen. In acute gevallen elk uur 20 druppels.

Kinderen van 2-6 jaar: 3x daags 6 druppels.
Kinderen van 6-12 jaar: 3x daags 10 druppels.

Bij hooikoorts verdient het aanbeveling A.Vogel Pollinosan druppels reeds 2 weken voor het begin van de hooikoortsperiode te gaan gebruiken.
 
Sterk spul hé die Terfenadine.....Is idd in bepaalde omstandigheden een gevaarlijk goedje.
Met name als je een leveraandoening hebt en bij een overdosis.
Ik wist dat allemaal niet joh, maar goed ik neem het ook niet preventief maar alleen als ik daadwerkelijk last heb van mn hooikoorts. Als ik alleen een beetje jeuk in mn ogen heb en een beetje "natte " neus neem ik het niet eens. Alleen als ik zo duf en gaar ben van de klachten en zo'n volgelopen zwaar hoofd heb dat ik alleen nog maar wil liggen, dan neem ik het. In het hooikoorts seizoen denk ik 3x per week 1 pilletje en je mag er 2 per dag !!
Blijft het ondanks alles een feit dat het echt retegoed werkt tegen hooikoorts klachten.
 
Heb zojuist nog een tip gekregen van iemand uit een belgisch forum: nosecaps (frans), nosecaps (nl).
Voor mensen die van allergie op de ogen geen last hebben misschien het proberen waard. Duur is het in ieder geval niet.
Zal wel geen zicht zijn, maar onder een helm zie je dat toch niet.
Ik ga het eens proberen. Ben benieuwd of het ook in je neus blijft zitten :?
De witte filter is voor pollenallergie, de zwarte voor luchtvervuiling, roet, sigarettenrook ed., zonder filter is voor de snurkers :z

De verschillende filters:


Drie maten:
 
Sterk spul hé die Terfenadine.....Is idd in bepaalde omstandigheden een gevaarlijk goedje.
Met name als je een leveraandoening hebt en bij een overdosis.
Ik wist dat allemaal niet joh, maar goed ik neem het ook niet preventief maar alleen als ik daadwerkelijk last heb van mn hooikoorts. Als ik alleen een beetje jeuk in mn ogen heb en een beetje "natte " neus neem ik het niet eens. Alleen als ik zo duf en gaar ben van de klachten en zo'n volgelopen zwaar hoofd heb dat ik alleen nog maar wil liggen, dan neem ik het. In het hooikoorts seizoen denk ik 3x per week 1 pilletje en je mag er 2 per dag !!
Blijft het ondanks alles een feit dat het echt retegoed werkt tegen hooikoorts klachten.

Leuk spul idd... maar bij iedereen die er behoorlijk last van heeft gaat t bij deze hooikoortsmedicijnen niet anders dan bij andere: binnen een paar weken ben ik er iig resistent voor/tegen. B|
Ik slik al jaren medicijnen en heb daarbij al van alles geprobeerd, maar niets helpt écht...
Zelfs een aantal jaren wekelijks spuiten in m'n arm gehaald, maar helaas.
Heb nu 3 soorten pillen die ik (lekker illegaal) iedere dag inneem, maar ik weet inmiddels wel dat ik soms maar beter binnen kan blijven en zelfs dát is geen garantie om niet ziek te worden. Vreselijke rotweken zijn dit....
Aan de andere kant... als dit het ergste is dat ik in m'n leven qua ziek-zijn mee maak, dan teken ik er meteen voor.
 
Ik zou zeggen .. : als je er echt veel last van hebt ..

Probeer deze eens, kost wel wat maar goed..

Gezondheid | Online Drogisterij.net

Ik had er zelf eerst ook geen vertrouwen in maar mijn exvriendin had altijd enorme last van hooikoorts.
Ieder jaar moest ze weer een nieuw medicijn hebben, want het medicijn van het jaar ervoor werkte niet meer.

Op haar verjaardag heb ik haar een keer zown apparaat gegeven. Dit onder het mom, baat het niet dan schaad het niet..

En verrek het werkte prima.

Al meerdere jaren achtereen..
veel minder last van haar hooikoorts.

Zou je even op google moeten zoeken naar de werking..
is iets met dat het licht je minder gevoelig maakt.

wie weet...
sterkte..

Ik heb dit apparaatje ook en bij mij werkt het redelijk tot goed. Maar dat redelijk komt alleen voor op dagen dat het extreem hooikoorts weer is en ik geen zin heb de gebruiksfrequentie te verhogen.
 
Goed dan het advies van iemand die er zijn brood mee verdient:
1. Neusspray: beste werkt Nasonex, een steroid, ontstekingsremmend dus. 1 keer per dag doen. Veel mensen puffen verkeerd en sprayen naar het neustussenschot en dan slaat het voor in de neus neer. Je moet dus naarbuiten richten, ofwel linkerhand rechter neusgat en rechterhand linkerneusgat.
2. Antihistaminicum: Xyzal, Aerius of de wat oudere vormen als Claritine. De nieuwere veroorzaken geen sufheid. De ourdere wat vaker en de oudste zeker.
3. Bij oog gedoe: Livocab oog gtt
En hoewel het goedkoper lijkt dan via de drogist, deze kosten worden wel verrekend met je no-claim van de ziektekosten verzekering, dit jaar nog zeker.
Ik heb geen ervaring met de filters overigens.
Het was een paar weken geleden heel heftig, door het warme voorjaar. Nu gaat het weer wat beter. Je kan de dagelijkse pollen zien op lcmb.nl
Zoals alle allergien wordt het na je 40e meestal geleidelijk aan minder, maar natuurlijk niet bij iedereen.
Tot slot desenbilisatie- de prikken kuur. Dit werkt inderdaad goed voor hooikoorts, maar eigenlijk vooral als je alleen gras of boompollen allergie hebt en veel minder als je ook nog een allergie hebt voor andere zaken zoals de huisstofmijt of dieren. Het is een heel gedoe met veel injecties en ook nog niet geheel vrij van risico (ook bij de laatste prik van de laatste kuur kan je nog in shock gaan> heb ik meegemaakt, daarom bijvoorbeeld verboden in de UK)
of je kijkt hier Weeronline | Cookies ;)
 
Ik heb ook die nosecaps gehad maar die dingen zaten voor geen meter. Ook had ik de grootste maat en toch adem ik er bij langs. (wel een goed idee maar ze moeten wel wat aan het comfort werken)
 
Ik heb dus ook hooikoorts en draag zachte maandlenzen. Als ik erg last heb dan krijg ik troep in m'n ogen. M'n lenzen gaan dan irriteren. Lijkt alsof ze vol zitten met eiwit ofzo. Ik kan ze dan ook meteen weggooien. Soms moet ik om de drie tot vier dagen nieuwe lenzen nemen. Meer mensen hier last van? En oplossingen???
neem een bril ;)

dan gebruik je die in je hooikoorts tijd......een ontsteking aan je ogen is ook weer zoiets -O-
 
Ik heb dus ook hooikoorts en draag zachte maandlenzen. Als ik erg last heb dan krijg ik troep in m'n ogen. M'n lenzen gaan dan irriteren. Lijkt alsof ze vol zitten met eiwit ofzo. Ik kan ze dan ook meteen weggooien. Soms moet ik om de drie tot vier dagen nieuwe lenzen nemen. Meer mensen hier last van? En oplossingen???


Ik heb precies hetzelfde...
Heb nu "reactine" tabletten tegen hooi koorts, werkt perfect en binnen 20 minuten, verder doe ik af en toe ff druppelen met lenzen vloeistof in m'n ogen, houd het goed vochtig en zonder eiwit(waar traan vocht vol mee zit)
 
zo he even 5 pagina's doorlezen :) veel mensen met dezelfde kwaal!

ben nu aan iets bezig wat 3 of 5 Jaar gaat duren..denk eeerder 5 Jaar!

Ik ben zowat overal alergisch voor wat je maar bedenken kunt '(

Alle middelen al geprobeerd ,pilletje's neusdruppels...
Nu krijg ik Oralgen (druppels/4 x in de week )van mijn huisarts,daar ben ik nu iets meer dan een jaar mee bezig,in het begin had ik last van :r dat ging wel over en toen kreeg ik last van (nu moet ik het netje's houden)
Diaree en buikkramp.....bij de evaluatie na een half jaar zeiden ze dat die klachten niet daarvan kon komen |( ...echt wel....toch na het verlagen van de dozering ging het beter.

dacht je dat je dat gehad had ,kon ik geen fruit meer eten telkens als ik een Appel wilde eten .... :r ...en daar werd ik nie vrolijk van...maar ik ben een doorzetter!

Nu weer een half jaar later gaat het al veel beter , alleen bij extreme warmte 28+ krijg ik last en kom dan ook zo weinig mogenlijk buiten.
laat altijd mijn vizier zo ver mogenlijk dicht!
1 voordeel heeft het middel nog ...ik heb nu zolang ik het middel al gebruik geen griep of flinke verkoudheid meer gehad *O* daar was ik eerder ook zeer vatbaar voor..voor degenen die Otrivine neusspray gebruiken (die gewone ,niet die voor hooikoorts...helpt niet echt),neem die voor kinderen bestemd zijn die helpt beter! dan die voor volwassenen!
 
ik heb AERIUS tabletten gehad.
werk wel goed.
ook heb ik neusspray van dirx eigen merk.
werkt ook wel

waarschijnlijk makkelijk om dus om een intergrale helm te hebben???
 
TS zou bijna een lijstje moeten bijhouden van wie er hooikoorts hebben en welke medicijnen er allemaal zijn :P

Wat voor anti-histamine je ook slikt, tijdens een rit door de polders ga je gewoon nat. Heeft er iemand ervaring met de maskers van Respro. In sommige maskers zit ook een koolstoffilter en misschien dat dat de hooikoortsstoffer eruit haalt.

Ervaring?, wie-o-wie!
 
inmiddels is het hooikoorts seizoen weer over en kunnen we ons druk maken over andere dingen })

" De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud onderwerp "


:Y klopt oma, maar ik zou willen weten of andere motorrijders alweer last van hebben gehad? Ik zelf nu 1 dag..... :(, maar volgens mij moet het allemaal nog beginnen....
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar veel last gehad zonder medicatie... Ben dit jaar begonnen met pillen en neusspray via de huisarts... niet die troep die je standaard haalt bij de drogist. En geloof dat het redelijk aanslaat. Heb op het moment nergens last van. Mss dat het later in het seizoen nog komt. Meestal heb ik er wat later last van, maar tot zover redelijk positief.
 
Ik denk als je een tourmotor met grote kuip rijd je ook minder last van hooikoorts hebt.
Met mijn bandit zonder kuip krijg ik alle polletjes rechtstreek me helm in.
 
ik gebruik ook al jaren de medinose http://www.allergieshop.nl/contents/nl/d30.html
En werkt voor mij prefect. Ik heb hem al aan meerdere mensen geadviseerd, en ook hier hekpt het goed.
Ik kan nu weer zelfs door het hooi lopen, met open ogen.

Mijn hooikoorts beperkt zich vooral tot veel niezen, snotteren. Héél soms de ogen.
Ik denk dat ik dit apparaatje ook maar eens ga proberen. Lees er alleen maar goede dingen over.
 
Ik ben blij om te vermelden dat ik dit jaar nog geen last heb gehad van hooikoorts. Twee jaar geleden vond ik trouwens een middel die voor mij erg goed werkt: Scutellaria.

Ik heb vooral last van jeukende ogen en niesen. Wanneer ik Scutellaria neem, dan gaat het niet helemaal weg, maar het beperkt zich zodanig dat ik niet constant de drang heb om te wrijven. Hierdoor waren de dagen voorbij waarop ik de hele middag binnen met een natte handdoek over mijn gezicht lag!
 
Laatst bewerkt:
22 jaar lang was de winter mijn seizoen omdat ik vanaf februari tot oktober constant hooikoorts had.

sinds 2 jaar ben ik bezig met immuuntherapie en ik ben al erg goed op de juiste weg! klachten zijn zeer sterk verminderd. misschien aan je dokter eens vragen naar Oralgen. vereist wel discipline (5 jaar lang 2x per week druppels slikken), maar bij mij helpt het uitstekend.

dus lekker motorrijden :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan