Horkenlijn

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Ja, is vaker langsgekomen maar ff een update

nu.nl/document?n=56763

Voordringer krijgt horkenbekeuring

Uitgegeven: 17-5-2002 13:05
Laatst gewijzigd: 17-5-2002 13:40

ARNHEM - Een automobilist die in een verkeerd voorsorteervak voor een stoplicht gaat staan om zo voor te kruipen in een file, is een echte hork. Ook de weggebruiker die even een busbaan of een vluchtstrook neemt om sneller op te schieten, loopt in de politieregio Gelderland-Midden kans op een horkenbekeuring.


Dat blijkt nu de door korpschef C. Bakker bedachte 'horkenlijn' in de politieregio een maand actief is. Gemiddeld bellen politieagenten drie tot vier keer per dag om een horkenovertreding te melden, aldus woordvoerster M. Nauta.

Veruit de meeste meldingen hebben betrekking op gevaarlijke voorkruipmanoeuvres. Het merendeel van de meldingen komt tot nu toe uit de stedelijke gebieden in de regio.

De 'horkenlijn' is bedoeld voor politiemensen die in hun vrije tijd brutale en onbeschofte verkeersovertredingen zien gebeuren. Als ze op dat moment geen tijd of gelegenheid hebben om de overtreder aan te houden, kunnen ze bellen naar een intern telefoonnummer en de informatie doorgeven. Speciale medewerkers zorgen voor de administratieve afhandeling. Ruim driekwart van de meldingen heeft tot nu toe een bekeuring via het Justitieel Incassobureau in Leeuwarden opgeleverd.

Levensgevaarlijk

Bakker kwam op het idee voor de lijn, omdat hij vindt dat onbeschofte weggebruikers te vaak onbestraft blijven. De politie heeft onvoldoende mankracht om voortdurend controles te houden, terwijl horkengedrag op de weg levensgevaarlijk is. Door politiemensen in hun vrije tijd op deze manier in te schakelen, stijgt de kans om betrapt te worden aanzienlijk. Dat is volgens de korpschef gunstig voor de verkeersveiligheid.

Zo'n tien andere korpsen in het land hebben informatie opgevraagd over het Arnhemse project. In Friesland, Brabant Zuid-Oost en Gelderland-Zuid overweegt de politie iets vergelijkbaars in te gaan voeren. Het is de bedoeling dat de 'horkenlijn' in Gelderland-Midden een permanente voorziening blijft. In juni start een drie maanden durende evaluatie om het effect van de lijn te toetsen, aldus woordvoerster Nauta.

Ik hoop niet dat er veel agenten zijn die hun taak zo serieus nemen dat ze iedere keer als ik met de motor voordring ze de horkenlijn gaan bellen..
Verder staat er:
Gemiddeld bellen politieagenten drie tot vier keer per dag om een horkenovertreding te melden, aldus woordvoerster M. Nauta.
Het lijkt mij dat er staat dat iedere agent gemiddeld drie tot vier keer per dag belt dat vind ik echt behoorlijk veel.
Of zou er bedoeld worden dat de lijn drie tot vier keer per dag wordt gebeld?
 
Ik moet ook maar es bellen dan, ben onlangs achtervolgd met hoge snelheid door een blauwe VW die zonder lichten reed, vond ik redelijk asociaal en beangstigend!
 
Toch raar om te lezen, dat er ambtenaren zijn die zelfs in hun vrije tijd werken!

Trieste uitslovers :j

Hart voor de zaak noemen ze dat toch...????

Beetje belachelijk, nu kunnen ze zomaar iedereen opschrijven zonder bewijs. Normaal zijn ze immers meestal met 2 agenten.
En het heeft weer helemaal niks met verkeersveiligheid te maken....
 
Ik moet ook maar es bellen dan, ben onlangs achtervolgd met hoge snelheid door een blauwe VW die zonder lichten reed, vond ik redelijk asociaal en beangstigend!

ghe,...

Maar het is niet leuk meer zo op straat.
Blauw (in vrije tijd) heeft nu helemaal de vrije hand om over van alles en nog wat te gaan lopen miepen. Je ken verdorrie nog niet een centimeter over de doorgetrokken streep straks of de horkenlijn gaat gebeld worden ivm niet aanhouden eigen weggedeelte wat gevaar blablabla.......
Competitie op het bureau...wie haalt de meeste binnen :?

En die agent in vrije tijd die niet herkend wordt door zijn horkcollega in vrije tijd zal er na een paar woordjes wel weer vanaf komen.
 
Op vrijdag 17 mei 2002 14:17 schreef bzn het volgende:
Verder staat er:Het lijkt mij dat er staat dat iedere agent gemiddeld drie tot vier keer per dag belt dat vind ik echt behoorlijk veel.
Of zou er bedoeld worden dat de lijn drie tot vier keer per dag wordt gebeld?
Het zal het laatste zijn, maar het is denk ik bewust dubbelzinnig geformuleerd. De meeste mensen lezen 'per agent' en wat gedrukt staat is waar. Lekker media-staaltje weer. :r
 
Quote:
Gemiddeld bellen politieagenten drie tot vier keer per dag om een horkenovertreding te melden, aldus woordvoerster M. Nauta.


Toch wel handsfree hè ???? Stelletje sukkels
 
Hoe werkt dat dan?
Geven die agenten een kenteken door ofzo?
Hoe wordt nagegaan dat deze overtreding echt begaan is?
Ze kunnen wel wat verzinnen :(
 
Als je ooit ruzie in het verkeer krijgt met zo'n vent die toevallig agent is betekent het dus dat je volautomatisch daarvoor een bekeuring kunt ontvangen als zo'n vent dan die telefoonlijn gaat bellen om je ff te naaien. :r

Wat een kutplan, dit heeft niks meer te maken met een eerlijk rechtssysteem maar meer met volledige willekeur, als ze ff iemand die ze niet bevalt een boete willen aansmeren, dan kan dat nu blijkbaar zonder enige vorm van bewijsmateriaal. :(
 
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2844&singlepost=55400

En,

'Horkenlijn' voor asociaal verkeersgedrag

Donderdag 17 januari 2002 - ARNHEM - De politie Gelderland-Midden gaat lomp en agressief verkeersgedrag bestrijden door asociale automobilisten het leven zuur te maken. Agenten die een 'verkeershork' signaleren - in diensttijd of in hun vrije tijd - kunnen een intern nummer bellen en de verkeersovertreding melden op een spraakcomputer.

De meldingen worden door de afdeling verkeer administratief verwerkt tot een concept proces-verbaal en vervat in een e-mailbericht. Eenmaal terug op het bureau moet de betrokken politiebeambte de 'e-mailbon' controleren en terugsturen. De boete wordt daarna doorgegeven aan het Centraal Justitieel Incassobureau in Leeuwarden, die de rijder de acceptgiro toestuurt.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hart voor de zaak noemen ze dat toch...????

Beetje belachelijk, nu kunnen ze zomaar iedereen opschrijven zonder bewijs. Normaal zijn ze immers meestal met 2 agenten.
En het heeft weer helemaal niks met verkeersveiligheid te maken....

Agenten konden altijd al bekeuringen uitschrijven voor overtredingen in hun eigen tijd.
 
ach ,,,, vroeger konden land verraders terrecht bij de "Hitlerjugend en de NSB", daar moest dus een alternatief voor komen. :+

Maar in hun eigen tijd ECHTE criminaliteit aanpakken HO MAAR , ach ik zie het maar als een overdreven machtsgeilheid voor minder begaafden. :+
 
Sorry, maar sommige verkeersovertredingen moeten echt wel beboet worden.
dingen zoals over de pechstrook rijden, expres verkeerd voorsorteren. Je deur openflikkeren voor het verkeerslicht om de weg te vragen (dit is voor gisterenavond oma :j :j :j ) Rood rijden.

Als die koekblikken sneller door de file willen zijn moeten ze maar een motor kopen
 
Toch raar om te lezen, dat er ambtenaren zijn die zelfs in hun vrije tijd werken!

Trieste uitslovers :j

een smeris kan/mag ten alle tijde(24/7) bekeurigen uitdelen of arresteren.
ze hebben eigenlijk altijd dienst.
ach, bekijk het maar zo; 24x7=168h dienst hebben en er maar 40 (of is het 36h) betaald krijgen.
 
Dit is zeker een grapje? Ik bedoel, als het zou bestaan, wie is er dan de 'hork', volgens mij de beller...

Ik ben van mening, meer zichtbare politie op straat. En deze mogen mij bekeuren. En gewoon op de echte manier, aanhouden...
 
Laatst bewerkt:
Dit is zeker een grapje? Ik bedoel, als het zou bestaan, wie is er dan de 'hork', volgens mij de beller...

Maar dan kan jij/ik niet zeggen "Ik ben gehorkt vandaag."

Helaas bestaat het echt. Ze hebben het wederom weten te verzinnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan