Hoor ik nu ook bij de die-hards.....

Ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je rechts inhalen tpv blokmarkeringen.
Hij heeft jouw dus gewoon afgesneden :(

Passeren om in of uit te voegen wel ja.
De strook naast de blokmarkering opgaan om in te halen en terug in te voegen niet.

Friggin details... details...

Sterkte @ TS!
 
Hoi,

Kijk eens op www.wbf.nl


Iedere benadeelde kan een beroep doen op het Waarborgfonds, indien in Nederland de schade is ontstaan, veroorzaakt door:

een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval


En succes met het herstel.
Hoi bedankt voor de tip.
Ik zal echter eerst eens kijken hoe groot de schade nu werkelijk is, aangezien er een eigen risico is van 136 euro.
 
Passeren om in of uit te voegen wel ja.
De strook naast de blokmarkering opgaan om in te halen en terug in te voegen niet.

Friggin details... details...

Sterkte @ TS!

Dat mag wel. Het enige wat er wordt gesteld is dat bij een blokmarkering rechts mag worden ingehaald. Pas op het moment dat de doorgetrokken dubbele streep er is mag je niet meer terug.
 
Welkom in Nederland.

Dit is het alternatieve nieuwe rijden :(
Het is niet goed om te zeggen, maar ik dacht er net zo over.
Niet eens stoppen, maar gewoon doorrijden voor een paar rotcenten die het zou schelen op een no-claim.

Dat mag wel. Het enige wat er wordt gesteld is dat bij een blokmarkering rechts mag worden ingehaald. Pas op het moment dat de doorgetrokken dubbele streep er is mag je niet meer terug.
Sinds wanneer mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, om hem vervolgen weer links op de baan voor rechtdoor te gooien??????
 
A10 is gewoon een rottige weg weet niet precies waar het was maar ik rij hem dagelijks (het provinciaale weg gedeelte = 80 km zone)

Bij iedere op en af rit moet je ogen in je nek hebben voor auto´s die invoegen en meteen naar links of rechts een baan door beuken.

Invoegen over verdrijvings vlakken etc etc de 80 km zone maakt het er niet beter op nu let er helemaal niemand meer op die al bellend de krant zitten te lezen...

Sterkte
 
't Is mooi :( allemaal.

Gelukkig heb je zelf weinig schade opgelopen, schade aan de motor kan hersteld worden.

Had allemaal veel erger gekund..... :-#
 
Het koekblik mocht jou hier gewoon rechts inhalen door de blokmarkering. Het enige dat hij fout deed was jou afsnijden en dit gebeurde waarschijnlijk doordat jij aan het versnellen was om een baantje op te schuiven. Op het moment dat jij over de schouder je nacontrole uitvoerde om op te schuiven veranderde het koekblik waarschijnlijk van baan. Gewoon een kwestie van een hele dikke portie pech.

Als je in een auto had gezeten had je waarschijnlijk van schik je ABS systeem op je 4 rubbertjes losgelaten en had er niets aan de hand geweest.

Inschattingsfout van het koekblik dat voorrang had moeten verlenen omdat hij degene was die van baan wisselde. Hij hinderde met zijn actie wel degelijk jouw doorgang, ergo, hij verleende dus geen voorrang.

Jammer dat je geen gegevens hebt van enige getuigen. -O-
 
@riniedw: Dit is wel degelijk doorrijden na het veroorzaken van een ongeval. Je hoeft elkaar niet geraakt te hebben om een ongeval te veroorzaken. Het is zelfs een misdrijf waarvoor de betrokken persoon aangehouden kan worden.

Als je met genoeg bewijzen kan komen dat de veroorzaker is doorgereden kan je inderdaad de schade vergoed krijgen van het waarborgfonds. (Denk aan de camerabeelden en de chauffeur van de bus) Ook bij het waarborgfonds is er een eigen risico. Dus als je niet veel schade hebt is het de moeite niet waard.

Sterkte er mee!
 
:^ ik was ook echt blij, omdat het dus heel anders had kunnen aflopen.

deed was jou afsnijden en dit gebeurde waarschijnlijk doordat jij aan het versnellen was om een baantje op te schuiven. Op het moment dat jij over de schouder je nacontrole uitvoerde om op te schuiven veranderde het koekblik waarschijnlijk van baan. Gewoon een kwestie van een hele dikke portie pech.

Als je in een auto had gezeten had je waarschijnlijk van schik je ABS systeem op je 4 rubbertjes losgelaten en had er niets aan de hand geweest.

Inschattingsfout van het koekblik dat voorrang had moeten verlenen omdat hij degene was die van baan wisselde. Hij hinderde met zijn actie wel degelijk jouw doorgang, ergo, hij verleende dus geen voorrang.

Jammer dat je geen gegevens hebt van enige getuigen.
Zoals je het hier beschrijft is het precies gegaan.
Ik wist dus alleen niet dat koekblikkers je dan van rechts mogen inhalen om hem daarna vervolgens weer naar links te gooien.

@riniedw: Dit is wel degelijk doorrijden na het veroorzaken van een ongeval. Je hoeft elkaar niet geraakt te hebben om een ongeval te veroorzaken. Het is zelfs een misdrijf waarvoor de betrokken persoon aangehouden kan worden.

Als je met genoeg bewijzen kan komen dat de veroorzaker is doorgereden kan je inderdaad de schade vergoed krijgen van het waarborgfonds. (Denk aan de camerabeelden en de chauffeur van de bus) Ook bij het waarborgfonds is er een eigen risico. Dus als je niet veel schade hebt is het de moeite niet waard.

Sterkte er mee!
Om de motor weer goed rijklaar te maken moet er alleen een nieuw schakelpookje op.
Optisch gezien moet ik alleen de linker zijkap vervangen en het uiteinde van mijn stuurhelft.
 
Laatst bewerkt:
Om de motor weer goed rijklaar te maken moet er alleen een nieuw schakelpookje op.
Optisch gezien moet ik alleen de linker zijkap vervangen en het uiteinde van mijn stuurhelft.

balen kerel! gelukkig ben je zelf niet gewond, en valt de schade aan je SV wel mee als ik het zo hoor.

sterkte, en we gaan binnenkort wel weer een stukje knallen! :]
 
Zo ben net bij dealer geweest.
60 euro voor een schakelpookje..... :N

350 euro complete schade (incl BTW)
Nou die zijkap scharrel ik wel op op Internet op.
 
Ring Amsterdam hangt vol met camera's van verkeerstoezicht.
Die hebben vast de beelden nog wel.
En wel aangifte doen he. Doorrijden na het veroorzaken van een ongeval
is volgens mij een strafbaar feit.

Dus even rondbellen (geen idee met wie, begin eens met de RDW of rijkswaterstaat)
2 weken terug bij Rijkswaterstaat geweest in Velsen Zuid. Daar monitoren ze van alles, maar ze nemen niets op! Dus dat zal je niet helpen.

Sinds kort heeft de politie ook toegang tot de beelden, maar wat die ermee doen is niet bekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan