Hopen dat oom agent het niet ziet..

Wat is verkeerstechnisch?
(inzicht hebben in de (zichtbare en onzichtbare) gevaren die mogelijks op je af kunnen komen op dat stukje weg waar je even zou willen gaan knallen?)

Om 03.00u 's nachts op een zwoele zomeravond op een verlaten autosnelweg heb ik al verschillende keren bewezen dat een (op teller) snelheid van 285km/u best te doen is. (trouwens ook overdag is dat best te doen, heb ik ook al bewezen)

Zeg ik toch ook niet ??

Je zoek een discussie die er niet is.
Ik kan ook met getallen die overeenkomen rondrijden, maar er zijn er ook die vinden dat ze met 100 door een stad kunnen scheuren. Soms kan dat, soms kan dat niet toch ??
Zie jij nooit iemand op een bepaalde plek zo snel rijden dat jij dat op dat moment niet vind kunnen?? Vraag het diegene en die vind het op dat moment waarschijnlijk wel kunnen. Zo zullen er ook zijn die op het moment dat jij 285 reed vonden dat het niet kon.
Tja...wie heeft er dan gelijk..?? Is daar een objectief antwoord op ??
 
Ik vind knetterhard rijden geeneens leuk :N
a: je vergaat van de herrie en
b: je mist alle leuke dingen om je heen om naar te kijken.

Maar dat is mijn bescheiden mening, al rij ik een"supersport"



:W
 
Maar dat zeg ik toch? De agent kan een overtreding toch alleen maar vaststellen?

Maar dat is enkel omdat er op die plaats een snelheidsbeperking geldt, door de wet ingesteld.
Het is niet omdat die snelheidsbeperking daar geldt, dat daarvoor een hogere snelheid onveilig(er) zou zijn...

Wij bestuurders zijn verondersteld om trager te rijden als de omstandigheden een hogere snelheid NIET toelaten (eigen beslissing), maar wij mogen niet beslissen om sneller te rijden als de omstandigheden dat WEL toelaten.

Uitgaande dat we niet allemaal zo goed anticiperen als jij moeten we uitgaan van de gemiddelde automobilist.
Dan zijn er nog twee manieren waarop je met elkaar in aanraking kunt komen.
Of doordat je beide aan andere richting volgt.
Of doordat je snelheid onderling verschilt.
Als je alvast zorgt dat je allemaal dezelfde snelheid rijdt heb je al een groot deel van het risico uitgeband.
Helaas is de gemiddelde verkeersdeelnemer in Nederland en zo te lezen Belgie ook zover dat het verkeersbeeld zoveel mogelijk aan zijn verwachtingen moet voldoen wil hij kunnen anticiperen op wat er gebeurd. Afwijkende snelheden worden naarmate ze minder vaak voorkomen een groter risico. Helaas is de tijd voorbij dat we de snelheden vrij konden geven, dus moet het nu maar zo gelijk mogelijk worden gemaakt.
Helaas....dat hebben we dus te danken aan diegene die niet zo goed rijden als jij en ik B|

Steeds meer wegen worden uitgevoerd in gescheiden rijstroken. Als je dan ook nog allemaal exact dezelfde snelheid rijdt...dan is zo'n wegvak in principe fool-proof. En idd, dan is het plezier van het rijden nog minder. Maar nog steeds onweerlegbaar wel veiliger. En saai....idd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag uiteraard weer even van het zonnetje genoten en de betere dijkweggetjes hier in de omgeving opgezocht. Na een anderhalf uur actief te hebben gereden wil ik dan eigenlijk ook nog wel even een klein stukje snelweg opzoeken voor de snelheidservaring.

Dan hebben we hier en daar leuke rechte stukjes snelweg waar (hopelijk) niet gecontroleerd wordt. Want 120 is natuurlijk heel leuk, maar veel eventjes is 180 ook best aardig. En ja, stil maar, er zijn artiesten die veeeeeel harder gaan, maar ik ben een beginnend coureur ;)

Stel nou dat ik tijdens zo'n uiting van rebelsheid oom agent tegen kom. Als ik van 120 naar 150 trek en weer terugval... mwah ok. Als ik datzelfde doe naar de 180? Uiteraard op een verantwoorde manier O-) op een rustige weg, maar toch alsnog volgens de regel veel te hard.

Heel eventjes iets harder dan normaal is wel leuk, maar wil m'n pasje nog niet kwijt :]

Zelfde vraag alleen nu op de rijksweg en dan van 140 naar 270km/h en terug ? :X _O- :9
 
STEL:

Vandaag uiteraard weer even van het zonnetje genoten en heb ik weer eens lekker de hand aan mijzelf geslagen. Na een anderhalf uur actief te hebben 'gehandkard' wil ik dan eigenlijk ook nog wel even een klein stukje ''lekker wijf' opzoeken voor de totaliteitservaring.

Dan hebben we hier jouw leuke vriendin die ik wel inschat dat ze voor de rechttoe, rechtaan seks kan gaan.
Óók stukjes van haar waar (hopelijk) niet gecontroleerd wordt. Want rechttoe rechtaan is natuurlijk heel leuk, maar veel eventjes is door de achterdeur is ook best aardig. En ja, stil maar, er zijn artiesten die veeeeeel harder gaan, maar ik ben een beginnend handkarder

Stel nou dat ik tijdens zo'n uiting van rebelsheid haar vriend tegen kom. Als ik van recht toe recht aan naar de 'achterdeur' trek en weer terugval... mwah ok. Als ik datzelfde doe naar de 'achterdeur? Uiteraard op een verantwoorde manier op je rustige vriendin, maar toch alsnog volgens de regel veel te hard.

Kan me zo voorstellen dat het vriendje daar niet zo heel blij van wordt, 'nee = nee' gelden de laatste keer dat ik keek ook voor motorrijders, maar zou je daarvoor een klap op je smoel krijgen en je jongeheer door een gehaktmolen? Natuurlijk is iedere vriend anders en beoordeelt de situatie naar eigen inzicht, maar over het algemeen?
Heel eventjes iets harder door de achterdeur dan normaal is wel leuk, maar wil m'n pasje nog niet kwijt
:}
 
Naar mijn idee denk jij hiermee ook verkeerd.
De vraag is of je verkeerstechnisch genoeg onderlegt bent om, zonder alvast onder invloed te zijn van de emotie van de komende snelheidsrush, objectief de beslissing te nemen of de snelheid die jij in gedachten hebt veilig zal zijn.
Waarom hebben de agenten nou ALTIJD het laatste woord en zeggen ze precies hetzelfde alleen in langer opgebouwde zinnen :? B| :P

Graag zie ik uw tegenargument tegemoed
met vriendelijke groed,
Ferrekau aka Ferrekau
 
Nahja, zal afhankelijk zijn van de afstand waarop gemeten word...t is een laserstraal, reken eens uit hoe lang het duurt voor die vanuit een lasergun bij een motorvoertuig is en dan weer terug als die dan op zeg..300 meter is..??
Ligt eraan hoe hard het voertuig rijdt. geen vragen stellen waar we niks mee kunne nhe Bakkie :N
 
In de 5 jaar dat ik een motorrijbewijs heb en 7 jaar autorijbewijs heb ik nog geen 1 ongeluk gehad, ondanks de zeker 150.000km die ik er op heb zitten (tussen de 20.000 en 30.000 per jaar, met uitschieters naar de 50.000). Anticiperen op fouten van anderen en zelf met je kop erbij blijven, en VEILIG rijden, dat telt.
Zegt de term KANSBEREKENING je iets O-)
Je zal wel heel veel geluk gehad hebben :P




ps, voor je het verkeerd opvat: :+
 
Waarom hebben de agenten nou ALTIJD het laatste woord en zeggen ze precies hetzelfde alleen in langer opgebouwde zinnen :? B| :P

Graag zie ik uw tegenargument tegemoed
met vriendelijke groed,
Ferrekau aka Ferrekau

schijnbaar heb ik het idee dat iemand mijn redenatie niet snapt en aangezien ik het vervelend zou vinden als iemand mij niet snapt of verkeerd zou interpreteren probeer ik het wat duidelijker uit te leggen.
 
Wij bestuurders zijn verondersteld om trager te rijden als de omstandigheden een hogere snelheid NIET toelaten (eigen beslissing), maar wij mogen niet beslissen om sneller te rijden als de omstandigheden dat WEL toelaten.
wat denk je wat daar de rede van is


(staat los van mijn mening overigens, maar dat ter zijde)
 
Steeds meer wegen worden uitgevoerd in gescheiden rijstroken. Als je dan ook nog allemaal exact dezelfde snelheid rijdt...dan is zo'n wegvak in principe fool-proof. En idd, dan is het plezier van het rijden nog minder. Maar nog steeds onweerlegbaar wel veiliger. En saai....idd.
Schuilt in die saaiheid niet een groter gevaar (verlies van consentratie) dan de snelheidsverschillen. Ik merk dat wanneer ik iets harder doorrij, ik meer mee ga denken met het verkeer, ik ben dus scherper. Wanneer ik al 5 km achter dezelfde vrachtwagen rij met 60 wil het voorkomen dat ik eindelijk die geinige koeien eens zie, of dat valkje op die paal die lekker rond aan het loeren is.
 
Als je het echt wilt, misschien eerst een orienterend ritje tussen twee op/afritten uitkijken voor controles en meetapparatuur, terugrijden en wachten op een goede gelegenheid (vrije baan )?
Maar het mag niet natuurlijk.
 
schijnbaar heb ik het idee dat iemand mijn redenatie niet snapt en aangezien ik het vervelend zou vinden als iemand mij niet snapt of verkeerd zou interpreteren probeer ik het wat duidelijker uit te leggen.
_O- damn ik wist het, maar zo snel.

Maar het ging in dit geval over de reactie van Ron van je. Waarin je eigenlijk het zelfde schreef, maar dan wat geleerder. thats al.
Manman, leg toch niet elk woord op een gouden weegschaal en probeer je niet altijd te verdedigen



















---------------------------> :+
 
Om 03.00u 's nachts op een zwoele zomeravond op een verlaten autosnelweg heb ik al verschillende keren bewezen dat een (op teller) snelheid van 285km/u best te doen is. (trouwens ook overdag is dat best te doen, heb ik ook al bewezen)

jeeez ik wist niet dat je zo kon blazen op de Nederlandse snelwegen!!! Ik heb het idee dat als ik wegmisbruikers kijk ze door heel Nederland onopvallende camerauto's hebben rijden... En dat oom agent altijd wel in de buurt is. Dag rijbewijs....
 
Schuilt in die saaiheid niet een groter gevaar (verlies van consentratie) dan de snelheidsverschillen. Ik merk dat wanneer ik iets harder doorrij, ik meer mee ga denken met het verkeer, ik ben dus scherper. Wanneer ik al 5 km achter dezelfde vrachtwagen rij met 60 wil het voorkomen dat ik eindelijk die geinige koeien eens zie, of dat valkje op die paal die lekker rond aan het loeren is.

niet als diegene voor je, achter je en jijzelf idd daarbij dezelfde snelheid aan houden :+

Maar ik ben het met je eens hoor, MIJ hoef je niet te overtuigen.

Het is ook niet mijn mening dat het goed is zoals het hier in Nederland is, maar ik heb geen optie's waarmee het beter word, en tot ik die wel heb vind ik het voor mezelf niet gepast om er dan tegenaan te trappen, puur om het trappen. Da's iets voor op de kleuterschool.....
 
_O- damn ik wist het, maar zo snel.

Maar het ging in dit geval over de reactie van Ron van je. Waarin je eigenlijk het zelfde schreef, maar dan wat geleerder. thats al.
Manman, leg toch niet elk woord op een gouden weegschaal en probeer je niet altijd te verdedigen



















---------------------------> :+

Ik ben gewoon te goed voor deze wereld dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Zoww anders mis ik even een stuk discussie })

Okee een radarcontrole, flitser of ander electronisch apparaatding is dus redelijk slecht voor me ;) Maar dat wist ik al, het ging me meer om het idee van even hard en weer terug in combinatie met een agent op de weg.

De aangepaste versie van mijn startpost raakt kant noch wal. De vergelijking gaat niet echt op... niet alleen de klepel is weg, de klok is ook kwijt :+

En als ik aan de kant gezet word... hey, tuurlijk... you've got me, ik ben een rebels gevaar voor de staat, jammer van m'n rijbewijs. Wel ;( natuurlijk, maar ik reed dan ook te hard.
 
snelheidscontroles zijn op wegen waar de pakkans redelijk groot is. Snelwegen, hoofdwegen, 80 km-wegen, 60-km wegen e.d. dus. Daar moet je je gewoon aan de snelheid houden, wil je geen risico lopen. Als je een keer wilt knallen, neem je gewoon eens een keer zo'n verkavelingsweggetje tussen de weilanden dat goed overzichtelijk is en waar je regelmatig komt en waar je de snelheid zelf verantwoord vindt. Kun je je lekker even uitleven, want de pakkans is op zo'n weg heel erg klein, bijna nihil. Bij ons in Drenthe heb je zat van die weggetjes.......
 
Mjah er wordt natuurlijk het meest gecontroleerd op wegen waar veel man overheen moet... weggetjes tussen weilanden komt geen hond, dus om daar in het gras een auto met flitser neer te zetten is naast redelijk opvallen ook nog eens niet echt rendabel :)

Maar ja... vind dat soort weggetjes maar eens in de randstad ;) Misschien toch eens verhuizen richting het oosten of noorden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan