hornet '07 vs. street triple vs. Z750 vs. shiver

Welke moto zou jij nemen?

  • Honda CB600F '07

    Stemmen: 12 9,4%
  • Triumph street triple

    Stemmen: 63 49,2%
  • Kawasaki Z750

    Stemmen: 26 20,3%
  • Aprilia shiver

    Stemmen: 27 21,1%

  • Totaal aantal stemmers
    128
vandaag mn motor gecrashed!! (hond die de baan overstak, dus wordt verzekeringswerk)

mijn volgende zal ook een dezer 4 worden...

hopelijk kan ik op het brusselse motorsalon mn keuze beperken en dan testritjes doen!

De Street triple lijkt aangeprezen te worden op alle vlakken, doch betwijfel ik zijn kwaliteiten als tweezitter en toch ook ergens de betrouwbaarheid (er zijn toch al een paar D675 blokken in mul gedraaid).

De Z750 spreekt me erg aan qua looks, maar hij scoort telkens lager dan de hornet en is waarschijnlijk een pak zwaarder??

De hornet spreekt me niet zo aan qua looks, maar voor de rest lijkt dit de ideale doe-het-al. De gulden middenweg zeg maar, was ie niet zo lelijk :+ (en ik ben nogal honda-minded)

Zowiezo zou ik voor een ABS motor willen gaan in deze moderne tijden, waarin een motor ook een pak geld kost... dus voorlopig valt de shiver dus ook uit de boot :(
Kwaliteieten als tweezitter :? triple zit volgens mij erg goed en heeft voldoende koppel om deftig vooruit te gaan zelfs met 2 personen :Y (tenzij je de 200kg overschrijd ofzo :X )

675 blokken in mul :? da zal wel heeeeeel uitzonderlijk zijn en je krijgt alles kapot als je niet kan met een motor rijden of je doet iets verkeerd van onderhoud wat grote gevolgen kan hebben voor de motor (mecaniek blijft mecaniek)

Ga maar voor de hornet ;) heeft abs wel niet heel veel koppel (2personen) maar ik zou hem ZEKER kiezen ipv een z750 :Y
 
ABS is voor mietjes.

Nee serieus, ikzelf dender al bijna 500.000km per motor door weer en wind rond en heb nog nooit die abs toestanden gemist, kwestie van anticiperen en juiste remtechniek.

*Edit: spelfoutje
 
Laatst bewerkt:
Kwaliteieten als tweezitter :? triple zit volgens mij erg goed en heeft voldoende koppel om deftig vooruit te gaan zelfs met 2 personen :Y (tenzij je de 200kg overschrijd ofzo :X )

675 blokken in mul :? da zal wel heeeeeel uitzonderlijk zijn en je krijgt alles kapot als je niet kan met een motor rijden of je doet iets verkeerd van onderhoud wat grote gevolgen kan hebben voor de motor (mecaniek blijft mecaniek)
Ga maar voor de hornet ;) heeft abs wel niet heel veel koppel (2personen) maar ik zou hem ZEKER kiezen ipv een z750 :Y

Voilà, Voor iedere D675 blok die in mul zou zijn gedraaid, kun je een Honda blok in de plaats stellen. Het zullen er maar heel weinig zijn en dan zal het hoogstwrs aan de ezel liggen die erop zit. Heb zo eens een fireblade met een blok aan grut zien binnenkomen, mee uit het krat de topsnelheid willen testen, tja B|

In onafhankelijke Franse, Duitse, Engelse, Spaanse motorbladen komt Triumph er in de betrouwbaarheidstests bij de beteren, zoniet als beste uit. De D675's zijn in de de racecompetities waar ze gebruikt worden ook zeer betrouwbaar gebleken...
 
ABS is voor mietjes.

Nee serieus, ikzelf dender al bijna 500.000km per motor door weer en wind rond en heb nog nooit die abs toestanden gemist, kwestie van anticeperen en juiste remtechniek.

ik heb al een paar noodsituaties gehad in de wagen waar ABS toch echt wel nuttig was (kzei niet dat ik het nodig had, het was niet alsik nu geen ABS had kwam ik in een accident terecht... maar toch!! nuttig genoeg om bij een reflexreactie geen catastrophe te veroorzaken, zeker op de motor)

Akkoord de kans dat ik ooit zoiets meemaak op de motor is heel klein, omdat die gebeurden tijdens noodweer: bvb hevige regen met slechte drainage van het wegdek, ijzel ed.


Lijkt me dat het tussen de Hornet (maar die vind ik helemaal niet in het oog springend of echt mooi, ookal zit hij heel goed ineen!) en de F800S zal gaan dan.
wat is er negatief aan de Z750?? het blok en ook de componenten zoals vering lijken me wel doorontwikkeld uit het vorige model.
de dingen die ik weet:
-goedkopere componenten en afwerking (achterbrug bvb)
-dorstig blok
-raar/slecht zadel?? (dacht voor passagier, ben niet zeker voor bestuurder)
ik vind de oranje 2008 Z750 namelijk *O* zeker met een akrapovic systeem eronder, dat het blok minder toeren draait, maar ook meer koppel heeft is voor mij een voordeel te noemen.


Over de F800S, tegen dat ik hem heb zoals ik um wil (met AC Schnitzer kuip, een volledige akra lijn en een reeks accesoires) zit ik al snel 4.000euro hoger dan de voorgenoemde nakeds met een full race uitlaatje!
 
Wagen en motor kun je ook niet direct vergelijken, he. Een motor zal minder snel gaan glijden om het loopvlak van de band rond is i.p.v. vlak bij de auto, het rubber is ook zachter en biedt dus meer grip.
Ik heb het wel over regensituaties; wie is er nu zo gek om in zware ijzel of sneeuw te gaan motoren B|
 
ABS werkt wel degelijk bij een moto. Anders zou het er ni opzitten ook ni.
Het remsysteem met of zonder ABS is dag en nacht verschil.
 
Laatst hierover nog een discussie met Werner Daemen (De Belgische Venneman) op TVL geweest. ABS is nuttig voor een beginnende motorrijder, voor de rest is het overschat.
 
Laatst bewerkt:
vandaag mn motor gecrashed!! (hond die de baan overstak, dus wordt verzekeringswerk)

mijn volgende zal ook een dezer 4 worden...

hopelijk kan ik op het brusselse motorsalon mn keuze beperken en dan testritjes doen!

De Street triple lijkt aangeprezen te worden op alle vlakken, doch betwijfel ik zijn kwaliteiten als tweezitter en toch ook ergens de betrouwbaarheid (er zijn toch al een paar D675 blokken in mul gedraaid).

De Z750 spreekt me erg aan qua looks, maar hij scoort telkens lager dan de hornet en is waarschijnlijk een pak zwaarder??

De hornet spreekt me niet zo aan qua looks, maar voor de rest lijkt dit de ideale doe-het-al. De gulden middenweg zeg maar, was ie niet zo lelijk :+ (en ik ben nogal honda-minded)

Zowiezo zou ik voor een ABS motor willen gaan in deze moderne tijden, waarin een motor ook een pak geld kost... dus voorlopig valt de shiver dus ook uit de boot :(

aexphw.jpg


2vbamo9.jpg


Vind jij dit lelijk??? :?
 
[afbeelding]

[afbeelding]

Vind jij dit lelijk??? :?


Ik vind ze niet echt mooi, want ik heb zelf een hornet van 2004. Dat is een mooie motor
dan wat er nu staat.......

Ik hou meer van retro dan van die moderne looks.

Het verschil is wel groot. Hij is niet meer te herkennen als een mooie hornet met eenvoudige koplamp en omhoog lopend uitlaatpijp/demper.

Dus het wordt zeker niet de nieuwe hornet als mijn opvolger, maar een ander merk.
Waarschijnlijk een 3 cilinder, maar daar wacht ik nog even mee.
 
Ik vind ze niet echt mooi, want ik heb zelf een hornet van 2004. Dat is een mooie motor
dan wat er nu staat.......

Ik hou meer van retro dan van die moderne looks.

Het verschil is wel groot. Hij is niet meer te herkennen als een mooie hornet met eenvoudige koplamp en omhoog lopend uitlaatpijp/demper.

Dus het wordt zeker niet de nieuwe hornet als mijn opvolger, maar een ander merk.
Waarschijnlijk een 3 cilinder, maar daar wacht ik nog even mee.

Personlijk vind ik deze 2 Hornets :9~ :9~ . Het is wel spijtig dat je er veel geld moet tegenaan smijten om ze zo te krijgen. Maar deze 2 hebben mij wel even doen twijfelen.
Ik moet je wel gelijk geven dat de vroegere Hornets standaard veel mooier waren dan de nieuwe. :Y
 
In de naked middenklasse zijn er aantal nieuwe blitse bikes op de markt gekomen, zodat het moeilijk wordt om te kiezen.
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe fiets, maar weet dus totaal niet wat kiezen.

Heeft er iemand ervaring met 1 van deze vier. Of plus- of minpunten. Of persoonlijke mening. Ik zou zeggen gooi het maar in deze topic.


Grtz

EN? Al een keuze gemaakt?

Ik rij zelf een (2005) Z750. Ik heb met de nieuwe proefgereden en dat rijdt prima. Geen groot verschil met de mijne. Wel betere vering en remmen. Minder vermogen en wat zwaarder (de ABS-versie zeker). De Z750 is een echt "niks aan de hand" motorfiets. Net als de Honda denk ik. Daarmee bedoel ik: opstappen, rijden en genieten, omdat ze zo lekker (eenvoudig) sturen.

2 weken geleden heb ik even "proefgezeten" op de nieuwe Street Triple. Een erg mooie fiets, mooi afgewrkt en zeker voor die prijs leuk spul erop. Het zadel was wel al ERG hard, of eigenlijk zacht. Je drukt en zit zo door op het subframe. Dat heb ik in tests ook gelezen en ik geloof dat triumph ene vervangingszadel gaat aanbieden, want dat schijnt echt een minder punt te zijn. Motorisch wel een erg lekkere 3 cylinder met een goed koppel.
De fiets schijnt dus wel erg goed te sturen, maar kan me niet voorstellen met zn 2. Dat kan je schudden, de passagier moet een masochist(e) zijn ;)
En door de hoge uitlaten zal bagage meenemen ook minder makkelijk zijn lijkt me. Misschien ook een punt van overwegen. Er zijn wel al vervangingspijpen voor de Street Triple (arrow) die er goed uitzien en laag zitten.

Ook nog een vergelijkingstest gelezen tussen de Hornet en de Street triple. De Hornet won die test omdat ie meer voor het dagelijkse (woon-werk) verkeer geschikt was omdat ie minder extreem is. En door de ABS.

Maar ga lekker proefrijden lijkt me. Zonder proefrit niks beslissen en kopen lijkt mij een goed advies. Een proefrit zal jouw voorkeur uitkristalliseren denk ik. Veel plezier :]
 
Laatst bewerkt:
PS. Is die Shiver eigenlijk al leverbaar? Dat wordt ook steeds uitgesteld! B| Ik ben erg benieuwd naar de Aprilia. Lijkt me in potentie een erg fijne fiets om te rijden.
 
Aprilia ziet er erg mooi afgewerkt uit klinkt lekker stuurd goed rijd lekker maar heeft een beetje gebrek aan vermogen denk ik in combinatie met het gewicht en de remmen zien er wel heel goed uit maar zijn in de praktijk toch niet zo goed... (geven weinig feedback voelen sponzig aan volgens tests) Maarja ik heb alleen nog maar met hornet en striple gereden :Y
 
[afbeelding]
Vind jij dit lelijk??? :?

deze vind ik super!!
en ik heb een tijd geleden al overwogen om een hornet te kopen

maar toen ben ik hem op een hoek van een straat tegengekomen, en ik vond hem echt zo ordinair eruit zien... moest ik hem in zo'n Repsol livery kunnen kopen zou ik geen seconde twijfelen! maar op de gewone vind ik de styling van de koplamp en uitlaat toch wat tegenvallen (zeker omdat er heel veel zwart blijft, weinig accenten in kleur enzo zelfs als je een rode koopt)
hornet600-Rouge-big.jpg


dit is dan ook de reden dat ik de Z750 in oranje heel mooi vind!
w600h450_000003404B4D5EE0.jpg


enkel jammer dat er wel een reeks mindere componenten opzitten ivg met de hornet (achterbrug, vering, remmen, het frame... het is net allemaal een beetje minder state-of-the-art!)

Ook nog een vergelijkingstest gelezen tussen de Hornet en de Street triple. De Hornet won die test omdat ie meer voor het dagelijkse (woon-werk) verkeer geschikt was omdat ie minder extreem is. En door de ABS.

Maar ga lekker proefrijden lijkt me. Zonder proefrit niks beslissen en kopen lijkt mij een goed advies. Een proefrit zal jouw voorkeur uitkristalliseren denk ik. Veel plezier :]
hoe zou je de zitpositie van de bestuurder vergelijken tussen de nieuwe Z750 en de tripple?? ik las dat de kawa ook redelijk extreem is (extremer dan de hornet alleszinds?).
Hoe zou je de zit voor de duo beschrijven hierop? het zadel van de passagier lijkt me trouwens ook nogal aflopend!
Ik wil zeker niet veel touren met duo, maar hij moet er wel op voorzien zijn en dan wil ik gelijk wel enkele honderden kilometers beulen zonder dat de vriendin er nachtmerries over krijgt!
Zou je je huidige Z zo inruilen voor de nieuwe, of toch maar iets anders als je in het naked 600/750cc klasse zou blijven??

Proefrit komt er zeker nog van, maar het ligt voor de hand dat de keuze toch nog iets moet beperkt worden (tussen een tweetal motoren, en de andere is zekerlijk de bmw F800)

mvg,
helldog
 
Laatst bewerkt:
Die Repsol Hornet gaat volgens mij als 2008 model te koop zijn. :9~
Op het filmpje van de beurs in Parijs stond hij er zeker tussen. :Y
Home - Motor.nl
Hornets staan op ongeveer 1 min 42 tijdens het filmpje.
 
Laatst bewerkt:
Der staan er wel meer tussen die vet zijn Hornet's 2008.
Zouden ze die echt verkopen of is dat gewoon een reclame stunt?
Diene eerste daar staat precies veel chromé op, dus altijd met handschoenen aankomen....
 
het lijken me ook meer kunstwerkjes dan dingen die echt in de verkoop zullen belanden... we kunnen maar dromen van zo'n repsol-versie zeker??? maar imo is de kans klein!
 
Ik begrijp de argumenten die voor ABS gelden, maar ik begrijp niet waarom de Shiver meteen wordt afgeschreven als er in de pers wordt geschreven over "sponzige"remmen. Radiale remklauwen, de remschijven van de Tuono/ RSV-R, stalen remleidingen. Dat ding remt beter dan 99% van de motrrijders benut!!

En om even door te gaan: die Shiver heeft als eerste motor de fly-by-wire techniek waardoor er over het hele toerenbereik heel veel koppel beschikbaar is. En met 95 PK kan hij de concurrenten gewoon aan. En dan nog RVS uitlaatsysteem met katalysator en zuurstofsensor, een UPSD voorvork, hydraulische koppeling, digitaal dashboard met verstelbare achtergrondverlichting, en dat maakt de Shiver verreweg de meest vernieuwende motor van het genoemde viertal. Heb ik het niet eens over de styling (want dat is smaak-gebonden en dat vind je dus mooi of niet. Ieder z'n smaak.

Alle vier motoren zijn kwalitatief super want geen fabrikant kan het zich tegenwoordig nog veroorloven(vooral in de mega compitatieve middenklasse) om een slecht product neer te zetten.
Hij staat nu bij de dealers en ik zou (als ik de centen over had) gewoon even gaan proefrijden.

Trouwens die Street Triple ziet er wel mega mooi uit. die wil ik dan ook wel eens aan de tand voelen.
 
En om even door te gaan: die Shiver heeft als eerste motor de fly-by-wire techniek waardoor er over het hele toerenbereik heel veel koppel beschikbaar is.
Jij bent ook echt zo'n laagvlieger :+

Maar serieus, dat is natuurlijk wel een aardig systeem, maar het risico dat er veel kinderziektes in zitten is groot. Shiver heeft ook nog eens een nieuw blok, de anderen hebben allen een blok dat zich al bewezen heeft.
 
En de shiver remmen zijn geen echte brembo's :X ze zien er alleen uit als echte en ze zijn ECHT sponzig beetje jammer B| maarja niet alles kan top zijn op motoren van die prijsklassse bedoel de street zou ook nog leuker zijn met instelbare voor/achtervering en setje dikke radiale klauwen maar dat is gwn niet mogelijk voor die prijs.... en het prijsverschil met een 1050 is wel heel groot zelfde met shiver en die remmen....ze moeten gwn op iets besparen gelukkig zijn de remmen op de street wel goed ze zien er alleen niet zo "stoer" uit maarja :] vering op z750 is ook niet erg goed volgens de test en stuurd het minst lekker (zwaarste ook) hornet is volgens mij erg goed op alle gebied :Y
Maar geef mij maar een triple :9~ 8-)
 
Moet iemand me toch eens uitleggen wat het verband is tss fly-by-wire en koppel :? De Shiver heeft van de drie het meeste koppel omdat ie de grootste cilinderinhoud heeft. Als ie net zo nukkig onderin is als zijn RSV-broertje (kan het weten, heb er zelf een gehad) is dat verschil al tenietgedaan.
Ik heb al opgevangen dat het met de grondspeling niet te best gesteld is, da's wel jammer want daar koop je o.a. toch zo'n naked speelfietsje voor, om lekker in de bochten te knallen :)
Bon, mooi is ie wel, al mogen ze bij Aprilia hun goudfetish wel eens overboord gooien.
 
vering op z750 is ook niet erg goed volgens de test en stuurd het minst lekker (zwaarste ook) :Y
Maar geef mij maar een triple :9~ 8-)

Welk blad? Ik kan me een motoplus test herinneren waarbij kawa op de 4e plek stond met originele banden en op de tweede plek met pilot powers. Men meld daar steeds weer dat ze niets snappen van de bandenkeus van kawa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan