Hoor ik nu ook bij de die-hards.....

Electra

MF veteraan
23 dec 2003
1.750
0
Zwolle
Die het asfalt van dichtbij hebben meegemaakt?

Vanmiddag bij de ringweg Amsterdam:
Een hele *ahum* alerte automobilist leek het leuk om toch nog even gebruik te maken van een uitvoeg strook, om in te voegen, net op het moment dat ik in mijn spiegels en over mijn schouder kijk om in te kunnen voegen naar links................

Vervolgens, niets vermoeden, draai ik mijn hoofd weer in de richting van mijn rijbaan, zit die LUL,want dat was het!!, ineens op 10 centimeter van mijn voorband, en op zo'n moment kun je toch heel impulsief heel iets te krampachtig je voorrem inknijpen.........

Het ergste was nog, dat de lul in kwestie toeterde en gewoon doorreed :(
Ik moet zeggen dat ik donders veel geluk heb gehad met weinig schade, toen die Interliner op nog geen 10 meter achter me luid piepend tot stilstand kwam, net voor mijn trots die daar op de weg lag.

Hulde voor de mensen die me geholpen hebben om mijn motor weer op 2 wielen te krijgen, gelukkig kon ik na wat opervlakkige schade mijn weg weer voortzetten.

Even extra hulde voor die leuke meid/vrouw in de Volkswagen Polo, die al eerste mij kwam helpen met het overeind tillen van mijn motor.
Mocht je dit lezen, "je bent wel degelijk sterk!" :} helaas had ik op dat moment geen oog voor jou, maar voor die andere schoonheid die gekwest van de grond geraapt werd, mede door jou...... ;)

Conclusie:
Schuifschade op mijn rechterkuip deel, schakelpookje afgeknap, en mijn handvat iets geschaafd.

Ik kon gelukkig wel mijn weg vervolgen, al is het wel wat lastig schakelen zonder dat uiteinde aan je schakelpookje -O-

Serieus:
Ik ben niet eens boos, maar diep teleurgesteld dat een veroorzaker van een ongeluk, er voor kiest om gewoon door te rijden, en niet de consequenties van zijn daad wil nemen.
 
Ja, dat gedeelte volgde ik ook niet helemaal. Jullie voegden dus allebei in op een uitvoegstrook?

Rot voor je iig.. succes met opknappen, en de spierpijn morgen.
 
OK, het waren 2 banen voor rechtdoor en 1 afrit.
Meneer vond het nodig om de afrit maar te gebruiken om toch op het allerlaatste moment te denken, dat ie toch eigenlijk rechtdoor moest....
Hij zat al lang en breed aan de rechterkant van de blokmarking van de afrit..
Ik reed op de rechterrijbaan voor rechtdoor, dus aan de rechterkant van de blokmarkering.
Maakt dit het iets duidelijker?

@Roy,R had ik maar zijn nummerplaat.
Het ging zo snel allemaal........

 
Laatst bewerkt:
Even extra hulde voor die leuke meid/vrouw in de Volkswagen Polo, die al eerste mij kwam helpen met het overeind tillen van mijn motor.
Mocht je dit lezen, "je bent wel degelijk sterk!" :} helaas had ik op dat moment geen oog voor jou, maar voor die andere schoonheid die gekwest van de grond geraapt werd, mede door jou...... ;)

Je hebt toch dr telefoonnummer hoop ik, hou je nog iets positiefs eraan over :+
 
damzzz wat een eikel dat hij doorrijd!
sommige koekblikkers hebben geeneens door dat ze iets verkeerds doen :( :o
iig sterkte met de schade van je bike! kun je die nog ergens op verhalen?
 
damzzz wat een eikel dat hij doorrijd!
sommige koekblikkers hebben geeneens door dat ze iets verkeerds doen :( :o
iig sterkte met de schade van je bike! kun je die nog ergens op verhalen?
Ik ben bang dat ik kan fluiten naar die centen.
De schade op zich valt reuze mee, echter alleen het idee al dat iemand door kan rijden na een ontzettend grote fout........ B|
 
Ring Amsterdam hangt vol met camera's van verkeerstoezicht.
Die hebben vast de beelden nog wel.
En wel aangifte doen he. Doorrijden na het veroorzaken van een ongeval
is volgens mij een strafbaar feit.

Dus even rondbellen (geen idee met wie, begin eens met de RDW of rijkswaterstaat)
 
Ik zou toch aangifte doen met het type auto model, tijdstip plek van misdrijf (want dat is het als iemand na een ongeval gewoon doorrijdt).

MIsschien dat die knuppel toch ergens wordt herkend en kan worden aangepakt.

Blijft klote zoiets, sterkte!
 
Dat wat hierboven beschreven wordt heb ik al van meer mensen gehoord, echter ik weet niet meer wat voor een auto het was, laat staan de kleur, ook heb ik geen nummerbord gezien van die auto.
Dus lijkt het me moeilijk om überhaupt een aangifte te kunnen doen.

Het grappige van mezelf vond ik trouwens wel, dat ik, toen ik onderuit ging, echt dacht van "Wie heef jou ooit aan een rijbewijs geholpen," BENG!!!!! schuif, schaaf...........silence...... en op dat moment denk je pas van......"Shit mijn motor ligt 10 meter achter me, hoe zou het daar mee zijn"
 
was er ni zown speciaal fonds waar verzekeringsmaatschappijen geld van krijgen om uit te keren als iemand doorgereje is na ongeluk.

OK, dis onduidelijk, nog een keer:

jij hebt dus geen bewijs, alleen je woord dat de dader is doorgereje, dan ga je naar je verzekeringsmaatschappij en meld dat, dan keren zij geld uit, want ze hoeven dat niet te betalen, want de verzekering krijgt dat geld dan weer uit een speciaal fonds.

kd8 dat er zoiets was
 
was er ni zown speciaal fonds waar verzekeringsmaatschappijen geld van krijgen om uit te keren als iemand doorgereje is na ongeluk.

OK, dis onduidelijk, nog een keer:

jij hebt dus geen bewijs, alleen je woord dat de dader is doorgereje, dan ga je naar je verzekeringsmaatschappij en meld dat, dan keren zij geld uit, want ze hoeven dat niet te betalen, want de verzekering krijgt dat geld dan weer uit een speciaal fonds.

kd8 dat er zoiets was

In dat geval zul je een twee getuigen moeten hebben EN je moet aangifte doen bij de politie. En eigenlijk had die ook ter plaatse moeten komen.
 
bij welke DIE-Hards wil je horen dan...?

je bent gewoon een onfortuinlijke motorrijder geweest gisteren.

so be it....
 
Hoop dat je zijn kenteken hebt... doorrijden na ongeval.

Succes en sterkte!


Leg me alleen het in en uitvoeg verhaal wat beter uit?

Helaas is dit geen doorrijden na een ongeval en kan er dus ook niets tegen die automobilist begonnen worden.

Dat wat hierboven beschreven wordt heb ik al van meer mensen gehoord, echter ik weet niet meer wat voor een auto het was, laat staan de kleur, ook heb ik geen nummerbord gezien van die auto.
Dus lijkt het me moeilijk om überhaupt een aangifte te kunnen doen.

Het grappige van mezelf vond ik trouwens wel, dat ik, toen ik onderuit ging, echt dacht van "Wie heef jou ooit aan een rijbewijs geholpen," BENG!!!!! schuif, schaaf...........silence...... en op dat moment denk je pas van......"Shit mijn motor ligt 10 meter achter me, hoe zou het daar mee zijn"

Ook al had je het kenteken wel gehad had je helaas niets kunnen beginnen. Volgens de wet is die automobilist niet eens bij het ongeval betrokken, hij heeft jouw namelijk niet geraakt. Ten tweede zou jij dan bij hem achterop gereden zijn dus was je bijna automatisch aansprakelijk (en zelfs aansprakelijk voor zijn schade aan de bumper), tenzij je hard zou kunnen maken dat hij zo vlak voor je invoegde (en je niet achterom zat te kijken!) en je dus nooit meer had kunnen remmen. Dan zou hij een bijzondere manouvre uitgevoerd hebben en jij niet. Nu was je min of meer zelf bezig uit te voegen (en dus zelf bezig met een bijzondere manouvre) en zou hij dus alsnog vrijuit gaan.
Het waarborgfonds zal dus ook absoluut niets vergoeden want er was dus geen andere veroorzaker die jou geraakt heeft. :?
Sorry maar helaas..... ;(
Het had hem wel beter gestaan als hij gestopt was, maar er is dus geen sprake van doorrijden na een ongeval. :N
 
Tsjesus, dat zijn mindere berichten. :(
Heb je weer donders geluk gehad...
Ff het asfalt kussen op de A10 en er dan zo vanaf komen. Pfieuw.... :o
 
Helemaal mee eens, echter hij gaat naar links op een stuk waar dat al niet meer mag, anders kun je die blokmarkering ook wel weghalen.
Hij had me dus gewoon kunnen zien, maar doet het toch.......

ff een situatieschets...
p.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Blijft gewoon klote. Zeker als ie WEL DEGELIJK door had dat ie fout was: toeterend doorrijden.

Succes met de afhandeling....
 
Ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je rechts inhalen tpv blokmarkeringen.
Hij heeft jouw dus gewoon afgesneden :(
 
Hoi,

Kijk eens op http://www.wbf.nl (www.wbf.nl)


Iedere benadeelde kan een beroep doen op het Waarborgfonds, indien in Nederland de schade is ontstaan, veroorzaakt door:

een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval


En succes met het herstel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan