hopeloos probleem met bougies

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
ik heb met mijn auto een probleem, ik wil graag weten in welke staat mijn bougies zijn(typisch een motorrijder), dus wilde ik deze eruit schroeven, ik begon met de eerste, deze zat zo vast dat ik mijn pijpsleutel compleet aan stront draaide ik kocht toen bij een auto waren handel een speciale lange bougie sleutel (van 25 guldens), na een verwoede poging begint deze er nu ook al 2e hands uit te zien het asje wat er bij zat lubbert het gat waar hij in hoort nu alweer uit, en drijgt ook de sleutel over de bougie te draaien, er bestaat toch geen bougie sleutel van 16?? deze is 17mm heb het ook al geprobeert bij een warme/hete motor maar niets lijkt te werken, ik heb er geen zin in dat de bougie afbreekt, hopelijk kunnen jullie mij helpen!!
misschien iets van wd-40 of kruipolie??
HOE VEEL KANS IS ER DAT DEZE AFBREKEN??
 
Laatst bewerkt:
kruipolie lekker veel gebruiken nachtje laten staan en dan moet het lukken dat spul doet wonderen


btw stinkt wel ff als de motor weer warm wordt
 
Laatst bewerkt:
Bij warmte zet je bougie zelfs ietsje uit, dus dan zou het moeilijker moeten gaan ;)

Maaruh hier zaten ze ook MUUR en MUURvast, pijpsleutel met een gat erin, lange schroevendraaier door het gat, en goan met de banoan. Resultaat, 4 losse bougies, een kromme schroevendraaier en een bloedende hand van een uitschieter :) Gelukkig liet ik het doen door m\'n zwager, dus die zat met de verwondingen ;)

Maaruh , ga naar de dealer zou ik zeggen. Misschien dat ze even tijd voor je hebben.
 
Nooit problemen mee gehad.Gewoon een goeie dop erop met verlengstukkie en een grote ratel.En dan flink kracht zetten.Heb tijdens mijn stage daar nooit problemen mee gehad.
Welke type/merk auto heb je :?
Een diesel :? :+
 
ja JK bougie zet uit, ook het draadgat zet uit als deze meer uitzet (aluminium) zou hij ook losser moten gaan zitten, als ik op mijn werk een moer niet van een bout af krijg stook ik de moer flink heet, daarna gaat het wel.
ik kan de bougie ook bevriezen met stikstof dan krimpt hij en moet hij los gan zitten, is alleen niet handig zonder stikstof fles :?
 
ik heb met mijn auto een probleem, ik wil graag weten in welke staat mijn bougies zijn(typisch een motorrijder), dus wilde ik deze eruit schroeven, ik begon met de eerste, deze zat zo vast dat ik mijn pijpsleutel compleet aan stront draaide ik kocht toen bij een auto waren handel een speciale lange bougie sleutel (van 25 guldens), na een verwoede poging begint deze er nu ook al 2e hands uit te zien het asje wat er bij zat lubbert het gat waar hij in hoort nu alweer uit, en drijgt ook de sleutel over de bougie te draaien, er bestaat toch geen bougie sleutel van 16?? deze is 17mm heb het ook al geprobeert bij een warme/hete motor maar niets lijkt te werken, ik heb er geen zin in dat de bougie afbreekt, hopelijk kunnen jullie mij helpen!!
misschien iets van wd-40 of kruipolie??

ten eerste gebruik je GOED gereedschap geen goedkope shit.

neem een pasende bougiedop sleutel de lange/korte verlenstuk van doppen set en het wring stuk (t- stuk)niet de ratel verleng wringstuk met een lange stalen pijp (kracht x arm) en dan scheur hem los.
btw wie heeft die bougie er in gezet. wat een beunhaas.
 
Gewoon een bougiedop 16 of 21 gebruiken... (Ja, ze zijn er echt, 16 mm bougiedopppen)

Losse bougiedop, evt een verlengstukje en een groot T-stuk of een lange L-sleutel... Zo los, hoe vast ze ook zitten (werkte ook op een 205 na 43.000 km...)

Maar beetje goed spul kost wel 100-150 piek.... Dus effe langs de dealer om \'em los te laten trekken is handiger... Bougies vervangen kost dacht ik een 50-75 piek, incl. materiaal, dus effe daar los laten trekken is cheaper... :)
 
heb dat ook gezien. volgens mij is het gewoon rommel veel te omvangrijk van vorm
er gaat niks boven gewoon standaard gereedschap
gedore,snap on, de betere merken werkt altijd (niet kinzo=kinzooi)

Precies, dat ding werkt ietsje TE goed, en bovendien laten ze simpele dingen zien.. met normaal gereedschap kan je ook alles los krijgen. Kwestie van kennis en juiste gereedschap (en dat is idd het duurdere gereedschap, geen goedkope meuk wat kromtrekt als je er iets teveel kracht op zet)
 
wat ik ook zo \'knap\' vind van die dingen dat ze geen beschadigingen achterlaten ook al zou er ongelovelijk veel kracht op los gelaten worden.

net als die vergelijking met een griptang, sorry hoor maar als je hem goed afsteld dan laat ie niet zomaar los.

en er zijn hele volksstammen die die rotzooi nog kopen ook.
 
Er zijn toch alleen maar bougies met de maat 16 en 21???
Nee, je hebt ze ook oa voor modelbouw voer-, vaar- en vliegtuigen... Die zijn kleiner... :P
Was eigenlijk meer bedoeld op dit stuk in de eerste post:

(...) er bestaat toch geen bougie sleutel van 16?? deze is 17mm (...)

... En da\'s dus gewoon pulpgereedschap... Goed gereedschap komt wél in de maat 16mm... That was the point... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan