Hopen dat oom agent het niet ziet..

In feite niet: de agent constateert alleen maar dat jij de wet niet volgt.

Het is niet omdat de wet zegt: vanaf hier 30km/u dat 130 km/u niet veilig zou zijn, dat zijn namelijk 2 volledig verschillende zaken.

Klopt, daar heb je ook helemaal gelijk in. Dat je eventueel te hard rijdt is op dat moment (mits op de juiste wijze te bewijzen) een duidelijke en niet discussierbare zaak. Echter op het moment dat het erop aan komt en er een discussie moet worden gevoerd over het gevoel van veiligheid, trek je eerder aan het korte eind.
 
Ga naked rijden. Dan hoef je niet zo snel te rijden voor het gevoel in een straaljager zonder cockpit te zitten.

Scheelt je een boel pegels en nadenken of het het risico wel waard is.
 
En stukkies optrekken kan ook op dijk weggetjes hoor :) heb liever een verlaten dijk weg (natuurlijk geen steentjes, paarde shit, kuilen , wildroosters etc etc) dan een volle snelweg waar je hem ff open trekt. *D
 
Klopt, daar heb je ook helemaal gelijk in. Dat je eventueel te hard rijdt is op dat moment (mits op de juiste wijze te bewijzen) een duidelijke en niet discussierbare zaak. Echter op het moment dat het erop aan komt en er een discussie moet worden gevoerd over het gevoel van veiligheid, trek je eerder aan het korte eind.

Daar heb je, op jouw beurt, weer gelijk in.
(dus het komt er op neer om een héél lang eind mee te hebben)
})
 
Laatst bewerkt:
STEL:

Vandaag uiteraard weer even van het zonnetje genoten en heb ik weer eens lekker de hand aan mijzelf geslagen. Na een anderhalf uur actief te hebben 'gehandkard' wil ik dan eigenlijk ook nog wel even een klein stukje ''lekker wijf' opzoeken voor de totaliteitservaring.

Dan hebben we hier jouw leuke vriendin die ik wel inschat dat ze voor de rechttoe, rechtaan seks kan gaan.
Óók stukjes van haar waar (hopelijk) niet gecontroleerd wordt. Want rechttoe rechtaan is natuurlijk heel leuk, maar veel eventjes is door de achterdeur is ook best aardig. En ja, stil maar, er zijn artiesten die veeeeeel harder gaan, maar ik ben een beginnend handkarder

Stel nou dat ik tijdens zo'n uiting van rebelsheid haar vriend tegen kom. Als ik van recht toe recht aan naar de 'achterdeur' trek en weer terugval... mwah ok. Als ik datzelfde doe naar de 'achterdeur? Uiteraard op een verantwoorde manier op je rustige vriendin, maar toch alsnog volgens de regel veel te hard.

Kan me zo voorstellen dat het vriendje daar niet zo heel blij van wordt, 'nee = nee' gelden de laatste keer dat ik keek ook voor motorrijders, maar zou je daarvoor een klap op je smoel krijgen en je jongeheer door een gehaktmolen? Natuurlijk is iedere vriend anders en beoordeelt de situatie naar eigen inzicht, maar over het algemeen?
Heel eventjes iets harder door de achterdeur dan normaal is wel leuk, maar wil m'n pasje nog niet kwijt
 
Laatst bewerkt:
het ligt idd eigenlijk alleen maar aan hoe je gemeten wordt. Word je geflitst of gelaserd, dan ben je de lul. Rijden ze achter je en willen ze je meten, dan gaat dit over enkele honderden meters, en is dat lastig als je slechts enkele seconden op die top zit, dan komen ze wss op het gemiddelde uit wat de helf is ongeveer. Het blijft dus oppassen...:)
Bij Wegmisbruikers zie je dat de agenten soms bekeuren op de pieksnelheid, en soms op het gemiddelde, ook al hebben ze beide gemeten. Heel merkwaardig vind ik dat.
 
en niet zeggen welke omgeving je rijd, maak je alleen maar slapende honden mee wakker

Get real... _O- _O- _O-










Je gevaar zit niet in een agent die ziet dat je optrekt en weer al laat zakken, die doet een meting over een lagere afstand en dan is je snelheid dus gemiddeld niet zo hoog.

Het gevaar is een radarcontrole...die zet je op de foto en met wat pech pakt die je net op je top en dan is er dus geen discussie mogelijk.

Een laser heeft enkele duizenden seconden nodig, je laat wel weer heeel duidelijk zien dat je niet weet waar je over praat.
 
Laatst bewerkt:
In feite denk je verkeerd. Je zou moeten denken, "is het nog veilig dat ik zo snel rij"

Naar mijn idee denk jij hiermee ook verkeerd.
De vraag is of je verkeerstechnisch genoeg onderlegt bent om, zonder alvast onder invloed te zijn van de emotie van de komende snelheidsrush, objectief de beslissing te nemen of de snelheid die jij in gedachten hebt veilig zal zijn.
 
In feite niet: de agent constateert alleen maar dat jij de wet niet volgt.

Het is niet omdat de wet zegt: vanaf hier 30km/u dat 130 km/u niet veilig zou zijn, dat zijn namelijk 2 volledig verschillende zaken.

feit blijft wel dat de ander dan feitelijkheden achter de hand heeft in de discussie, en jij niet.
 
Ik rij altijd veilig, zelfs al rij ik (veel) te hard, dus die vraag hoef ik me niet te stellen.

Als je 's nachts op een verlaten 3-baans snelweg rijdt waar je 80 mag omdat het in de spits zo druk is, dan kan 200+ ook nog veilig zijn. Echter op een woonerf tussen spelende kinderen door is 20 al niet veilig te noemen.

Je hoeft niet rustig of langzaam te rijden, als je maar veilig rijdt. En dan kan je in je achterhoofd houden: ik rij nu wel veilig, maar als ze me pakken ben ik nog stees flink de lul.

Dat zijn de ergste...die van zichzelf denken dat zij altijd veilig rijden.
 
Duizenden seconden voor een snelheidscontrole? :o

Nahja, zal afhankelijk zijn van de afstand waarop gemeten word...t is een laserstraal, reken eens uit hoe lang het duurt voor die vanuit een lasergun bij een motorvoertuig is en dan weer terug als die dan op zeg..300 meter is..??
 
Nahja, zal afhankelijk zijn van de afstand waarop gemeten word...t is een laserstraal, reken eens uit hoe lang het duurt voor die vanuit een lasergun bij een motorvoertuig is en dan weer terug als die dan op zeg..300 meter is..??
Ow, duizendsten van seconden, zeker niet duizenden :P
 
Dat zijn de ergste...die van zichzelf denken dat zij altijd veilig rijden.

Heb jij dan een rijstijl die je zelf niet eens veilig vindt? Sorry, maar dat vind ik veel erger.

Ik ken mijn grenzen en die liggen waarschijnlijk ver onder de grens van wat die fiets van mij kan. Mocht het nodig zijn om net wat platter te gaan dan weet ik dat die fiets het kan als het nodig is, maar ik rij op zo'n manier dat ik mezelf er prettig bij voel. In de 5 jaar dat ik een motorrijbewijs heb en 7 jaar autorijbewijs heb ik nog geen 1 ongeluk gehad, ondanks de zeker 150.000km die ik er op heb zitten (tussen de 20.000 en 30.000 per jaar, met uitschieters naar de 50.000). Anticiperen op fouten van anderen en zelf met je kop erbij blijven, en VEILIG rijden, dat telt.
 
Naar mijn idee denk jij hiermee ook verkeerd.
De vraag is of je verkeerstechnisch genoeg onderlegt bent om, zonder alvast onder invloed te zijn van de emotie van de komende snelheidsrush, objectief de beslissing te nemen of de snelheid die jij in gedachten hebt veilig zal zijn.

Wat is verkeerstechnisch?
(inzicht hebben in de (zichtbare en onzichtbare) gevaren die mogelijks op je af kunnen komen op dat stukje weg waar je even zou willen gaan knallen?)

Om 03.00u 's nachts op een zwoele zomeravond op een verlaten autosnelweg heb ik al verschillende keren bewezen dat een (op teller) snelheid van 285km/u best te doen is. (trouwens ook overdag is dat best te doen, heb ik ook al bewezen)
 
feit blijft wel dat de ander dan feitelijkheden achter de hand heeft in de discussie, en jij niet.
Maar dat zeg ik toch? De agent kan een overtreding toch alleen maar vaststellen?

Maar dat is enkel omdat er op die plaats een snelheidsbeperking geldt, door de wet ingesteld.
Het is niet omdat die snelheidsbeperking daar geldt, dat daarvoor een hogere snelheid onveilig(er) zou zijn...

Wij bestuurders zijn verondersteld om trager te rijden als de omstandigheden een hogere snelheid NIET toelaten (eigen beslissing), maar wij mogen niet beslissen om sneller te rijden als de omstandigheden dat WEL toelaten.
 
Hogere snelheid = meer bezine nodig per kilometer = hogere uitstoot van schadelijke gassen.

Vergeet het milieu niet he mensen! :P

En geluidsoverlast is onzin, want als ik ergens 80 rij in z'n 1, heeft de omgeving meer last van mij dan als ik met 240 voorbij kom knallen.
 
Heb jij dan een rijstijl die je zelf niet eens veilig vindt? Sorry, maar dat vind ik veel erger.

Ik ken mijn grenzen en die liggen waarschijnlijk ver onder de grens van wat die fiets van mij kan. Mocht het nodig zijn om net wat platter te gaan dan weet ik dat die fiets het kan als het nodig is, maar ik rij op zo'n manier dat ik mezelf er prettig bij voel. In de 5 jaar dat ik een motorrijbewijs heb en 7 jaar autorijbewijs heb ik nog geen 1 ongeluk gehad, ondanks de zeker 150.000km die ik er op heb zitten (tussen de 20.000 en 30.000 per jaar, met uitschieters naar de 50.000). Anticiperen op fouten van anderen en zelf met je kop erbij blijven, en VEILIG rijden, dat telt.

Pppphhooeoeiiiii...we gaan met getallen gooien.
Die getallen van jou zijn _O- voor mij en dan rij ik onder verzwaarde omstandigheden, zomer en winter, dag en nacht. Daar ga ik dus maar niet eens op in.
Veilig rijden...daar heb ik een opleiding voor gehad, inmiddels 7 weken lang als je het aaneengesloten bij elkaar telt. En dan dus idd 8 uur per dag, of nacht, dat zat er uiteraard ook bij. Overigens dan ook nog 2 uur reistijd van-naar de cursus op zich ;)

En dat is dan NA het halen van mn rijbewijs uiteraard.
Ook word ik ieder jaar geconfronteerd met zwaar gewonde en helaas ook ieder jaar met overleden motorrijders, en jaarlijks meerdere overleden verkeersslachtoffers.

In al die jaren heb ik gemerkt dat diegene die van zichzelf vinden dat ze veilig rijden OF als een bejaard fossiel rijden OF juist diegene zijn die zichzelf overschatten en daardoor vroeg of laat de zwaarste aanrijdingen moeten meemaken.

Ik heb een rijstijl die ik best veilig vind, maar ik besef maar al te vaak dat ik op een bepaald moment denk.."hey, dat had ik anders geleerd" of "oei, dat had ik liever anders gedaan" .... en zelfs...heel soms denk ik "Pgfooei...blij dat hij beter op zat te letten dan ik".

Sorry, maar je tekst
Ik rij altijd veilig, zelfs al rij ik (veel) te hard, dus die vraag hoef ik me niet te stellen.
is gewoon _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan