Hopen dat oom agent het niet ziet..

snelheidscontroles zijn op wegen waar de pakkans redelijk groot is. Snelwegen, hoofdwegen, 80 km-wegen, 60-km wegen e.d. dus. Daar moet je je gewoon aan de snelheid houden, wil je geen risico lopen. Als je een keer wilt knallen, neem je gewoon eens een keer zo'n verkavelingsweggetje tussen de weilanden dat goed overzichtelijk is en waar je regelmatig komt en waar je de snelheid zelf verantwoord vindt. Kun je je lekker even uitleven, want de pakkans is op zo'n weg heel erg klein, bijna nihil. Bij ons in Drenthe heb je zat van die weggetjes.......


zoist,
op mijn eigen route door de kop van Drenthe kijken of de Big-One 1 op 10 wil gebruiken.
 
jeeez ik wist niet dat je zo kon blazen op de Nederlandse snelwegen!!! Ik heb het idee dat als ik wegmisbruikers kijk ze door heel Nederland onopvallende camerauto's hebben rijden... En dat oom agent altijd wel in de buurt is. Dag rijbewijs....
Vooraleer ik hier mede m-f'ers op verkeerde gedachten zet, we spreken hier over de Belgische snelwegen. En we spreken over de tijd dat er ongeveer 2 flitspalen stonden in héél België (dwz ongeveer 7-8 jaar geleden), sindsdien zijn de flitspalen als paddestoelen uit de grond gerezen en ze zijn héél kwistig rondgestrooid.

En ja, ik ben dan ook mijn rijbewijs kwijtgespeeld voor 197km/u. (mobiele patrouille)
 
Zeg ik toch ook niet ??

Je zoek een discussie die er niet is.
Ik kan ook met getallen die overeenkomen rondrijden, maar er zijn er ook die vinden dat ze met 100 door een stad kunnen scheuren. Soms kan dat, soms kan dat niet toch ??
Zie jij nooit iemand op een bepaalde plek zo snel rijden dat jij dat op dat moment niet vind kunnen?? Vraag het diegene en die vind het op dat moment waarschijnlijk wel kunnen. Zo zullen er ook zijn die op het moment dat jij 285 reed vonden dat het niet kon.
Tja...wie heeft er dan gelijk..?? Is daar een objectief antwoord op ??

We zeggen hetzelfde.
Vandaar mijn opmerking: "je moet jezelf de vraag stellen of je nog wel veilig rijdt"
Als je begint na te denken over wat er allemaal fout kan gaan, dan ga je vanzelf wel trager rijden, maar dan moet je wel al een paar dingen meegemaakt hebben. Het spijtige is, dat de wet die ervaring niet erkent. (jij zult toch ook beter rijden nu dan toen je begon te rijden?)

Maar aan de andere kant (en dat zeg je volgens mij ook), er zijn sommige momenten waarop je best harder kunt rijden (maar volgens de wet ben je dan dus in overtreding).

('s nachts zijn er niet véél mensen die de opmerking zullen maken dat ik te snel gereden heb, de autosnelweg is op dat moment zo goed als leeg). })
 
Vandaag uiteraard weer even van het zonnetje genoten en de betere dijkweggetjes hier in de omgeving opgezocht. Na een anderhalf uur actief te hebben gereden wil ik dan eigenlijk ook nog wel even een klein stukje snelweg opzoeken voor de snelheidservaring.

Dan hebben we hier en daar leuke rechte stukjes snelweg waar (hopelijk) niet gecontroleerd wordt. Want 120 is natuurlijk heel leuk, maar veel eventjes is 180 ook best aardig. En ja, stil maar, er zijn artiesten die veeeeeel harder gaan, maar ik ben een beginnend coureur ;)

Stel nou dat ik tijdens zo'n uiting van rebelsheid oom agent tegen kom. Als ik van 120 naar 150 trek en weer terugval... mwah ok. Als ik datzelfde doe naar de 180? Uiteraard op een verantwoorde manier O-) op een rustige weg, maar toch alsnog volgens de regel veel te hard.

Kan me zo voorstellen dat men daar niet zo heel blij van wordt, snelheidslimieten gelden de laatste keer dat ik keek ook voor motorrijders, maar zou je daarvoor naar de kant gehaald worden en het rijbewijs door de shredder? Natuurlijk is iedere agent anders en beoordeelt de situatie naar eigen inzicht, maar over het algemeen?
Heel eventjes iets harder dan normaal is wel leuk, maar wil m'n pasje nog niet kwijt :]

Geen zin om dit hele topic door te lezen... Dus maar gewoon even een reactie gelijk op TS.

Ik ben zlef ook beginnend bestuurder (25 KW) en op 4 februari mijn rijbewijs kwijtgeraakt voor (na correctie) 88 te hard(ja mijn motor is echt 25KW ;) ). Dit was over een stukje van max. 750 meter, dus ff het gas erop en er gelijk weer af.

Dus zo zie je, ook voor zulke kleine geintjes straffen ze je gelijk als ze willen... En dat terwijl ze al 4 km achter mij zaten (en nee ik heb ze niet gezien, want ze zaten achte een auto die met mij mee kwam omdat ie dacht mij bij te kunnen houden, waardoor ik dus nooit die plisie auto heb kunnen zien, maar dat terzijde) en ik mij die 4 km daarvoor keurig aan de snelheid hield en geen auto´s aan het inhalen was over de doorgetrokken streep ofzo.

Goed, ik zal je zeggen, van zoiets leer je wel !
 
Goed, ik zal je zeggen, van zoiets leer je wel !
Ouch, inderdaad, da's serieus naar! Daarmee in ieder geval sterkte... wat gebeurt er dan eigenlijk? Is het gewoon weg en moet je alles opnieuw halen?

Nou moet ik wel zeggen dat ik me altijd netjes aan de snelheid houd.. hooguit iets harder dan de max zoals het hoort ;) Alleen dat 'af en toe' he :P
 
Ouch, inderdaad, da's serieus naar! Daarmee in ieder geval sterkte... wat gebeurt er dan eigenlijk? Is het gewoon weg en moet je alles opnieuw halen?

Nou moet ik wel zeggen dat ik me altijd netjes aan de snelheid houd.. hooguit iets harder dan de max zoals het hoort ;) Alleen dat 'af en toe' he :P

Klopt, zwaar balen. Thanks.
Moet 18 april voorkmen, dan hoor ik het, maar gelijk weg ? Ik dnek het niet, je zit altijd nog aan je 3 punten, ik weet het ook niet precies, maar ik denk niet dat ´ie nu al permanent ingenomen word.

precies zoals ik net al uitleg, was bij mij dus ook een stukje van ong. 750 meter ofzo.
 
ik begrijp baksteen heel goed :Y (denk ik :9 )

kvond het goed dat je eens aanhaalde ook aan degene die rijden als een bejaard fossiel ...
de afwijkingen van de massa gewoon, hoeft erom niet alleen snel rijden zijn.

en tja, hoe moeten we beter doen in een ons landjes met meer dan 300inwoers/km2 :o

:( :( :( :( !!! meer CIRCUITS !!!! :( :( :( :(

ik snap er echt niks van waarom daar echt niet meer wordt op ingespeeld,
dat is toch DE oplossing gewoon !? ik bedoel, ik rij nu al rond op automatic pilot in m'n auto,
interesseert me ook geen reet dat autorijden, en moest ik me dan eens in het weekend kunnen uitleven (of zomeravondjes ;) ) op het circuit,dan zou je me niet eens zien op de baan !.. 2 cents..
 
Snelheden vrij geven en bumperkleven veel erger gaan bestraffen, of doorgetrokken strepen overschrijden of door rood rijden of geen voorrang verlenen, allemaal veel erger (in mijn ogen) dan ietsiepietseveel te hard rijden.
 
Hoi Egbert!

Af en toe iets harder is niet erg.... tenzij je net een witbehelmde overheidsfunctionaris tegenkomt |( En laat dat nou altijd net gebeuren wanneer je er _net_ iets overheen gaat..
 
Over het algemeen wordt je rijbewijs ingenomen omdat je gemiddeld (dus over langere stukken) veel te hard hebt gereden.
Als je je motor ff opentrekt naar de 180 en dan weer redelijk snel teruggaat naar de 120, zal je niet snel op de trapfiets moeten.
Wel als je de pecht hebt dat ze staan te flitsen op het moment dat jij volgas in je 4 voorbij scheurt natuurlijk... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan