Hornet 600, doen?

wouter_p

MF'er
27 aug 2004
130
0
Sinds vorige week woensdag mijn rijbewijs gehaald, e net zoals die gozer die in een ander topic een zzr wil kopen, zit ik dus zonder motor. En ook met volledige outfit. Maar goed, wel wat op het oog, dus iets om naar uit te kijken.

Nu is mijn oog gevallen op een hornet 600, want ik wil graag naked rijden. Nu kan ik dus enkel positieve dingen vinden over deze motor. Wat opzich goed is natuurlijk, maar wellicht hebben alle hornet rijders oogkleppen op. Mijn pa was namelijk even op internet wezen kijken en die had een duitse test gevonden met allemaal honda motoren, waar de hornet er als slechtste uitkwam. Hij weet alleen niet meer waar deze test stond.

Zijn er mensen die een slechte ervaring hebben met een hornet? Of misschien kan je me wijzen op die duitse test of iets dergelijks? Ik wil graag een goede keuze maken voor mijn eerste fiets!!
 
Tenzij je op een gloednieuwe lesmotor hebt gereden zal bijna
elke motor beter rijden ;)
je hebt op het moment weinig voorbeelden waarmee je kunt vergelijken
dat komt pas met kilometers maken
(Mijn GSXR schijnt niet zo top te zijn wat betreft de remmen, maar gezien het
m'n eerste fiets is merk ik ik daar geen ruk van)

De vraag is wel of een hornet lekker rijd voor jou, maar daarom zal je moeten
proefrijden
Tja, hoe goed een hornet is weet ik niet, het lijkt me geen slechte motor
ik hoor in ieder geval weinig mensen over problemen
 
Tuurlijk doen :+ ..........

Maar wat ga je ermee doen woonwerk, fun, enz ???

Er staat wel een hoop op deze site, als je de zoekfunctie gebruikt kom je genoeg tegen.

De enige nadeeltjes wat ik kan bedenken zijn,

:150 km = zere kont
:Geen benzinemeter(wel tripmeter)

De rest is Fun !!

Als je vragen hebt, of andere info: roept u maar...

Ad
 
Hij is bedoeld voor woon/werk, fun, fun en ook een beetje fun. Kleine actie radius is bekend, vind ik vervelend, zere kont krijg ik toch wel.
 
ik ken iemand die er één heeft en zij is er erg tevreden over. tis een betrouwbare makkelijk te berijden fiets. zeer geschikt als eerste fiets dus, maar ook als vervolgfiets een leuke en goede keuze.

enige punt is dat het gewoon écht een gerenalist is: redelijk goed in zo'n beetje alles, maar niet écht goed in één bepaald ding. het is een goede tot zeer goede fiets voor in de stad, het is een (de s-versie met tophalf) redelijke fiets voor op de snelweg, het is een goede fiets om rustig mee te toeren, en een redelijk goede fiets om sportief mee te rijden.

maar het is dus geen specialist op één soort toepassing, het biedt niet de windbescherming van een volle kuip (om heel comfortabel veel snelweg-woon-werk op te doen) of de de power van een sportfiets. imho is het zeker géén slechte fiets. als ie in een vergelijking met honda's als slechtste uit de bus komt is dat omdat de andere honda's gewoon nog beter zijn en/of specialisten zijn.
 
ik ken iemand die er één heeft en zij is er erg tevreden over. tis een betrouwbare makkelijk te berijden fiets. zeer geschikt als eerste fiets dus, maar ook als vervolgfiets een leuke en goede keuze.

enige punt is dat het gewoon écht een gerenalist is: redelijk goed in zo'n beetje alles, maar niet écht goed in één bepaald ding. het is een goede tot zeer goede fiets voor in de stad, het is een (de s-versie met tophalf) redelijke fiets voor op de snelweg, het is een goede fiets om rustig mee te toeren, en een redelijk goede fiets om sportief mee te rijden.

maar het is dus geen specialist op één soort toepassing, het biedt niet de windbescherming van een volle kuip (om heel comfortabel veel snelweg-woon-werk op te doen) of de de power van een sportfiets. imho is het zeker géén slechte fiets. als ie in een vergelijking met honda's als slechtste uit de bus komt is dat omdat de andere honda's gewoon nog beter zijn en/of specialisten zijn.

:^ , dus gewoon doen.
 
foto.jpg


Honda%20600%20Hornet.jpg
 
heb twee jaar op een hornet gereden.ik vond het een hele mooie maar vooral een goede fiets.meer dan genoeg vermogen ondanks dat er hier bij motorforum mensen zijn die beweren nog niet genoeg te hebben aan bv 120pk terwijl 95% van de rijders niet eens 80pk op het asvalt kan benutten.het enige nadeel van de hornet vond ik de vering.vooral voor slaat het echt nergens op.hij is zo slap dat bij een beetje aanremmen hij volledig op zijn eindpunt klapt. ook voor sneller sturen waardeloos,maar.......met een setje vervangveering van hyperpro.....yammie.ben er mee op lelystad wezen rijden en je kunt hem echt heel hard rondsturen.dit alles zeer voelt zeer vertrouwd aan en de motor doet alles wat je wil.hij is makkelijk te berijden en zeer vergevingsgezind.koop wel het model wat het 1999 type opvolgd.deze heeft een groter voorwiel gekregen zodat hij minder nerveus werd.(zelfde maat als cbr600 en blade).deze motor zal je echt niet tegenvallen.groeten:boedhaman
 
De nadelen van mijn Hornet 600 '99

- vering
- geen benzinelampje

Ik denk dat het een goede keus is als eerste motor, het is ook mijn eerste. Ben er nu wel een beetje op uitgekeken. Ik zoek iets snellers, zit te denken aan een Honda X-11 :P

Maar ik rij elke keer nog met veel plezier op, genoeg power ook, trek makkelijk wheelies, kneedowns geen probleem... Superding zon Hornet :) Behalve dan die vering, echt te slap. Zwabberen in de bochten met hoge snelheid B|
 
heej...heb ook een jaar lang een hornet 600 gereden als idd eerste motor na t behalen van mijn Atje. Ik weet niet hoe lang je bent maar ik zelf(1.79) vond hem eigenlijk al iets aan de kleine kant. Hij rijd heerlijk maar je mist toch een stukje vermogen, ervaring leerde mij ook dat ik hem bv in het bochten werk niet echt lekker vind sturen( had model 98) rijd nu een zx9r die echt in bochten een stukkie strakker stuurt.

Ik ben echter ook van mennig dat een 'zwaardere' motor echt niet een probleem is voor een net beginnde motorrijder.Na 4 maanden mijn rijbewijs te hebben reed ik al op de zx12 van mijn vriend en juist op deze motor voelde ik me safe...gewoon meer motor.(dat ik er zelf geen rij is puur om de centjes ;( )
 
Sinds vorige week woensdag mijn rijbewijs gehaald, e net zoals die gozer die in een ander topic een zzr wil kopen, zit ik dus zonder motor. En ook met volledige outfit. Maar goed, wel wat op het oog, dus iets om naar uit te kijken.

Nu is mijn oog gevallen op een hornet 600, want ik wil graag naked rijden. Nu kan ik dus enkel positieve dingen vinden over deze motor. Wat opzich goed is natuurlijk, maar wellicht hebben alle hornet rijders oogkleppen op. Mijn pa was namelijk even op internet wezen kijken en die had een duitse test gevonden met allemaal honda motoren, waar de hornet er als slechtste uitkwam. Hij weet alleen niet meer waar deze test stond.

Zijn er mensen die een slechte ervaring hebben met een hornet? Of misschien kan je me wijzen op die duitse test of iets dergelijks? Ik wil graag een goede keuze maken voor mijn eerste fiets!!
De CB600F (Hornet) is een lichtvoetige stuurfiets en door het lage gewicht kun je er probleemloos mee gooien en smijten. Het enige nadeel voor mij is de kleine tank inhoud van 17 Ltr. Als je wil heb ik hier een test van Moto73, kan ik evt.naar jou toe e-mailen.
 
De hornet heeft een tankinhoud van 16liter toch? Misschien dat de s versie 17 heeft, maar de naked gewoon 16..

En ach, in het begin is dat toch niet zo'n nadeel. En er staat wel een hele hoop fun tegenover...
En het is gewoon een Honda, dus degelijk afgewerkt, en als je er problemen mee krijgt, dan zijn dat gegarandeerd de nokkenkaskettingspanner en de spanningsregelaar, maar buiten dat....

Nog een nadeel is de losse tankdop bij de oudere modellen.....
 
De CB600F (Hornet) is een lichtvoetige stuurfiets en door het lage gewicht kun je er probleemloos mee gooien en smijten. Het enige nadeel voor mij is de kleine tank inhoud van 17 Ltr. Als je wil heb ik hier een test van Moto73, kan ik evt.naar jou toe e-mailen.


zou je die ook even naar mij willen mailen :?
 
Ik weet niet wat je aan het rondmailen bent, maar ik voel me nu al buitengesloten. Geef mij hem ook maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan