Hornet 600 voor lange mensen?

Laurenzo

MF'er
9 nov 2004
181
0
Luinjeberd
Hallo,

Ik ben druk bezig met mijn rijbewijs en mag op 16 december afrijden(mits ik 14nov slaag voor theorie :} )

EN DAN!! een motor kopen! Ik heb al aardig lopen rondneuzen op internet en verschillende motorzaken afgestruind, om te kijken wat ik wil. Mijn gedachte valt steeds terug voor een Hornet600 (900 voor mij nog niet betaalbaar) Dit omdat ik het gewoon een fiets vind met een geweldige uitstraling + het knappe vermogen wat hij kan leveren. Maar helaas heb ik nog geen plaats kunnen nemen op een Hornet om te kijken hoe hij zit. Ik ben zelf wel aardig lang (~1.95) en weet dus niet of de Hornet dan wel bij me past. Ik les nu op een CB500 en dat is werkelijk geen gezicht :?

Wie o wie is er ook met een lang lijf op een Hornet gestapt, en wil zijn ervaringen met mij delen??

Beste,

Laurens
 
Mn vader (1,97) heeft een keer op mn hornet voor me uit gereden maar ik vond dat ie er toch wel te groot voor was maar dat vond ie zelf ook wel. Maar misschien hebben anderen er wel andere ervaringen mee.
 
Ben 1.92..... NO PROBLEMO!!! En het helpt bij KneeingDown..... *D

full
 
Ben 1.92..... NO PROBLEMO!!! En het helpt bij KneeingDown..... *D

(Afbeelding)
:^

Kijk ook ff bij de 'Naked bikes' i.p.v. de 'Sport'. Daar staan meerdere topics over de Hornet. Daar kunnen vast wel hornetrijders je vraag beantwoorden. Ik ben zelf 1:78m en kom niet met beide zolen van m'n laarzen plat op grond als ik op de Hornet zit. (wel ander monozitje en andere achtervering)
 
ik ben 1.80 en ik vind de hornet al behoorlijk klein. misschien omdat ik iets grotere motoren gewend ben.

edit: ik denk dat een hornet qua afmetingen niet veel verschilt van je les CB500, dus dat geeft een aardige indicatie
 
kameraad van me heeft cb600, ikzelf cb500. Grootte verschilt inderdaad niks, alleen dat je bij de cb500 iets minder sportief zit wat ik dan net iets aangenamer vind. Bij de 600 staan je benen iets meer naar achter en is de hoek die je knieen maken iets scherper... maar dat moet je eigenlijk zelf voelen.

probeer is een bandit...eventueel een 1200 ook veel power
 
Laatst bewerkt:
Ai,

Mijn lengte is dus wel een probleem... ;(

Maarrrr, is ophogen een optie? De monoshock wat hoger opdraaien? Of is dat onbegonnen werk...
 
Ai,

Mijn lengte is dus wel een probleem... ;(

Maarrrr, is ophogen een optie? De monoshock wat hoger opdraaien? Of is dat onbegonnen werk...

Dat heeft geen nut gezien de afstand tussen steppies en zadel gelijk blijft

zou je of je zadel moeten verhogen, of je steppies laten zakken
(- dan moet je dus wel je motor ophogen gezien je grondspeling een
stuk minder word)
 
Ok, bedankt voor alle info, ik denk dat ik zo langzamerhand maar moet af zien van de Hornet...

Een Bandit 1200 is ook erg cool! Stukkie goekoper, en ook wat hoger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan