hoop niet dat dit gaat gebeuren

Doesje

MF'er
2 feb 2004
107
3
Gelderland
Waaldijk (Nijmegen-Oosterhout)
Al enige jaren is er sprake van een dreigende afsluiting van de Waaldijk tussen Lent (gemeente Nijmegen) en Oosterhout (gemeente Overbetuwe). Eind januari 2004 lijken de plannen concrete vormen aan te nemen volgens enkele artikelen in de Gelderlander. Als reden wordt genoemd 'klachten van recreanten (die over de dijk fietsen) en aanwonenden over sluipverkeer en hardrijders.' De SMW wordt echter ook benaderd door aanwonenden die juist tegen de voorgenomen afsluiting zijn. Tijd om de beide gemeenten om opheldering te vragen.

De gemeente Nijmegen blijkt al in 2003 besloten te hebben dat alle dijkwegen in de gemeente Nijmegen auto/motor-vrij moeten worden. Dit is de eerste stap op weg daar naar toe. De verantwoordelijke ambtenaar is best bereid tot een gesprek maar dat lijkt niet zoveel zin te hebben. De afsluiting zal namelijk hoe dan ook doorgaan omdat de gemeenteraad dit in 2003 op verzoek van Groen-Links heeft besloten. De gemeente wil de afsluiting in het voorjaar realiseren. Zodra er een verkeersbesluit wordt genomen, naar verwachting ergens in april, zal de SMW hier bezwaar tegen aantekenen. Bewoners en andere direct betrokkenen wordt aangeraden dit ook te doen.

Weet iemand hier of er al meer van bekend is,Ik zou het erg jammer vinden want het is een :9~ dijk.
 
Gek land is dit toch.....

Als je iemand discrimineert op z'n ras, uiterlijk, godsdienst, levensovertuiging etc. dan mag dat niet. Terecht natuurlijk. Wordt ook best veel aandacht aan besteed door onze overheid. Ook terecht natuurlijk. Ik bedoel: waar gaan we heen als je iemand mag discrimineren op uiterlijke kenmerken alleen al?

Maar diezelfde overheid ontzegt je dus de toegang tot bepaalde wegen of zelfs gebieden in ons land, simpelweg omdat je....motor rijdt?????

Kan iemand me dat begrip "discriminatie" nog eens uitleggen???? |( |( |(
 
Ach nee...

Topic: Dijk afsluiten
Onderwerp na twee posts: Leve rechts en "discriminatie"

Nog een paar posts het gaat over Marokanen weigeren in de disco...lol
 
Weer een weg minder waar je mag rijden. Gaan we dan ook minder wegenbelasting betalen?
 
Beiden.

Je kan eigenlijk best gematigd zijn. Van extreem links en rechts komt veel onheil.
 
Maar het blijft een mooi dijkweggetje ;)
Als ze die dijk nou eens alleen voor motorrijders openhouden en afsluiten voor fietsers :+
 
Denk je nou echt dat Groen krom iets voorelkaar krijgt ?

We hebben het hier wel over nijmegen, een PvdA/groenlinks bolwerk.
Dus ja, ze krijgen hier wel 1 en ander voor elkaar (helaas). Die dijk ligt vlak in de buurt van mijn ouders, heeft weinig zijwegen, teveel relaxte bochtjes en hij is overzichtelijk. Ga er morgen nog maar eens van genieten zolang het nog kan. Die 60 km zones worden ook overal neergeflikkert. Je kunt in de betuwe alleen nog maar op de grote doorgaande wegen 80 rijden, de rest is allemaal 60.

[me]D4G00z3 vraag zich af wanneer we de eerste 30km zone op de snelweg krijgen |( [/me]
 
Valt sowieso op dat als je waar in Nederland dan ook ff de bebouwde kom verlaat voor een mooi weggetje dat het vol met drempels is gepropt en overal 60 km zones van zijn genaakt. Nu gaan de meeste dijken ook nog dicht, blijft er straks alleen maar snelweg over...
Gelukkig woon ik erg dicht bij de duitse grens. Lekker rijden daar nog. alleen verdwaal ik er nog wel eens :X (het is ook noit goed :p)
 
Waaldijk (Nijmegen-Oosterhout)
Al enige jaren is er sprake van een dreigende afsluiting van de Waaldijk tussen Lent (gemeente Nijmegen) en Oosterhout (gemeente Overbetuwe). Eind januari 2004 lijken de plannen concrete vormen aan te nemen volgens enkele artikelen in de Gelderlander. Als reden wordt genoemd 'klachten van recreanten (die over de dijk fietsen) en aanwonenden over sluipverkeer en hardrijders.' De SMW wordt echter ook benaderd door aanwonenden die juist tegen de voorgenomen afsluiting zijn. Tijd om de beide gemeenten om opheldering te vragen.

De gemeente Nijmegen blijkt al in 2003 besloten te hebben dat alle dijkwegen in de gemeente Nijmegen auto/motor-vrij moeten worden. Dit is de eerste stap op weg daar naar toe. De verantwoordelijke ambtenaar is best bereid tot een gesprek maar dat lijkt niet zoveel zin te hebben. De afsluiting zal namelijk hoe dan ook doorgaan omdat de gemeenteraad dit in 2003 op verzoek van Groen-Links heeft besloten. De gemeente wil de afsluiting in het voorjaar realiseren. Zodra er een verkeersbesluit wordt genomen, naar verwachting ergens in april, zal de SMW hier bezwaar tegen aantekenen. Bewoners en andere direct betrokkenen wordt aangeraden dit ook te doen.

Weet iemand hier of er al meer van bekend is,Ik zou het erg jammer vinden want het is een :9~ dijk.
Gezien het feit dat het inmiddels augustus is, zal de afsluiting iig uitgesteld zijn, blijkbaar. Ik hoop dat ze daar bedolven worden onder bezwaarschriften. B|

Kut fietsers... Komen eens per jaar weet ik waarvandaan, pleuren de auto ergens neer waar die niet hoort en gaan dan vervolgens een beetje over de dijk slingeren, schijt aan alles en iedereen hebbend. En mensen die er wekelijks of dagelijks komen die moeten maar wijken omdat de 'recreanten' die ene dag dat ze er komen last van menen te hebben. :( Ze zouden een bom onder dat partijkantoor moeten leggen omdat ze alleen al luisteren naar dit soort lui. :(
 
Laatst nog een aardig gesprekje met iemand van een gemeente in de achterhoek, ook een gebied waar veel recreactie-verkeer (van skeelers tot motoren) het asfalt moeten delen... Het eerste wat 'ie riep was dat er gewoon een aantal kleine circuits zouden moeten komen waar bijv motoren zouden mogen rijden. Dit ook als alternatief voor de illegale straatraces met auto's. Zijn instelling; als er behoeft is aan bepaalde voorzieningen, dan moet je die toch gewoon proberen te realiseren... er zijn er dus ook die het wel begrijpen. Helaas ben ik bang dat het in onze regeltjes en inspraak cultuur nooit gaat lukken...
 
En heeft :] iemand de MAG al gewaarschuwd?

Dit topic geeft helaas ook maar weer eens aan waarom we lid moeten blijven / worden.
 
Pfff, wat is het nut van wegen als je er toch niet op mag rijden? Eerst verspil je dus geld met het aanleggen ervan, en dan verdubbel je de kosten met het afsluiten.

Als ze nou eens zouden investeren in cerbstones en dijkreinigers die al dat losse steen weghalen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan