Von
Die hard MF'er
Hoi,
Vandaag eindelijk weer is de motor gepakt na 4 weken stilstaan.
Motor uiteraard koud en in de 1,2e en 3e versnelling wat ik zo gevoeld heb een soort van trekkend gevoel.
Soort van schommel effect!
Het toerental zakt niet of veranderd niet bij dat gevoel.
Nu is het zo dat mijn kettingset op is en dat er een nieuwe onder gezet wordt.
Ik kreeg meerdere argumenten om mijn oren van mensen die al jaren motorrijden! Kan aan de ketting liggen dat die op zijn eind is en daardoor wat gaat trekken en dat je dat voelt op constant gas. Maar werd mij ook gezegd dat het niet zo mag zijn!
Nu heb ik vandaag 100 km gereden en aan het eind toen die lekker warm was heb ik het gevoel minder tot bijna niet gevoeld! Een heel klein beetje met constant gas maar niet zo erg als met koud wegrijden. Dat vond ik raar......
Ook had ik een aantal weken geleden het voorval dat bij 6500 toeren en erboven de motor inhield. Volgens een monteur was dit een bekend geval bij honda's en blijkt het dat bij een koud blok de ECU het heel even niet kan bijhouden.
Dit probleem doet zich niet meer voor trouwens bij een warm blok!
Ik ga even afwachten wat de nieuwe kettingset veranderd en of ik het gevoel nog steeds krijg bij koud wegrijden! Mocht dit wel het geval zijn dat zat ik te denken aan de ECU?, bobine?, of de bougies?
Hoor graag jullie mening.
Vandaag eindelijk weer is de motor gepakt na 4 weken stilstaan.
Motor uiteraard koud en in de 1,2e en 3e versnelling wat ik zo gevoeld heb een soort van trekkend gevoel.
Soort van schommel effect!
Het toerental zakt niet of veranderd niet bij dat gevoel.
Nu is het zo dat mijn kettingset op is en dat er een nieuwe onder gezet wordt.
Ik kreeg meerdere argumenten om mijn oren van mensen die al jaren motorrijden! Kan aan de ketting liggen dat die op zijn eind is en daardoor wat gaat trekken en dat je dat voelt op constant gas. Maar werd mij ook gezegd dat het niet zo mag zijn!
Nu heb ik vandaag 100 km gereden en aan het eind toen die lekker warm was heb ik het gevoel minder tot bijna niet gevoeld! Een heel klein beetje met constant gas maar niet zo erg als met koud wegrijden. Dat vond ik raar......
Ook had ik een aantal weken geleden het voorval dat bij 6500 toeren en erboven de motor inhield. Volgens een monteur was dit een bekend geval bij honda's en blijkt het dat bij een koud blok de ECU het heel even niet kan bijhouden.
Dit probleem doet zich niet meer voor trouwens bij een warm blok!
Ik ga even afwachten wat de nieuwe kettingset veranderd en of ik het gevoel nog steeds krijg bij koud wegrijden! Mocht dit wel het geval zijn dat zat ik te denken aan de ECU?, bobine?, of de bougies?
Hoor graag jullie mening.