Hoorn en omstreken [Part 7]

even spammen

Be-He Landmark rally 2015 nieuwe regels nieuwe kansen *O* *O* *O*

8. Deelnemers melden zich voorafgaand aan via email onder opgaaf van hun motor en nick-name. Vergeet niet om een foto mee van je motor waarmee je deelneemt mee te mailen. Inschrijvingen dienen binnen zijn voor 1 Mei 2015 .Het liefst een week voor 1Mei..Let wel dat je er ook 1 LM bij insluit.

9. 1 Mei 2015 krijgen alle deelnemers alle foto's per email en iedereen krijgt dan tot Sept 2015 de tijd om alle LM's te vinden.

10. Aan iedere foto zal een score worden toegekend.
De gevonden aangeleverde foto's door de deelnemers zullen een score krijgen van 5 punten, die van mij 10 punten.
Het is uiteraard niet de bedoeling om onderling uit te gaan vissen van wie welke foto is maar dat spreekt voor zich denk ik.
dus het gaat er niet meer om wie om 0:00 als eerste alle foto's heeft O-) maar wie aan het eind van de rally het meeste gevonden heeft.
 
1380615

Nee hoor. Springlevend alleen dit topic lag al even achter me. Ooit in 2009 gestart zie ik :]:]

Seizoen start weer voor mij. Ben nu alleen nog maar zomer genieter 😎
 
Ik woon ook in gem. Hoorn maar zie dit topic nu pas weer bij toeval.
Ah.. en ik had me al veel eerder aangemeld zie ik nu *D
 

Bewoners en Drechterland zien motorrijders liefst niet meer op Zuiderdijk​

De gemeente Drechterland, politie en het Hoogheemraadschap hopen binnenkort meer duidelijkheid te geven over hoe het verder moet met de Zuiderdijk. Als het aan de bewoners en de gemeente ligt, komt er voortaan iedere zomer een motorenverbod.
De gemeente heeft samen met de wegbeheerder, het Hoogheemraadschap, op proef de Zuiderdijk al enkele weekenden afgesloten voor motoren. De reden: het werd tijdens de coronaperiode te druk en omwonenden klagen al veel langer over hinder. Dat is in de vorm van herrie maar ook van de snelheid waarmee sommige motorrijders het bochtige tracé tussen Schellinkhout en Broekerhaven willen afleggen.
De gemeente is volgens wethouder Jeroen Broeders nog bezig met de evaluatie van het project. Vooral de enquête die Drechterland bij 1400 adressen binnen een kilometer afstand van de Zuiderdijk heeft uitgezet, weegt daarbij zwaar. Broeders: ,,Je ziet dat driekwart van de mensen een sterke voorkeur heeft voor het afsluiten van de dijk. Dat kan in de vorm van de weekenden afsluiten, of de hele week. Dan heb je het vooral over de zomerperiode.”

Wegblijven​

Niet alleen een duidelijke meerderheid van de aanwonenden ziet de motorrijders liefst wegblijven. Ook het gemeentebestuur denkt er volgens de wethouder zo over. Voor de evaluatie worden nu ook gesprekken gehouden met politie, deskundigen, aanwonenden en ook de motorrijders.
,,Wij zijn erg blij dat we nu eens met de instanties om tafel konden zitten”, reageert Vera de Bruijn namens de Motoren actie groep (Mag). ,,Het gaat zo vaak over motorrijders, maar nu ook eens met de motorrijders.”
De Mag zou het volgens De Bruijn doodzonde vinden als ook een aantrekkelijke route als de Zuiderdijk taboe wordt voor de achterban. Haar voorkeur: de Zuiderdijk slechts enkele weekenden motoren-loos.

Ervaringen​

Daar tegenover staan de omwonenden, onder meer van de Actiegroep Overlast Zuiderdijk. Zij zijn duidelijk, ook door de opgedane ervaringen tijdens de proefafsluiting. Dat smaakt de omwonenden duidelijk naar meer. ,,Wat ons betreft blijven de motorrijders de hele zomer weg.”
Alles draait in deze discussie om de vraag hoeveel motoren de Zuiderdijk in redelijkheid kan verwerken om een mooie toerdag. Vorig jaar april, tijdens een van de eerste zonnige weekeinde na de lockdown, werd het bijna filerijden op de Zuiderdijk. Honderden motorrijders kwamen naar de dijk voor een mooie tocht.
Dat werd voor de gemeente aanleiding om in het kader van de coronaregels in te grijpen. Het weekeinde van 12 april werden de opritten naar de dijk afgesloten, waarbij verkeersregelaars toezicht hielden. De belangrijkste reden voor die ingreep: de Zuiderdijk is te smal voor zoveel drukte (inclusief wandelaars en fietsers) met het oog op de anderhalve meter-maatregel.

Boetes​

In augustus en september werd de dijk gedurende acht weekenden formeel afgesloten voor motorrijders, maar dan als proef. Daarbij heeft de politie op 11 dag tien boetes uitgeschreven.
Namens het dijkbeheerder Hoogheemraadschap stelt woordvoerder Jorrit Voet dat er ook met alle partijen wordt gepraat. Maar dat gaat binnenkort veranderen, vermoedt de Drechterlandse wethouder Broeders. ,,Onder de streep is het Hoogheemraadschap de wegbeheerder, die gaat uiteindelijk over het besluit of je de Zuiderdijk ook echt gaat afsluiten. Wij hebben als gemeente de enquête gehouden en metingen laten doen. Al die gegevens komen straks bij het schap. Inclusief onze duidelijke voorkeur.”
 
Terug
Bovenaan Onderaan