hornet '07 vs. street triple vs. Z750 vs. shiver

Welke moto zou jij nemen?

  • Honda CB600F '07

    Stemmen: 12 9,4%
  • Triumph street triple

    Stemmen: 63 49,2%
  • Kawasaki Z750

    Stemmen: 26 20,3%
  • Aprilia shiver

    Stemmen: 27 21,1%

  • Totaal aantal stemmers
    128

dille

MF'er
7 dec 2006
57
0
belgië
In de naked middenklasse zijn er aantal nieuwe blitse bikes op de markt gekomen, zodat het moeilijk wordt om te kiezen.
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe fiets, maar weet dus totaal niet wat kiezen.

Heeft er iemand ervaring met 1 van deze vier. Of plus- of minpunten. Of persoonlijke mening. Ik zou zeggen gooi het maar in deze topic.


Grtz
 
En ga je dan een motor uitkiezen die waar door de meeste mensen op wordt gestemd, of ga je een uitkiezen die je zelf mooi vind?

Persoonlijk vind ik de triumph het mooiste uit het rijtje.
 
idd, de triumph is zonder twijfel de mooiste, maar volgens mij niet de beste.
Momenteel leun ik iets meer naar de hornet, omdat die ook ABS heeft en volgens mij ook veel betrouwbaarder. Qua looks is die wa minder, maar da kan wel wat gepimped worden.
 
Als je per se abs wilt, dan heb je geloof ik alleen de honda. Maar over betrouwbaarheid kun je weinig zeggen. De street triple en de appie bv zijn gloedjenieuw en daar valt nog niet van te zeggen hoe betrouwbaar ze zijn.
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic! Precies de drie bikes waar ik uit wil/ga kiezen begin volgend jaar om nieuw aan te schaffen (1e motor).

De Triumph spreekt mij het meeste aan, alleen wel erg vervelend dat ie niet met ABS te krijgen is.
Zou dat wellicht aftermarket nog kunnen?
 
Klopt, maar de Kawa *schijnt* (volgens test laatste motormagazine) dan weer sponzig te zijn in de vering en blubberend op gasrespons onderin.

Alle tests tot nu toe prijzen de Triumph de hemel in. Nu alleen die ABS nog, want dat wil ik er toch echt wel op hebben anno 2007/2008.
 
Moet je nu naar de winkel rennen en Motor Magazine halen! Staat een test in tussen de Triple, Hornet en Z750. Beste was de Triple, dan de Hornet daarna de Z750.

~[edit] motor magazine was al genoemd...
 
Laatst bewerkt:
Moet je nu naar de winkel rennen en Motor Magazine halen! Staat een test in tussen de Triple, Hornet en Z750. Beste was de Triple, dan de Hornet daarna de Z750.

Ligt al thuis, gelezen en al ;)

Maar bedankt voor de tip :)
 
idd, de triumph is zonder twijfel de mooiste, maar volgens mij niet de beste.
Momenteel leun ik iets meer naar de hornet, omdat die ook ABS heeft en volgens mij ook veel betrouwbaarder. Qua looks is die wa minder, maar da kan wel wat gepimped worden.

De tijd dat de japanners veel betrouwbaarder waren dan een Triumph, ligt al een tijdje achter ons... Het blijft natuurlijk wel nog in het kopje hangen.

ABS is voor mietjes... _O-
 
Dat is inderdaad waar. Maar honda is niet zomaar een japanner. Die fietsen die blijven gewoon rijden.
Ik zeg ni da diee triumph slecht is. Ik heb er al mee gereden. Diee staander vond ik wel ampetant. Diee staat helemaal onder diee schakelvoet.
 
Moet je nu naar de winkel rennen en Motor Magazine halen! Staat een test in tussen de Triple, Hornet en Z750. Beste was de Triple, dan de Hornet daarna de Z750.

\[edit] motor magazine was al genoemd...


Ik woon in België, dus kan het niet lezen.
Waarschijnlijk wordt in die test enkel getest op de naked-functies, om het zo te zeggen. De honda is ook al getest op zijn toerder-capaciteiten, en kwam er zeer positief uit.
Ik heb soms de neiging om een toer van 500km te doen door de bergen en ik twijfel of de triple hier capable voor is....
 
Ik woon in België, dus kan het niet lezen.
Waarschijnlijk wordt in die test enkel getest op de naked-functies, om het zo te zeggen. De honda is ook al getest op zijn toerder-capaciteiten, en kwam er zeer positief uit.
Ik heb soms de neiging om een toer van 500km te doen door de bergen en ik twijfel of de triple hier capable voor is....

Ik wil het artikel vanavond wel even voor je inscannen. Geen probleem :)
 
De tijd dat de japanners veel betrouwbaarder waren dan een Triumph, ligt al een tijdje achter ons... Het blijft natuurlijk wel nog in het kopje hangen.

ABS is voor mietjes... _O-

large.jpg
 
Ok, ma moto's gelijk Harley en Buell, blijven bij mij toch rommelmoto's. Alleen nog maar negatieve info over gehad. Buell zou nu wel beter moeten zijn...
 
Ik begrijp BTW niet dat je een poll houdt als je keuze kennelijk al gemaakt is. Leg trouwens eens uit waarom de Hornet beter toergericht zou zijn als de trumpet. Beiden hebben een comfortabele zithouding, hoog stuur. Bij de trumpet kun je nog een deftig gamma aan reisaccessoires bestellen, het blok is koppelrijker, ...

De Speed Triple is trouwens vergelijkbaar, ik rij daar moeiteloos ritjes van ruim 500km mee. De motor ging ook helemaal niet af in de motorrad alpentest van vorig jaar, als je zo'n testenfreak bent ;)
 
Mijn keuze gaat helemaal nog niet naar de hornet.
De triumph was mijn eerste keuze, maar ik struikel toch over het "geen abs hebben en dat ze de kostprijs gedrukt hebben door een goedkoper remsysteem te gebruiken" Ik betaal liever 500euro meer voor een degelijk remsysteem.
 
Mijn keuze gaat helemaal nog niet naar de hornet.
De triumph was mijn eerste keuze, maar ik struikel toch over het "geen abs hebben en dat ze de kostprijs gedrukt hebben door een goedkoper remsysteem te gebruiken" Ik betaal liever 500euro meer voor een degelijk remsysteem.

De remmen komen heel goed uit de test. radiaal-gemonteerde remklauwen zijn beter voor circuitmotorfietsen. Op circuit gebruik je je remmen veel meer en veel harder dan je ooit op de openbare weg zult doen. Een "zware" rem op een motor steken is niet moeilijk, smijt er gewoon de eerste de beste remklauw van een cliootje onder, maar hetgeen echt belangerijk is bij de motor, is de feeling behouden. Ik remde mezelf ook al eens onderuit op een supersport ;( niet leuk, en zeker niet goedkoop, maar wat ik wil zeggen is, als je de street op zijn neus kan zetten met twee vingers zie ik niet in waarom het "brolremmen" zouden zijn... :? Als je dan echt 500 euro extra wil uitgeven aan je remmmen, kan je altijd een upgrade-kit van Beringer of zo bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn keuze gaat helemaal nog niet naar de hornet.
De triumph was mijn eerste keuze, maar ik struikel toch over het "geen abs hebben en dat ze de kostprijs gedrukt hebben door een goedkoper remsysteem te gebruiken" Ik betaal liever 500euro meer voor een degelijk remsysteem.

Ik heb op de triumph gereden en heb nu een R6, nou de remmen van de triumph zijn prima voor dagelijks gebruik.
ABS mis ik totaal niet
 
Ik heb op de triumph gereden en heb nu een R6, nou de remmen van de triumph zijn prima voor dagelijks gebruik.
ABS mis ik totaal niet

ABS mis je pas in een onverwachte situatie/noodsituatie. Ik heb mezelf vorig jaar onderuit geremd op nat wegdek en volgens mij had ABS dit kunnen voorkomen. Ik heb dan een Z 750 met ABS besteld maar omdat de levering maar bleef duren heb ik dan voor de HORNET met ABS gekozen en heb daar nog geen moment spijt van. Als ik nu zou moeten kiezen dan zou de Street ook in aanmerking komen als ie er met ABS zou zijn.

Hier een piccie van de mijne ;)
full
 
Laatst bewerkt:
snap niet goed waarom sommige een moto niet zouden kopen omdat er geen abs systeem op staat :X . op een honda cbr 1000 rr staat ook geen abs en die moto heeft dik 170pk , kawasaki zx 10 r geen abs enz...... . heb zelf een speed triple (131pk) geen abs. als jullie denken dat een motor met abs op een nat wegdek niet onderuitgeremd kan worden ? ik zou het toch niet willen testen ;) .
 
snap niet goed waarom sommige een moto niet zouden kopen omdat er geen abs systeem op staat :X . op een honda cbr 1000 rr staat ook geen abs en die moto heeft dik 170pk , kawasaki zx 10 r geen abs enz...... . heb zelf een speed triple (131pk) geen abs. als jullie denken dat een motor met abs op een nat wegdek niet onderuitgeremd kan worden ? ik zou het toch niet willen testen ;) .

Misschien omdat die motoren voor heel andere doeleinden ontworpen zijn??? De Hornet e.d. worden ook vaak voor dagelijks verkeer gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan