Hooikoorts en motorrijden

vhv1

MF veteraan
11 jul 2011
4.640
0
Wat ik mij nou af vraag, en ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem.
Hooikoorts tijdens het motorrijden. B|

Het niet rijden is absoluut geen optie , en het gebruiken van medicijnen spreekt voor zich. O-)
Maar wat doen jullie er tegen en/of hoe ervaren jullie het.

Ik heb geregeld last van traan,jeuk ogen en veel niesbuien tijdens het rijden wat de consentratie kan kosten en het prettige ontspannen rijden.

Misschien worden zo tips en ervaring uitgewisseld om zo te leren en tips op te doen.
 
zoveel mogelijk met de klep dicht rijden
pilletje tegen hooikoorst nemen voor de rit
niet in je ogen wrijven tijdens de rit
ninja muts over je hoofd (ook voor je mond en neus, zodat je lucht gefilterd wordt)
etc.
 
Ik heb net mijn motor, dus ik zal het wel merken, later dit jaar.
Ik heb er meestal eind mei pas last van.

Iig pilletjes innemen, maar dat doe ik zowiezo wel.
 
pillen slikken zorgen dat je neus verstopt zit. en rijden tijdens de regen :+

heb gelukkig een gevalletje bijna niks of alles. en met bijna niks valt perfect te motorrijden. en met alles onmogelijk. B|
 
Tabletje + neusspray + zonnebril die weinig luchtcirculatie rond de ogen toelaat. Tijdens pauzes en aan het einde van de rit de ogen met wat water of lenzenvloeistof spoelen.

Gesloten helm is voor mij geen optie.
 
Neusspray, pilletjes werkt allemaal aardig maar probeer eens accupentuur!
Geloofde het eerst ook niet, (wollig, fabeltjes etc etc) maar bij mij werkt het super.
Normaal rode ogen, jeuk, niezen tot zware benauwdheid nu niets meer.
Wel elk jaar terug.

En dan wel accupentuur met mini naaldjes welke er een aantal weken in moeten blijven zitten :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb werkelijk van alle florabevruchtingen last. van februari tot en met november ben ik aan de beurt.

Ik houd het onder controle door nasonex 2 maal daags (hormonenspray) en Aerius tabletten.
Niet iets wat je zomaar van de huisarts krijgt trouwens.

Die tip van acupunctuur ga ik eens opvolgen, heb alles al geprobeerd maar dat niet. Thx!
 
Ik gebruik geen medicijnen meer. Daar wordt ik alleen maar resistent tegen en dan wordt de voorgeschreven dosis steeds hoger. Daar ben ik mee opgehouden.

Veelal het vizier dicht en na de rit mijn ogen spoelen. Niezen heb ik tijdens het rijden niet zo vaak last van.

Maar hooikooorts is er in veel gradaties en met mijn klachten is eigenlijk prima te rijden. Het is lastig maar meer ook niet.
 
Ik heb ook last van (licht) last van hooikoorts, maar heb er op de motor eigenlijk nog nooit last van gehad

Acupunctuur? wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe kunnen naaldjes in je gezicht effect hebben op hooikoorts
 
Laatst bewerkt:
Goede bril en er zijn ook buffs met filtertjes of filtertjes voor de ventilatiegaten in je helm, vervangen door pollenfilters... Kost wel wat meer maar mijn neef heeft nergens meer last van en op locatie neemt hij vaak pas medicijnen
 
Goede bril en er zijn ook buffs met filtertjes of filtertjes voor de ventilatiegaten in je helm, vervangen door pollenfilters... Kost wel wat meer maar mijn neef heeft nergens meer last van en op locatie neemt hij vaak pas medicijnen
Doe wat lippenzalf op je bovenlip. dit houd ook een deel van de pollen tegen.


Alle twee erg bruikbaar, Thans voor mij in iedergeval wel :]
 
ff je sinussen dicht rammen
BISONN%20PUR%20SCHUIM.JPG

en via je reet ademen .

:+
 
ik heb 5 jaar lang een therapie gevolg waarmee je resistent word vraag je huisarts eens om oralgen tis niet goedkoop maar ik kreg via verzekering alles vergoed ( 300 eu per flesje )
nu helemaal geen last meer van
 
Ik haal elk jaar rond Mei een injectie: depo-medrol.
Een half uur na de injectie kan ik gewoon in een pas gemaaid gras liggen.....

de huisartsen zijn er niet zo happig op om het medicijn toe te dienen maar het werkt 3 maanden lang en goed ook....
 
Ik heb ook last van hooikoorts. Maar gelukkig wisselt het nogal en heb ik er niet elk jaar last van. Rijd pas sinds vorig jaar motor en ben ook een beetje bang voor als ik last ga krijgen. Kijk ook niet echt uit naar het vooruitzicht van moeten niesen met een helm op. :/
 
Ik heb ook last van hooikoorts. Maar gelukkig wisselt het nogal en heb ik er niet elk jaar last van. Rijd pas sinds vorig jaar motor en ben ook een beetje bang voor als ik last ga krijgen. Kijk ook niet echt uit naar het vooruitzicht van moeten niesen met een helm op. :/


Ik neem op dit moment de nodige medicijnen ruim tevoren in.
Zo krijgt het goed de tijd in te werken en weerstand op te bouwen.
Dit scheelt bij mij enorm (helaas niet voor uren maar slechts een paar uurtjes)
 
Terug
Bovenaan Onderaan