Hornet 900 schokkend effect

Von

Die hard MF'er
28 okt 2013
323
40
Noord-Holland
Hoi,

Vandaag eindelijk weer is de motor gepakt na 4 weken stilstaan.
Motor uiteraard koud en in de 1,2e en 3e versnelling wat ik zo gevoeld heb een soort van trekkend gevoel.

Soort van schommel effect!

Het toerental zakt niet of veranderd niet bij dat gevoel.

Nu is het zo dat mijn kettingset op is en dat er een nieuwe onder gezet wordt.

Ik kreeg meerdere argumenten om mijn oren van mensen die al jaren motorrijden! Kan aan de ketting liggen dat die op zijn eind is en daardoor wat gaat trekken en dat je dat voelt op constant gas. Maar werd mij ook gezegd dat het niet zo mag zijn!

Nu heb ik vandaag 100 km gereden en aan het eind toen die lekker warm was heb ik het gevoel minder tot bijna niet gevoeld! Een heel klein beetje met constant gas maar niet zo erg als met koud wegrijden. Dat vond ik raar......

Ook had ik een aantal weken geleden het voorval dat bij 6500 toeren en erboven de motor inhield. Volgens een monteur was dit een bekend geval bij honda's en blijkt het dat bij een koud blok de ECU het heel even niet kan bijhouden.
Dit probleem doet zich niet meer voor trouwens bij een warm blok!

Ik ga even afwachten wat de nieuwe kettingset veranderd en of ik het gevoel nog steeds krijg bij koud wegrijden! Mocht dit wel het geval zijn dat zat ik te denken aan de ECU?, bobine?, of de bougies?

Hoor graag jullie mening.
 
Ik denk zelf dat hij niet genoeg lucht krijgt,bekijk de airfilter maar eens goed of tie
schoon is.
Maar het trekkend effect bij 5a6000 tpm kan ook komen door de inlaatklep
van de airbox,de 900 hornet heeft een klep die rond de 5000 tpm half dicht gaat.
probeer die maar eens met een beetje tape vast te plakken,en het slangetje aan de achterkant bij het luchtpompje even er af halen en afpluggen met een schroefje of zo.
Heeft bij de mijne ook heel goed gewerkt.

Succes Joep.
 
zou verwachten dat er een strakke plek in de ketting zit, die zal na 100km wel wat soepeler zijn geworden.

Is het schommelen afhankelijk van de snelheiod of het toerental?

Toerental!

6500 toeren (en meer?) bij een koud blok? :s
Is je ketting wel goed aangespannen?
Toon eens enkele goede foto's van ketting en tandwiel(en).


in mijn naïviteit van weinig motor ervaring, trek je wel is open als het eigenlijk niet handig is! lesson learned O-)

ketting is goed gespannen, zal is kijken of ik foto kan maken...
 
Hoi,

Vandaag eindelijk weer is de motor gepakt na 4 weken stilstaan.
Motor uiteraard koud en in de 1,2e en 3e versnelling wat ik zo gevoeld heb een soort van trekkend gevoel.

Soort van schommel effect!

Het toerental zakt niet of veranderd niet bij dat gevoel.

Nu is het zo dat mijn kettingset op is en dat er een nieuwe onder gezet wordt.

Ik kreeg meerdere argumenten om mijn oren van mensen die al jaren motorrijden! Kan aan de ketting liggen dat die op zijn eind is en daardoor wat gaat trekken en dat je dat voelt op constant gas. Maar werd mij ook gezegd dat het niet zo mag zijn!

Nu heb ik vandaag 100 km gereden en aan het eind toen die lekker warm was heb ik het gevoel minder tot bijna niet gevoeld! Een heel klein beetje met constant gas maar niet zo erg als met koud wegrijden. Dat vond ik raar......

Ook had ik een aantal weken geleden het voorval dat bij 6500 toeren en erboven de motor inhield. Volgens een monteur was dit een bekend geval bij honda's en blijkt het dat bij een koud blok de ECU het heel even niet kan bijhouden.
Dit probleem doet zich niet meer voor trouwens bij een warm blok!

Ik ga even afwachten wat de nieuwe kettingset veranderd en of ik het gevoel nog steeds krijg bij koud wegrijden! Mocht dit wel het geval zijn dat zat ik te denken aan de ECU?, bobine?, of de bougies?

Hoor graag jullie mening.

Wacht eerst eens de kettingset af, want nu ben je aan het gokken op van alles en nog wat.
 
Denk dat de geraadpleegde monteur gelijk heeft en dat dit een bekend effect is, het zgn aan-uit effect bij constant toerental. Heb dat bij mijn hornet ook bemerkt en opgelost door een power commander te plaatsen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan