hornet '07 vs. street triple vs. Z750 vs. shiver

Welke moto zou jij nemen?

  • Honda CB600F '07

    Stemmen: 12 9,4%
  • Triumph street triple

    Stemmen: 63 49,2%
  • Kawasaki Z750

    Stemmen: 26 20,3%
  • Aprilia shiver

    Stemmen: 27 21,1%

  • Totaal aantal stemmers
    128
Als ik het Moto Morini Corsaro topic lees, word ik daar niet vrolijk van.........................

De grootste problemen zijn er nu wel uit, ik heb net vorige week een 2008 Veloce (Black on Black) besteld. Nu maar hopen dat ie heel blijft, maar ben vol goede vertrouwen. Tevens wordt over de service niet geklaagd hooguit soms lang wachttijden. Maar als ie de eerste 10 K niet kapot gaat dan gaat ie ook niet meer kapot. :X

Het is maar een suggesties en hij kost natuurlijk wel wat meer, maar als ik een motor koop kijk ik niet zo naar de prijs, motor rijden is zowiezo niet logisch tenzijn je woon-werk verkeer rijdt.
 
-> Bladzijde 5 <-


enne bij één foto staat als onderschrift: 'Zeg Burger, hoe zit dat nou met jou en Motor Magazine?'
wasdatnoudan? dan gaat Motor Magazine er eindelijk op vooruit!
Conclusie


We hadden het niet extremer kunnen stellen. Daar waar het - van oudsher niet écht supersportief georienteerde - Britse Triumph met de Street Triple een hardcore street naked heeft neergezet, hebben de Italianen met de Shiver 750 juist niet een hardcore street naked neergezet. Daar waar op voorhand het juist twee motoren met dezelfde achtergrond lijken, blijken in de praktijk het vaak juist elkaars tegenpolen te zijn. Maakt de Triumph het duiveltje in je los, blijkt de Aprilia juist tot relaxed rijgedrag uit te nodigen. Waar Aprilia's kekke dubbele uitlaten een mooie brom ten gehoor brengen, heeft de Triumph een felle roep naar harder, nog harder... Voelt de één beter in het kortere werk, blijkt de andere zich juist bij lange doordraaiers als een vis in het water te voelen. Dat beide fietsen over goede stuureigenschappen beschikken staat buiten kijf, maar toch... wil je niet van een koude kermis thuiskomen is het absoluut noodzakelijk beide fietsen vanuit het juiste perspectief te bekijken.

Zo bekroop ons bij de Aprilia telkens weer een 'is dit het nou' gevoel. Ingegeven door onze hooggespannen verwachting - en misschien wel ijdele hoop - dat Aprilia eindelijk een mini-Tuono zou hebben uitgebracht. Blijkt de Shiver 750 alles behalve dat te zijn. Terwijl de Triumph ons op dat gebied juist wel aangenaam wist te verrrassen. Kiezen tussen de Street Triple en de Shiver 750 is jezelf afvragen wat voor type motorrijder je bent en weten wat je van die fiets verwacht. Ga je voor ongekende fun en een waanzinnige rijsensatie in een ingetogen verpakking, dan zal de Triumph naar je goesting zijn. Wil je daarentegen een neutraal sturende fiets met hoogwaardige techniek in een exorbitante verpakking, dan zal de Aprilia absoluut de beste keuze zijn.

Persoonlijk vind ik dat een motor maatwerk hoort te zijn. Erop gaan zitten en baf... dat voelt goed. Stand van 't stuur, de steps, dat soort dingen. Je weet wel wat ik bedoel. De Aprilia lijkt meer een “echte mannen motor” dan de Triumph. Het zadel is gewoon hoog en uiteindelijk geeft het iedereen meer zelfvertrouwen als je met je hele voet bij de grond kan en niet met een half teentje. De Aprilia lijkt meer een fiets voor de bergen, de Eifel, de Dolomieten, waar je de echte krappe doordraaiers hebt en het vooral om het heerlijke sturen gaat en niet of je de rest wel kan bij houden…. De Triumph is simpelweg wat compacter en minder lomp waardoor deze wat vrouwvriendelijker is dan de Aprilia. De motor is geschikt voor de kortere mens vanwege de sportievere houding en de hogere steps. Het is wat meer een stoei fiets dan de Aprilia, die weer wat serieuzer is.

Qua prijs kwaliteit verhouding zijn beide fietsen niet verkeerd. Je krijgt gewoon waar voor je geld, het is alleen aan jou te bepalen wat je voorkeur heeft. Veel sterkte met het maken van een keuze!
Weinig nieuws toch.

enne, vervelender dan JO kan het sowieso niet worden
 
Dré, get off my back !
Laat me nu die illusie toch :)

grtz db@Z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan