'horkende' en stotterende 600rr

  • Onderwerp starter Anoniempje338
  • Startdatum
A

Anoniempje338

Guest
Hallo allemaal,

Na de zoekfunctie te hebben gebruikt, nog niet kunnen vinden wat ik bedoel...

Probleem:
Als ik thuis wegrij met mijn 600RR (2005)... geen vuiltje aan de lucht!
Als ik vervolgens zo'n 40km gereden heb (snelweg en binnendoor), dan begint te motor te horken en te stotteren... alsof deze geen benzine meer krijgt.

Dit zelfs tot op het punt van 'uitvallen'. Starten gaat dan wel, maar niet van harte.
Moet constant wat gas geven, om te voorkomen dat hij uitvalt... uiteindelijk doet hij dat toch wel weer...
Ik laat dan de motor weer wat afkoelen, en start hem weer... dan lijkt er niets mis mee te zijn... kan er weer gewoon mee naar huis rijden... werkelijk alsof er niets mee is gebeurt!

Misschien belangrijk, misschien ook niet:
Als ik 11000rpm of meer rijdt, dan wil hij nog wel eens inhouden... dus niet doortrekken, maar wat stotteren...


Alvast erg bedankt voor jullie mening / ervaringen!
Bovenstaande is me tot nu toe 2 x (2 dagen) gebeurt... en ik moet er niks van hebben :N
 
Hoi,

Ik heb heel af en toe hetzelfde probeem..
Sinds ik de motor heb (nu een jaar) is dit me 4 x overkomen.. Ben er nog niet achter wat het nu kan zijn.. Omdat het niet vaak gebeurd heb ik er niet echt aandacht aan besteed.. Maar de uitleg van jouw probleem is hetzelfde wat mij zo nu en dan overkomt.

Suc6 en misschien laat ik het binnenkort ook wel eens checken.
 
Zou vacuum problemen kunnen wezen , heb je onlangs je tank eraf gehad ?
Slangetje poreus/gescheurd ?
Tankdopgaatje verstopt ?
Of iets anders onlangs gedaan ?
bevroren carbs zou kunnen hoewel het nog niet echt koud is .
benzinefilter lichtelijk verstopt ?
 
Zou vacuum problemen kunnen wezen , heb je onlangs je tank eraf gehad ?
Slangetje poreus/gescheurd ?
Tankdopgaatje verstopt ?
Of iets anders onlangs gedaan ?
bevroren carbs zou kunnen hoewel het nog niet echt koud is .
benzinefilter lichtelijk verstopt ?

Bevroren carbs is een nono. Dat ontstaat meteen na het wegrijden en verdwijnt als het blok warmer wordt.
Volgens mij heeft die RR trouwens injectie.
 
de motor heeft inderdaad injectie... dus een vieze cabo is onmogelijk...

Het moet haast wel een benzine-probleem zijn, want als je hem even af laat koelen (en ik schud de motor altijd wat op en neer), dan rijdt hij weer als een zonnetje... misschien nog 1 of 2x horken..

Het is gewoon frustrerend omdat je bijna bang wordt van je motor...
Hij zal maar stotteren bij 120km/u...

Misschien handig:
Ik reed over de snelweg; en hij hield dus in bij 11000 toeren... meermalen geprobeerd. Telkens bij die hoge toeren!! In zijn 6, maar ook in zijn 2!
Toen ben ik gaan tanken (helemaal volle tank), en toen kon ik tot 13000 en niks!! Meer dan 13000 leek me overdreven ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de motor heeft inderdaad injectie... dus een vieze cabo is onmogelijk...

Het moet haast wel een benzine-probleem zijn, want als je hem even af laat koelen (en ik schud de motor altijd wat op en neer), dan rijdt hij weer als een zonnetje... misschien nog 1 of 2x horken..

Het is gewoon frustrerend omdat je bijna bang wordt van je motor...
Hij zal maar stotteren bij 120km/u...

Dan is er nog niets aan de hand... heb je vluchtstroken voor en je remmen/koppeling blijven wel werken. Ook zonder benzine ;)

Lijkt enorm op, zoals eerder vermeld, vacuumprobleem.

~[EDIT]: Helemaal om je zegt dat bij volle tank probleem minder is. Er zit dan domweg teveel benzine in t.o.v. lege ruimte om het vacuum van enige/grote invloed te laten zijn. Naarmate tank leeg raakt wordt het probleem sterker/erger
 
Laatst bewerkt:
Ik denk aan tankontluchting..
TankBEluchting.

Eenvoudige proef: bij droog weer en niet te volle tank, rijden zonder tankdop. Helpt dat dan deugt de tankventilatie niet.
Dat kan een doorprikbaar of met perslucht (van 2 kanten) doorblaasbaar gaatje/kanaaltje in de dop zijn, maar er bestaan ook systemen met een volkomen dichte dop en "iets moeilijks" in/aan/door de tank met buisje(s)/pijpje(s) die verstopt, gekniekt, vervormd, bekneld kunnen zitten/zijn.
 
Laatst bewerkt:
hmmm, even uitzoeken hoe dat zit op een 600RR dan.

Vroeger inderdaad eenzelfde probleem gezien met een puch maxi :P. Vergeten een gaatje te maken in de tankdop... en je dan afvragen waarom het verrekte ding geen benzine krijgt na een x-aantal kilometers ;).

Alvast enorm bedankt mensen!
Ik hoop ten zeerste dat het iets simpels is. Het leven is al duur genoeg ;)
 
misschien elektrisch probleem? ik had laatst ook zoiets als jij beschreef. hij reed goed, toen kwam ik na 10km van de snelweg af stond stil bij het stoplicht en opeens liep hij stationair waardeloos. normaal draait hij stationair ~1250toeren nu misschien 500. als ik dan handmatig gas gaf hielp dat wel.

iig na een tijdje kwam ik erachter dat als ik dan mijn licht uit deed dat hij opeens wel goed liep :S dus dat is toch een soort elektrisch probleem. heb er al paar weken geen last van gehad en niet echt de moeite genomen om het uit te zoeken. dat elektrisch gebeuren heb ik toch geen verstand van.
 
Dan is er nog niets aan de hand... heb je vluchtstroken voor en je remmen/koppeling blijven wel werken. Ook zonder benzine ;)

Lijkt enorm op, zoals eerder vermeld, vacuumprobleem.

\[EDIT]: Helemaal om je zegt dat bij volle tank probleem minder is. Er zit dan domweg teveel benzine in t.o.v. lege ruimte om het vacuum van enige/grote invloed te laten zijn. Naarmate tank leeg raakt wordt het probleem sterker/erger

hu uhum ik wil niet veel zeggen hoor maar het is volgens mij andersom.

bij volle tank heb je eerder een sterk vacuum dan bij een bijna lege omdat weinig lucht in je tank minder veerd en dus eerder een hoog vacuum ontwikkeld.

maar aangezien ts met een volle tank er geen last van heeft en met een vrij lege tank wel.

Moet hij het gaan zoeken tussen de tank en het blok in

dus;brandstoffilter ,injectiepomp of misschien en verstopte of afgeknelde leiding
 
hu uhum ik wil niet veel zeggen hoor maar het is volgens mij andersom.

bij volle tank heb je eerder een sterk vacuum dan bij een bijna lege omdat weinig lucht in je tank minder veerd en dus eerder een hoog vacuum ontwikkeld.

maar aangezien ts met een volle tank er geen last van heeft en met een vrij lege tank wel.

Moet hij het gaan zoeken tussen de tank en het blok in

dus;brandstoffilter ,injectiepomp of misschien en verstopte of afgeknelde leiding
Het is makkelijker en sneller om eerst die heel simpele proef te doen, door zonder tankdop te rijden.

Behalve met lucht heb je ook met de benzinedampen te maken en ik ben er niet zo zeker van dat daar bij volle tank minder "rek" in zit dan bij verder leeg; ook vast wel interessant om eens uit te proberen, maar te omslachtig als onderdeel van een zoek-actie die bedoeld is om liefst gisteren weer normaal te kunnen rijden.

Altijd eerst proberen wat het makkelijkst gaat.
 
misschien elektrisch probleem? ik had laatst ook zoiets als jij beschreef. hij reed goed, toen kwam ik na 10km van de snelweg af stond stil bij het stoplicht en opeens liep hij stationair waardeloos. normaal draait hij stationair ~1250toeren nu misschien 500. als ik dan handmatig gas gaf hielp dat wel.

iig na een tijdje kwam ik erachter dat als ik dan mijn licht uit deed dat hij opeens wel goed liep :S dus dat is toch een soort elektrisch probleem. heb er al paar weken geen last van gehad en niet echt de moeite genomen om het uit te zoeken. dat elektrisch gebeuren heb ik toch geen verstand van.
Checken of de klemmen allebei echt goed vastzitten op brandschone accupolen.
 
Met een legere tank zal het vacuum later plaats vinden. Er is namelijk meer vrije ruimte om vacuum te trekken als bij een bijna volle.

Overigens is de proef met het open maken van de tankdop wel het meest eenvoudige. Wellicht zelfs tijdelijk extra sleutel mee nemen. Zo gauw ie slecht begint te lopen, sleutel in de tankdop open maken .. loopt ie dan weer normaal ... tada gevonden.

Zo niet, kun je het vacuum uitsluiten. Hoef je ook niet met een open dop te gaan rijden, met alle risico's van dien.

Als dat het niet is, dan zou ik ook aan iets electrisch gaan denken .. wellicht een sensor die aan het overlijden is (gasklep sensor?)
 
ding heeft 7000 gelopen... sinds 2005...
als er dan al een sensor om zeep is, is dit mijn laatste honda ;)

Dit weekend ga ik eens kijken of er niets bekneld zit, of verstopt. Voor zover ik dat zelf kan zien dan he... zo technisch ben ik allemaal niet.
 
Injectie pomp kan je bijna wel uitsluiten die doet het of doet het niet! Heb een probleem met de 600rr van mijn vriendin gehad, maar het zou best kunnen dat je vacuum slang van je tank ontluchting dubbel gekneld zit :( . Denk dat het zoiets is, als het probleem er weer is stop dan open je tank en rijden als ie het dan gewoon doet dan is het je ontluchting. Misschien je brandstof filter vervangen (optie) je luchtfilter vervangen, airbox checken. Meestal kan je het wel oplossen je moet alleen dingen gaan uitsluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan